Παρασκηνιακά Πολιτική

Αποκάλυψη «Π»! Δέκα οι πτήσεις-μυστήριο από Βενεζουέλα

Όχι μία φορά, και μάλιστα όχι μόνο ένα άλλα δύο, από τα προεδρικά αεροσκάφη του Νικόλα Μαδουρο, έχουν έρθει στην Ελλάδα και έχουν προσγειωθεί στην Αθήνα και σε άλλα περιφερειακά αεροδρόμια!

Από τον Αύγουστο του 2018 μέχρι σήμερα, αλλεπάλληλες φορές υπερσύγχρονα και πολυτελή DasseualtFalcon, με επιβάτες που δεν έγιναν γνωστοί, έφτασαν στο «Ελ. Βενιζέλος» και στα κρατικά αεροδρόμια του Ηρακλείου, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, χωρίς να γνωρίζει κανείς ούτε τον σκοπό του ταξιδιού τους ούτε με ποιους συναντήθηκαν όσοι επέβαιναν σε αυτά.

Γύρω από αυτή την υπόθεση και τα μυστικά ταξίδια των αξιωματούχων της Βενεζουέλας και τις όποιες επαφές είχαν στην Ελλάδα, τόσο η κυβέρνηση όσο και η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κατάφεραν μέχρι σήμερα να μη διαρρεύσει τίποτα, αφού ουδέποτε ανακοινώθηκε κάτι για τυχόν επαφές, ούτε στις αίθουσες επισήμων των αεροδρομίων υπάρχει καταγραφή για το ποιοι τις χρησιμοποίησαν.

Ένα πυκνό πέπλο μυστηρίου καλύπτει την όλη υπόθεση, με τις φήμες να οργιάζουν διεθνώς ότι ο πρόεδρος της Βενεζουέλας βγάζει στο εξωτερικό τον χρυσό της χώρας και εκατομμύρια ευρώ και δολάρια από τα κρατικά αποθέματα.

Μετά την αποκάλυψη όμως στα διεθνή και ελληνικά μέσα ενημέρωσης ότι το Σάββατο 2 Μαρτίου προσγειώθηκε στην Αθήνα ένα από τα ιδιωτικά αεροπλάνα του Μαδούρο, αεροπορικοί παράγοντες και έγκυροι αναλυτές πτήσεων στην Ελλάδα ξεκίνησαν έρευνα για να εντοπίσουν αν το ίδιο αεροπλάνο η άλλα από τη Βενεζουέλα, και συγκεκριμένα το Καράκας, έχει πραγματοποιήσει παρόμοια πτήση.

«Εργαλείο» τους ήταν η επίσημη και διεθνώς αναγνωρισμένη εφαρμογή flightradar24,που αποτυπώνει, καταγράφει και αποθηκεύει όλες τις πτήσεις στον κόσμο, την αφετηρία τους, τη διαδρομή, τους ενδιάμεσους σταθμούς και τον τερματισμό του ταξιδιού.

Από την έρευνα αποκαλύφθηκαν τα ίχνη των δύο προεδρικών αεροπλάνων του Μαδούρο, με κωδικούς YU2486 και YU3360, που ήρθαν επανειλημμένα στην Ελλάδα.

Τουλάχιστον δέκα πτήσεις

Το «Π», με στοιχεία που διέρρευσαν από αυτή την έρευνα, αποκαλύπτει τρεις –προς το παρόν– συγκεκριμένες ημερομηνίες που αποδεδειγμένα τα αεροπλάνα αυτά έκαναν προσγείωση στην Καβάλα, στο Ηράκλειο και στην Αθήνα.

Στις 6 Οκτωβρίου 2018 στο «Ελ Βενιζέλος» και στη συνέχεια αναχώρηση για τη Βαρκελώνη, στις 13 Φεβρουαρίου 2019 στις 7 το πρωί στο Ηράκλειο και επίσης στις 28 Φεβρουαρίου 2019 και πάλι στο Ηράκλειο, στις 11 το πρωί. Το προεδρικό αεροσκάφος του Μαδούρο, DasseaultFalconYU 3360, έχει προσγειωθεί στο αεροδρόμιο « Ελ Βενιζέλος» και στις 18 Ιανουαρίου 2018.

Επίσημη αιτιολογία, «ανεφοδιασμός καυσίμων». Επίσης, στις 13 Νοεμβρίου 2018 πραγματοποιήθηκε και άλλη προσγείωση στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου.

Αεροπορικοί κύκλοι ερευνούν και άλλες πέντε περιπτώσεις που τα ίχνη των δυο αεροπλάνων εντοπίστηκαν στον ελληνικό εναέριο χώρο.

Και στην Αλεξανδρούπολη

Υπάρχει μια ακόμα πτήση προς την Αλεξανδρούπολη στις αρχές του 2019, ενώ καθώς η έρευνα συνεχίζεται αποκαλύπτονται και άλλες. Ωστόσο, χειριστές της αεροπορικής εφαρμογής flightradar 24 κατήγγειλαν ότι από τις αρχές της εβδομάδος, όταν ανιχνεύονται πλέον τα ίχνη των δύο συγκεκριμένων αεροπλάνων, δημιουργούνται εμπόδια που κάνουν πλέον δύσκολο τον εντοπισμό τους.

Τα Falcon, που φαίνεται ότι επίσημα ανήκουν στην πετρελαϊκή εταιρία PDVSAμε έδρα το Καράκας, φαίνονται να πηγαινοέρχονται από τη Βενεζουέλα στην Αθήνα με ενδιάμεσες στάσεις σε χώρες της Αφρικής, της Μέσης Ανατολής και στην Ελβετία. Εκτός από την Ελλάδα έχουν καταγράφει προσγειώσεις και στα αεροδρόμια της Σάντα Μαργαρίτα, της Σάντα Μαρία, της Ζυρίχης, της Γενεύης, της Μόσχας, της Βηρυτού, του Άμπου Ντάμπι, του Μαρόκου, της Τεχεράνη.

Ένα από τα δυο αεροπλάνα είχε ζητήσει άδεια προσγείωσης στο αεροδρόμιο των Αδάνων στην Τουρκία και σε άλλα επτά ευρωπαϊκά αεροδρόμια που, όμως δεν του δόθηκε.

Οι ίδιοι αεροπορικοί κύκλοι συνεχίζουν την έρευνα για να εξακριβωθεί αν κατά την προσγείωσή τους στην Ελλάδα στα δύο αεροσκάφη του Μαδούρο τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διεθνείς διαδικασίες. Συγκεκριμένα, αν οι πιλότοι τους υπέβαλαν GeneralDeclatation, δηλαδή τα ονόματα πιλότων και αεροσυνοδών, επιβατών, τους αριθμούς διαβατηρίων και το είδος εμπορευμάτων που μετέφεραν. Πάντως, τέτοια στοιχεία μέχρι στιγμής δεν έχουν βρεθεί.

Επίσης κανένα από τα αεροπλάνα, όταν πετούσαν, δεν είχαν το διακριτικό ότι η πτήση είναι VIP, που επιβάλλεται όταν μεταφέρουν κυβερνητικούς αξιωματούχους, ενώ σε όλα ταξίδια το ύψος πτήσεων ήταν ασυνήθιστα ψηλά, πάνω από τα 40.000 πόδια.

Όλα ξεκίνησαν το Σάββατο 2 Μαρτίου, στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», ώρα 13:59. Ο πιλότος του μπίζνες τζετ Falcon με νηολόγιο Βενεζουέλας (YV2486) ζήτησε άδεια από τον πύργο ελέγχου να προσγειωθεί για ανεφοδιασμό καυσίμων (technicallanding).

Το αεροσκάφος Falcon EX

Ο συγκεκριμένος τύπος αεροσκάφους (Falcon EX) έχει τη δυνατότητα να πραγματοποιεί πτήσεις 4.940 μιλίων σε μέγιστο βάρος, με ταχύτητα μάλιστα 0,75 Mach, χωρίς να κάνει στάση για ανεφοδιασμό, στοιχεία που προκύπτουν από την κατασκευάστρια εταιρεία του, τη γνωστή σε όλους Dassault. Το μέγιστο ύψος που μπορεί να πετάξει είναι 51.000 πόδια, κάτι που του δίνει τη δυνατότητα να διανύει μεγαλύτερες αποστάσεις σε λιγότερο χρόνο, αφού δεν χρειάζεται να ακολουθεί τους εμπορικούς αεροδιαδρόμους.

Η απόσταση από το Άμπου Ντάμπι στην Αθήνα είναι 1.770 μίλια, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπάρχει λόγος ανεφοδιασμού για ένα αεροπλάνο που η πτητική δυνατότητά του είναι συνεχόμενα τα 4.940 μίλια, εκτός αν υπάρχει τεχνικό πρόβλημα ή λόγοι υγείας των επιβαινόντων, κάτι που δεν υφίσταται αν κρίνουμε από το περιεχόμενο της επίσημης ανακοίνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, που αναφέρει ότι ο λόγος της προσγείωσής του ήταν ο ανεφοδιασμός του.

Επιπλέον, το μπίζνες τζετ Falcon EX έχει μάξιμουμ βάρος χωρίς καύσιμα (maximumzerofuelweight) 14.000 κιλά και το μάξιμουμ ωφέλιμο φορτίο – επιβάτες και εμπόρευμα (maximumpayload) τα 2.067 κιλά.

Άρα το Falcon με τους τέσσερις επιβάτες συνολικού βάρους 340 κιλών θα μπορούσε άνετα να σηκώσει επιπλέον 1.727 κιλά, είτε σε χρυσό είτε σε… μπαμπάκι, και να πετάξει 4.940 μίλια χωρίς ανεφοδιασμό.

Και εδώ είναι που προκύπτουν τα εξής εύλογα ερωτήματα:

  • Γιατί το Falcon ζήτησε να προσγειωθεί στην Αθήνα ενώ είχε διανύσει μόλις 1.770 μίλια, με δυνατότητα, όπως προαναφέραμε, να καλύψει την τριπλάσια σχεδόν απόσταση χωρίς ανεφοδιασμό;
  • Μήπως τελικά δεν πήρε 9,5 τόνους καύσιμο από το Άμπου Ντάμπι, που είναι και το μάξιμουμ καύσιμο που μπορεί να φορτώσει ώστε να είναι σε θέση να διανύσει τη μεγαλύτερη δυνατή απόσταση των 4.940 μιλίων; Ή μήπως άφησε καύσιμο επειδή υπήρχε εντολή να πάρει παραπάνω φορτίο στην Αθήνα;
  • Τι είδους φορτίο ήταν αυτό;
  • Γιατί το αεροπλάνο προσγειώθηκε στο «Ελ. Βενιζέλος», σε ένα από τα πιο ακριβά αεροδρόμια της Ευρώπης, και όχι σε κάποιο άλλο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο, με φθηνότερα καύσιμα και handling;
  • Γιατί μόλις έφυγε από το Άμπου Ντάμπι και ο τελικός του προορισμός ήταν το Καράκας, δεν κινήθηκε δυτικά και μέσω Σαουδικής Αραβίας, Λιβύης και Μάλι να πάει προς το Πράσινο Ακρωτήρι;

«Προφανώς και υπήρχε σοβαρός λόγος για να επιλεχθεί το συγκεκριμένο αεροδρόμιο για την προσγείωσή του», προσθέτει έμπειρος πιλότος της Αεροπορίας και συμπληρώνει: «Θα μπορούσε κάλλιστα να προσγειωθεί σε κάποιο φθηνότερο αεροδρόμιο, όπως αυτό της Κύπρου ή του Ηρακλείου Κρήτης, ή της Ρόδου».

Ερωτήματα αναπάντητα…

του Δημήτρη Σταυρόπουλου

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Σχολιάστε ...

NEWSLETTER



Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa