Απόψεις Κορωνοϊός

Βγαίνει στον αφρό το «κατακάθι» και το καλύτερο: Οι μαγικές ιδιότητες των κρίσεων

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ με όλες τις κρίσεις, μικρότερες και μεγαλύτερες. Συνέβη και το 2010-2015. Συμβαίνει όμως και τώρα και μάλιστα πολύ πιο έντονα, καθώς απειλείται ευθέως η ανθρώπινη ζωή. Οι κρίσεις συμπαρασύρουν τα πάντα. «Ανακατεύουν» τις κοινωνίες. Ταράζουν τα σωθικά τους και αγγίζουν τον πάτο τους. Κι έτσι βγάζουν στον αφρό, ότι είναι ισχυρό. Είτε καλό, είτε κακό. Γιατί και τα δυο παραμένουν ισχυρά σε όλες τις περιστάσεις.

ΕΤΣΙ ΚΑΙ η κρίση του κορωνοϊού έβγαλε στον αφρό, αλληλεγγύη, αυταπάρνηση, σωφροσύνη, δοτικότητα, εργατικότητα, δημιουργικότητα κι ανθρώπους έτοιμους να βρουν και να μοιραστούν με άλλους έξυπνες και χρήσιμες λύσεις. Έβγαλε στον αφρό και καλά κρυμμένη πειθαρχία, που δεν διακρίνει τον παραδοσιακά απείθαρχο ελληνικό λαό. Κι έβγαλε την ικανότητα του κράτους να οργανώσει σε πολύ σύντομο χρόνο ένα νέο ψηφιακό κράτος, το οποίο όταν περάσει η κρίση, θα έχει καταφέρει να χτυπήσει-για πρώτη φορά-αποτελεσματικά το τέρας της γραφειοκρατίας. Έβγαλε κι άλλα καλά. Έβγαλε όμως και τα τέκνα της νοοτροπίας που έχει το «κατακάθι» της κοινωνίας. Το οποίο δεν τέλειωσε το ούτε το 2015, ούτε το 2019.

ΒΓΗΚΕ όλη η διχαστική αντίληψη όσων επιμένουν-παρά την συντριβή-στο «ή εμείς ή αυτοί». Και βγήκε είτε με συγκαλυμμένο κάλεσμα «ανυπακοής», είτε με προσπάθεια συκοφάντησης των ανθρώπων που προσπαθούν να κρατήσουν την Ελλάδα όρθια. Βγήκε με fake news που έχουν στόχο την σύγχυση και την ενίσχυση της ανησυχίας. Βγήκε με την στοχοποίηση ακόμα και του διεθνούς καταξίωσης και χαμηλών τόνων Δ. Τσιόδρα. Γιατί το ύφος και η επιστημοσύνη του κ. Τσιόδρα περιόρισε την συζήτηση σε αυστηρά επιστημονικά πλαίσια, μη επιτρέποντας την αφόρητη πολιτικολογία και την πολιτική μπαρουφολογία. Βγήκε με «θεωρίες συνομωσίας», που χαϊδεύουν τα πιο χαμηλά ένστικτα της κοινωνίας. Βγήκε με γκρίνια και ερειστικότητα εκεί που χρειάζεται καταλαγή και ομοψυχία.

ΒΓΗΚΕ και με πολλούς άλλους τρόπους. Με τους ανεύθυνους «εκδρομείς» που αποφάσισαν να γεμίσουν τα νησιά και την επαρχία με ιό. Βγήκε με τον αρχιφασίστα Γ. Λαγό που βρήκε την ευκαιρία να κάνει ανένδοτο κατά του «Μένουμε Σπίτι». Βγήκε με τον Μητροπολίτη Κυθήρων που αποφάσισε να ανοίξει την εκκλησία. Βγήκε με τους ασυνείδητους που παραβίασαν τα περιοριστικά μέτρα για να οικονομήσουν. Βγήκε με τους μαυραγορίτες που θέλησαν να πλουτίσουν αισχροκερδώντας. Βγήκε με τους γελοίους καρναβαλιστές που έκαναν «αντίσταση» στην ανελευθερία.

ΒΓΗΚΕ όμως κι σε έναν τομέα, που δεν έπρεπε να βγει για πάρα πολλούς λόγους. Κυρίως παιδευτικούς και βγήκε από εκπαιδευτικούς. Οι οποίοι υπονόμευσαν την προσπάθεια της εξ αποστάσεως διδασκαλία, όταν το κράτος και οι οικογένειες έπρεπε να διαχειριστούν ανήλικα παιδιά που βρέθηκαν σε συνθήκες εγκλεισμού. Πολλαπλό το έγκλημα. Άλλος επικαλέστηκε, ότι η σύμβαση του …δεν προβλέπει την εξ αποστάσεως διδασκαλία. Άλλος, ότι βρέθηκε η κερκόπορτα για να μην …χρειάζονται καθηγητές. Άλλοι κρύβοντας τον τεχνολογικό αναλφαβητισμό τους, την αγραμματοσύνη τους δηλαδή στην εποχή μας, επικαλέστηκαν …ανθρώπινα δικαιώματα. Ενώ ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ «επιχειρηματολόγησε» από την δημόσια τηλεόραση …υπέρ της τηλεκπαίδευσης, αποδομώντας την πλήρως περίπου ως ανέφικτης, λόγω των ανεκπαίδευτων καθηγητών.

ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟ, ότι αυτή η πρωτόγνωρη κρίση, όταν με το καλό περάσει, θα έχει αφήσει πίσω της μια «Άλλη Ελλάδα». Με άλλες υποδομές, με άλλο τρόπο λειτουργίας στην καθημερινότητα, με άλλο ΕΣΥ, με άλλη νοοτροπία. Μακάρι να αφήσει πίσω της και την στρατηγική ήττα της λογικής του «κατακαθιού» και όλων όσων την υπηρετούν. Είτε από συμφέρον, είτε από καθαρή βλακεία.

Του Μπάμπη Παπαπαναγιώτου

Πηγή: tomanifesto.gr

Σχολιάστε ...

NEWSLETTER

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa