Πολιτισμός

Έχει τα εφόδια και ξέρει από «λάντζα» ο γενικός γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού

Όταν  ανακοινώθηκε από το Μέγαρο Μαξίμου ότι ο Νικόλας Γιατρομανωλάκης ορίζεται γενικός γραμματέας Σύγχρονου Πολιτισμού – η πρώτη φορά που δημιουργείται τέτοια θέση στο υπουργείο Πολιτισμού- πολλοί ξαφνιάστηκαν. Όχι επειδή δεν έχει το βιογραφικό και την εμπειρία για τη θέση. Αλλά για το πώς «τολμά» να αφήσει την ασφάλεια, τη σιγουριά του επιτυχημένου Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος όπου είναι διευθυντής Μarketing και Επικοινωνίας από την πρώτη μέρα που δημιουργήθηκε και πριν ακόμα παραδοθεί στο ελληνικό δημόσιο το 2017. Και μόλις λίγες μέρες πριν είχε πάρει το κορυφαίο χρυσό βραβείο νέου brand από το Ελληνικό Ινστιτούτο Μάρκετινγκ.

O Nικόλας Γιατρομανωλάκης, με σπουδές στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών & Διεθνών Σχέσεων στο Πάντειο και μεταπτυχιακά στη Δημόσια Πολιτική (MPP) από το John F. Kennedy School of Government του Harvard, 44 ετών σήμερα, από τα πρώτα μετεφηβικά του χρόνια αγάπησε με πάθος και με μια μορφή δέους την πολιτική. Ακόμα και αν του αρέσει να επικαλείται τον Γκράουτσο Μαρξ λέγοντας ότι πολιτική είναι η τέχνη τού να γυρεύεις μπελάδες, να τους βρίσκεις παντού, να κάνεις λανθασμένη διάγνωση και να προτείνεις την λάθος θεραπεία. Ο αυτοσαρκασμός είναι άλλωστε ένα από τα πιο δυνατά του χαρακτηριστικά.

Οξύς αυτοσαρκασμός, σχεδόν επώδυνος, που κάνει όσους δεν τον γνωρίζουν καλά να σαστίζουν. Κάποιοι τον θεωρούν σνομπ, επειδή διατηρεί ευλαβικά μια αγγλοσαξωνική απόσταση στις επαγγελματικές του σχέσεις. Οι ρυθμοί του είναι απίστευτα γοργοί, κάτι που επίσης μπορεί να προκαλέσει μια μικρή αμηχανία, όπως και το γεγονός ότι είναι 24 ώρες το 24ωρο online έτοιμος να απαντήσει ή να ζητήσει κάτι από τους συνεργάτες του.

Και όμως. Ποτέ δεν συγκρούεται. Δεν κλείνει πόρτες, δεν κάνει μούτρα, δεν βάζει εμπόδια. Ακόμα και αν διαφωνήσει έντονα με κάποιον ή αν θεωρήσει ότι αδικήθηκε, παραμένει πάντα ανοιχτός στη συνεργασία, σταθερός σε αυτό που θεωρεί μέρος του job description του. Ωμά ειλικρινής, αν και ασχολείται με την επικοινωνία, αντιπαθεί σφόδρα τις δημόσιες σχέσεις και δεν φροντίζει να τις κάνει για τον εαυτό του. Το κίνητρό του είναι το πάθος για το αντικείμενο εργασίας και πάντα, μα πάντα η πολιτική. Ακόμα και στις τέχνες που γνωρίζει σε βάθος, το ζητούμενό του δεν είναι τόσο η αισθητική, όσο η πολιτική που ενσαρκώνει και κυρίως η πολιτική που παράγει ο πολιτισμός.

Ανοιχτά ομοφυλόφιλος, προασπίζει και θωρακίζει με κάθε δυνατό τρόπο από τις διάφορες επιτελικές θέσεις που έχει βρεθεί τα δικαιώματα των ΛΟΑΤΚ+ ατόμων. Εχει δεχθεί bullying στη ζωή του, έχει γίνει στόχος εξαιτίας των θέσεών του ή δράσεων, όπως το περίφημο προεκλογικό του βίντεο με το καφάσι όταν ήταν υποψήφιος βουλευτής Α’ Αθηνών με το Ποτάμι (βγήκε δεύτερος σε σταυρούς, δεν είχε χρόνο για την προεκλογική του εκστρατεία αφού έτρεχε την καμπάνια του κόμματος). Για αυτό φροντίζει πάντα τους συνεργάτες του –έστω τους μόλις 4 που έχει στο γραφείο marketing και επικοινωνίας. Αν και ναι, θα πρέπει να «υποστούν» το μαρτύριο του ανθρώπου που μιλά, γράφει, σκέφτεται γρήγορα και πάντα θέλει κάτι περισσότερο και ποτέ δεν είναι ευχαριστημένος απολύτως από το αποτέλεσμα –ακόμα και όταν αυτό βραβεύεται.

Για τη θέση του γραμματέα Σύγχρονου Πολιτισμού υπό την υπουργό Πολιτισμού τη Λίνα Μενδώνη, είναι καλά προετοιμασμένος. Γνωρίζει αλλά και έχει προσωπική άποψη για τα φλέγοντα θέματα, τα πρόσωπα, τις προκλήσεις και τις δυνατότητες του πολιτισμού. Διαβάζει εξαντλητικά τα νομοσχέδια που αφορούν τα πεδία του ενδιαφέροντός του – στον… ελεύθερο χρόνο του- και γνωρίζει καλά όλα τα σχετικά νομοσχέδια στον τομέα του σύγχρονου πολιτισμού. Γιος του καθηγητή Φιλοσοφικής και συγγραφέα Γιώργη Γατρομανωλάκη, έχει μεγαλώσει ανάμεσα σε σημαντικές προσωπικότητες, διανοούμενους και καλλιτέχνες και έχει μάθει να τους αγαπά βαθιά αλλά και να τους απομυθοποιεί.

Έρχεται στο υπουργείο του οράματος και της ανάπτυξης, γνωρίζοντας καλά πως όλα ξεκινούν από τη σκληρή δουλειά, την οργάνωση και τη διοίκηση. Το βέβαιο είναι ότι θα σπάσει αυγά και θα προκαλέσει και αντιδράσεις –όμως είναι συνηθισμένος σε αυτό, συνεχίζει τη δουλειά του σφυρίζοντας πια αδιάφορα…. Η εξοικείωση με τα τρολ και τους νόμους της αγοράς και του twitter είναι αυτό που λέμε, asset.

πηγή iefimerida.gr

Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On


Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa