Κοινωνία

Απόλυτη καταστροφή! Γέμισαν πίσσα οι ακτές από Πειραιά ως Γλυφάδα – Δραματική κατάσταση στη Σαλαμίνα (ΦΩΤΟ)

Οι κάτοικοι της Σαλαμίνας, αλλά και ολόκληρης της ακτής της Αττικής, από τον Πειραιά μέχρι και τη Γλυφάδα είδαν τις ακτές να γίνονται μαύρες από το πετρέλαιο που χύθηκε, μετά από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ».

Οι πρώτες εικόνες καταστροφής ήρθαν από τα Σελήνια της Σαλαμίνας, όπου έκανε αρχικά την εμφάνισή της η μεγάλη πετρελαιοκηλίδα, καταστρέφοντας όλες τις παραλίες, από τον όρμο των Σεληνίων μέχρι και την Κυνοσούρα.

Οι αρχές άργησαν πολύ μέχρι να ξεκινήσουν τη διαδικασία καθαρισμού της πετρελαιοκηλίδας, αλλά και στην τοποθέτηση ειδικών φραγμάτων εντός της θάλασσας.

Δύο ημέρες μετά, ο αέρας άλλαξε κατεύθυνση, και η καταστροφή χτύπησε τις ακτές του Πειραιά. Ολόκληρη η Πειραϊκή μαύρισε μέσα σε λίγη ώρα, ενώ η δυσοσμία είναι πολλή έντονη. Λίγες ώρες αργότερα η πετρελαιοκηλίδα άρχισε να εξαπλώνεται.

Το Φάληρο, ο Άγιος Κοσμάς και η Γλυφάδα ήταν οι επόμενες περιοχές που επλήγησαν από την οικολογική αυτή καταστροφή.

 Στο υπουργείο Ναυτιλίας πραγματοποιήθηκε σύσκεψη, στην οποία συμμετέχουν ο γ.γ. Λιμένων Χρήστος Λαμπρίδης και Διονύσης Καλαματιανός, η δήμαρχος Σαλαμίνας και εκπρόσωποι παράλιων δήμων για να εξετάσουν πώς θα αντιμετωπίσουν το μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει.

Περισσότερα από 60 άτομα ιδιωτικού συνεργείου επιχειρούν εντατικά από το πρωί στην παραλία του Παρασκευά στην Καστέλλα και στη θαλάσσια περιοχή μπροστά από τη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων.

Στη μάχη της απορρύπανσης μπαίνει από σήμερα και το δεξαμενόπλοιο «Αktea osrv» της εταιρείας Τεχνικής Προστασίας Περιβάλλοντος ένα σκάφος με τεράστιες δυνατότητες απάντλησης πετρελαιοειδών. Σύμφωνα με στελέχη των εταιρειών απορρύπανσης τα περιστατικά αντιμετωπίζονται σε όλα τα σημεία της ρύπανσης σε ικανοποιητικά επίπεδα.

Στο μεταξύ ο δήμαρχος Γλυφάδας απεύθυνε έκκληση προς τον κόσμο να μην κατεβαίνει για μπάνιο στις παραλίες.

Στο μεταξύ, η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού καταγγέλλει ότι πλοίο ήταν υπερήλικο, κατασκευής του 1972, και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας «ενώ σύμφωνα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες!».

Η ΠΕΝΕΝ θεωρεί ύποπτη τη βιασύνη της πλοιοκτήτριας εταιρείας να διαβεβαιώσει ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου ήταν εντάξει:

«Η ανακοίνωση του ΥΕΝ σχετικά με την βύθιση του πλοίου έγινε μετά από 13 ώρες ενώ στην ίδια αυτή ανακοίνωση όλως περιέργως εκείνο το οποίο βγάζει μάτι είναι η βεβιασμένη αναφορά ότι όλα τα πιστοποιητικά του πλοίου είχαν ελεγχθεί και βρέθηκαν εντάξει!!».

Εξάλλου, από τα 11 άτομα πλήρωμα που προβλέπονταν στο πλοίο τη στιγμή της βύθισης βρίσκονταν μόνο 2.

«Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!»

«Οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με την μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος», καταγγέλλει η ΠΕΝΕΝ.

 

 

 

Σχολιάστε ...

NEWSLETTER

 

 

 


 


Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa