Πολιτική

Έξι ερωτήματα Νικολόπουλου σε Σπίρτζη για ΤΡΑΙΝΟΣΕ

Με αφορμή δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για κίνδυνο επιστροφής  ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσης των σιδηροδρομικών έργων, αλλά και πληρωμή ρητρών στους Ιταλούς της Ferrovie Dello Stato Italiane SpA, που αγόρασε πρόσφατα την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος κατέθεσε σχετική Ερώτηση προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Σπίρτζη.

Τα έξι ερωτήματα που θέτει ο Νίκος Νικολόπουλος είναι τα εξής:

«1) Γιατί, παρά τις επανειλημμένες καταγγελίες μας, δεν λάβατε κανένα μέτρο για να αποτραπεί ο κίνδυνος επιστροφής της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσης των σιδηροδρομικών έργων;

2) Ποιος είναι ο λόγος που εμπιστευθήκατε κι εσείς, όπως και οι προκάτοχοί σας, ένα κατεστημένο στον ΟΣΕ και στην ΕΡΓΟΣΕ, που ευθύνεται για τις τεράστιες καθυστερήσεις των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου και για όλα τα μεγάλα σκάνδαλα που έχουν γίνει στο χώρο του ΟΣΕ και ερευνώνται από τη Δικαιοσύνη;

3) Γιατί διατηρήσατε στις θέσεις τους στελέχη του ΟΣΕ και της ΕΡΓΟΣΕ, που κατηγορούνται σε βαθμό κακουργήματος για σκάνδαλα που εξυπηρετούσαν τα συμφέροντα των «εθνικών εργολάβων»; Δεν αντιληφθήκατε, ότι αυτό εγκυμονούσε τεράστιους κινδύνους στη διαχείριση των έργων και προξενούσε περαιτέρω καθυστερήσεις στην αποπεράτωση των έργων;

4) Ποια έργα κινδυνεύουν με επιστροφή της ευρωπαϊκής χρηματοδότησης, λόγω της καθυστέρησης της αποπεράτωσής τους; Πότε θα τελεσιδικήσει αυτό το οδυνηρό για τα δημόσια οικονομικά ενδεχόμενο;

5) Αληθεύουν οι πληροφορίες των δυο δημοσιευμάτων, ότι  στη σύμβαση πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στη Ferrovie Dello Stato περιλαμβάνονται ρήτρες, ύψους δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, οι οποίες μπορούν να ενεργοποιηθούν σε περίπτωση που τα έργα στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη δεν ολοκληρωθούν έως τα τέλη Ιανουαρίου του 2018; Αν ναι, γιατί επιτρέψατε να περιληφθούν στην εν λόγω σύμβαση τέτοιες ρήτρες, όταν γνωρίζετε ότι ο ΟΣΕ και η ΕΡΓΟΣΕ δεν πρόκειται, όπως προκύπτει από τα μέχρι σήμερα πεπραγμένα τους, να τηρήσουν τις δεσμεύσεις τους για την ολοκλήρωση των έργων στη γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου του 2018;

6) Θα μας απαντήσετε ευθέως στα παραπάνω ή θα μας διαβιβάσετε και πάλι «απαντήσεις» των υπόλογων υπηρεσιών σας;»

Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On


Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa