Πολιτική

Γεύμα με τον Αρχιεπίσκοπο είχε ο Προκόπης Παυλόπουλος

Γεύμα προς τιμήν του Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πάσης Ελλάδας Ιερώνυμου, παρέθεσε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος στο Προεδρικό Μέγαρο, με αφορμή τον εορτασμό της Κυριακής της Ορθοδοξίας.

Ο κ. Ιερώνυμος αναφέρθηκε στην συμπόρευση της ελληνικής Πολιτείας με την Εκκλησία, στο πλαίσιο του δημοκρατικού πολιτεύματος, με στόχο το καλό του λαού, χωρίς αποκλεισμούς ή διαχωρισμούς.

«Η  Εκκλησία μας με το σεβασμό απόλυτο και αδιαπραγμάτευτο προς κάθε ανθρώπινο πρόσωπο, ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος, εθνικότητας, όποιας προσωπικής ιδιαιτερότητας, θα διακηρύσσει πάντοτε ανόθευτη την πίστη της, θα ζει την ευλογία τής λατρείας στο πρόσωπο του Θεανθρώπου και θα προβάλλει τον λόγο τής ενότητας, μιας ενότητας που θέλησε ὁ Χριστός για τους μαθητές του όλων των αιώνων, ευχόμενος «ίνα πάντες εν ώσιν» (Ἰω. 17, 21). Την ενότητα αυτή ποθούμε για την Εκκλησία μας και για όλη την Ορθοδοξία. Την ποθούμε για την πατρίδα μας, την ποθούμε και για όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Αρχιεπίσκοπος.

Μάλιστα, υπενθύμισε ότι «έθος παλαιό μας συνήγαγε και πάλι σήμερα, Κυριακή της Ορθοδοξίας, στο Προεδρικό Μέγαρο για να τιμήσουμε … την Κυριακή της Ορθοδοξίας» και τόνισε ότι η πανηγυρική αρχιερατική Θεία Λειτουργία που προηγήθηκε το πρωί στον Καθεδρικό Ναό των Αθηνών, πιστοποιεί την ενότητα του εκκλησιαστικού σώματος και αποτελεί πηγή πλουσίων ευλογιών προς όλους.

«Η εορτή της Ορθοδοξίας με τον λατρευτικό της πλούτο εκχέει αφειδώλευτα τη Θεολογία της Εκκλησίας μας και μας συναντά πάντοτε, πρώτη Κυριακή των Νηστειών, στην πιο κατανυκτική περίοδο, αυτή της Μ. Τεσσαρακοστής. Η ανάμνηση της αναστήλωσης των εικόνων τον 9ο αιώνα κα της εβδόμης Οικουμενικής Συνόδου λίγες δεκαετίες νωρίτερα προσδίδει στη σημερινή επίσημη ημέρα το σημαντικό ιστορικό της πλαίσιο και φορτίο» πρόσθεσε ο Αρχιεπίσκοπος.

Παράλληλα, ανέφερε ότι το βασικό θεολογικό ερώτημα της Εικονομαχίας αφορά στη δυνατότητα εξεικονίσεως του προσώπου του Χριστού, τονίζοντας ότι «Η Εκκλησία επιστράτευσε το θεολογικό της οπλοστάσιο, συνδεδεμένο πάντοτε με τη λατρεία Της. Διακήρυξε τον άνθρωπο ως εικόνα του Θεού, όρισε τι είναι «εικόνα» και πώς λειτουργεί στη λατρεία μας, καθώς «η της εικόόνος τιμή επί το πρωτότυπον διαβαίνει», όπως είχε ήδη ο Μ. Βασίλειος επισημάνει. Προσέφερε αποθησαυρισμένη την κατανόηση εννοιών, όπως ἡ φύση και η υπόσταση, καθώς «παντός εικονιζόμενου ουχ η φύσις, αλλ΄ υπόστασις εικονίζεται», όπως σημειώνει ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης. Τόνισε την οφειλόμενη τιμή στην ύλη και το σώμα και τη σημασία τους για την πορεία του ανθρώπου προς την σωτηρία».

Ο κ. Ιερώνυμος, σημείωσε ότι η ιδέα της πληρότητας του ανθρώπου, είναι μία ελληνική αξία και νίκησε στην αναμέτρηση με ανατολικές ανεικονικές αντιλήψεις.

«Πλειάδα ομολογητών, ακόμη και αυτοκρατόρων, έκαναν την θεωρία πράξη με τίμημα ως και τη ζωή τους και αποτελούν το στέφανο της Εκκλησίας μας», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι όλα αυτά αποτελούν πολύτιμους δείκτες στο ταξίδι για ένα αληθινό ανθρωπισμό

«Η αυτόνομη ηθική, ο χωρίς Θεό ανθρωπισμός, δεν μπορεί να καυχηθεί μόνο για επιτεύγματα. Δεν είναι μόνο οι εκατόμβες του 20ου αιώνα που προβληματίζουν, είναι και οι στρατιές των ξεριζωμένων ανθρώπων, που μετακινούνται σήμερα σ’ όλο τον κόσμο χωρίς ελπίδα και επιτείνουν τον προβληματισμό μας. Είναι οι νέοι που καλούνται σε μια ζωή με γκρίζο το όραμα, με φανερά τα αδιέξοδα. Τα επιτεύγματα της επιστήμης αναδεικνύουν επίσης αδήριτη την ανάγκη ηθικών οριοθετήσεων» επισήμανε μεταξύ άλλων ο Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος κ. Ιερώνυμος.

Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER



 


Focus-On


Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa