Πολιτική Συνεντεύξεις

Γιάννης Κεφαλογιάννης στο «Π»: Δεν θα ακριβύνουν τα εισιτήρια στα Μέσα Μεταφοράς

Πύκνωση των δρομολογίων του μετρό, του Ηλεκτρικού, αλλά και των λεωφορείων έρχεται από τη Δευτέρα, όταν και ανοίγουν όλα τα εμπορικά καταστήματα, όπως επισημαίνει, μιλώντας στο «Π», ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. Ξεκαθαρίζει, δε, ότι, παρά τη ραγδαία πτώση των εσόδων τον Μάρτιο και τον Απρίλιο στον ΟΑΣΑ, το εισιτήριο για τους επιβάτες δεν θα ακριβύνει.

Η επαναλειτουργία των ΜΜΜ ήταν ένα σημαντικό «crash test». Πώς έχει κυλήσει η επαναφορά μέχρι στιγμής; Οι πολίτες τηρούν τους κανόνες;

Τη Δευτέρα 4 Μαΐου, πρώτη μέρα μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, είχαμε αύξηση κατά 80% στην επιβατική κίνηση σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα που ίσχυαν οι περιορισμοί, καθώς, από τις 258.000 επικυρώσεις σε όλα τα μέσα, ανεβήκαμε στις 457.000 επικυρώσεις (είσοδοι και έξοδοι). Περιμέναμε αυτή την κίνηση και γι’ αυτό φροντίσαμε να πυκνώσουμε τις συχνότητες διέλευσης των συρμών σε μετρό, Ηλεκτρικό και τραμ και να αυξήσουμε τον αριθμό των  λεωφορείων και των τρόλεϊ. Επιπλέον, δημιουργήσαμε την ομάδα των 300 βοηθών επιβατών που βρίσκεται σε εκατοντάδες στάσεις και ενημερώνει τους πολίτες για τους υγειονομικούς κανόνες που πρέπει να τηρούν κατά τη μεταφορά τους με ΜΜΜ. Το επιχειρησιακό μας σχέδιο είχε ως αποτέλεσμα την καλή εικόνα της εβδομάδας που διανύουμε, κάτι που διαπιστώσαμε ιδίοις όμμασι με τον υπουργό κ. Κώστα Καραμανλή στο ΚΕΛ του μετρό. Προσωπικά, η καλύτερη εικόνα που είδα ήταν ότι όλοι οι πολίτες που συναντήσαμε φορούσαν τη μάσκα και τηρούσαν τους κανόνες.

Από την επόμενη εβδομάδα, ακόμα περισσότεροι εργαζόμενοι θα κυκλοφορούν. Τι σχεδιάζετε, ώστε το μετρό και τα λεωφορεία να εξυπηρετούν έγκαιρα και ειδικά στις ώρες αιχμής;

Η προσεχής Δευτέρα είναι μια μέρα-ορόσημο για τα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς θα απελευθερωθούν το υπόλοιπο της οικονομικής δραστηριότητας και η επιβατική κίνηση, ενδεχομένως και να διπλασιαστούν. Με αυτή την εκτίμηση έχουμε θέσει στόχο να πυκνώσουμε τη συχνότητα των δρομολογίων κατά τις ώρες αιχμής κάτω από τα 6 λεπτά σε μετρό και Ηλεκτρικό και να σταθεροποιήσουμε τις συχνότητες των λεωφορείων κοντά στο επίπεδο των 1.000 οχημάτων. Ταυτόχρονα, μετά και από δική μας πρωτοβουλία, εκτιμούμε ότι το κλιμακωτό ωράριο προσέλευσης που εφαρμόστηκε στη Δημόσια Διοίκηση και η λειτουργία των καταστημάτων μετά τις 10 θα «απλώσει» το κύμα προσέλευσης στα ΜΜΜ σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα και θα αποφύγουμε τον μεγάλο συγχρωτισμό. Χρειαζόμαστε όμως τη συνεργασία των πολιτών και γι’ αυτό πραγματοποιούμε και μια εκστρατεία ενημερώνοντας τους επιβάτες να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις, ειδικά κατά τις ώρες αιχμής, και να μην ξεχνούν τη χρήση των μέτρων αυτοπροστασίας, ώστε να μένουμε ασφαλείς. Καλό θα ήταν να χρησιμοποιούν το ιδιωτικό τους μέσο αυτό το διάστημα, ιδανικά το ποδήλατο ή και να περπατούν, όπου αυτό είναι εφικτό.

Ο περιορισμός μετακινήσεων μείωσε σημαντικά και την επιβατική κίνηση στα ΜΜΜ. Πόσο μεγάλη είναι η «τρύπα» στα έσοδα και τι μπορεί να σημαίνει; Μπορεί να ακριβύνουν τα εισιτήρια;

Η πανδημία εκδηλώθηκε τη στιγμή που είχε αρχίσει να αποδίδει το νοικοκύρεμα στα οικονομικά των συγκοινωνιών, με το άνοιγμα εκδοτηρίων και την ενίσχυση των ελέγχων που είχαμε πραγματοποιήσει.  Το τρίμηνο από τον Δεκέμβριο του 2019 έως και τον Φεβρουάριο του 2020 είχαμε αύξηση 5,94% στα έσοδα του ΟΑΣΑ και για τον Μάρτιο προβλεπόταν αύξηση πάνω από το 6%, με δεδομένη την τάση του Φεβρουαρίου που αυξήθηκαν τα έσοδα κατά 7,51% σε σχέση με πέρυσι. Τότε, δυστυχώς, ο κορονοϊός έφθασε στη χώρα μας, με συνέπεια την κατακόρυφη πρώτη της επιβατικής κίνησης στα ΜΜΜ. Τον Μάρτιο τα έσοδα μειώθηκαν κατά 60%, ενώ τον Απρίλιο κατά 90%. Η διαφορά οφείλεται ακριβώς στο θετικό πρώτο δεκαήμερο του Μαρτίου. Οι αστικές συγκοινωνίες έχουν υποστεί μια μεγάλη οικονομική αιμορραγία, ωστόσο, ενδεχόμενο αύξησης των τιμών στα εισιτήρια δεν υφίσταται. Αντίθετα, θυμίζω ότι οι κάτοχοι των καρτών απεριορίστων διαδρομών θα πιστωθούν τις αντίστοιχες μέρες που χάθηκαν, λόγων των περιοριστικών μέτρων, και θα τύχουν και επιπλέον έκπτωση 10%.

Οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ ήταν και αυτοί στην πρώτη γραμμή. Σκέφτεστε, εντός του διαθέσιμου οικονομικού πλαισίου, κάποια επιβράβευση ή κάποιες επιπλέον προσλήψεις;

Τα ΜΜΜ δεν σταμάτησαν ποτέ να εκτελούν δρομολόγια κατά τη διάρκεια της καραντίνας και γι’ αυτό ευχαριστώ τους εργαζομένους για άλλη μια φορά. Η εντατική δουλειά συνεχίζεται σήμερα, προκειμένου να ανταποκριθούν οι συγκοινωνίες σε αυτό το νέο μεταβατικό στάδιο, χωρίς, δυστυχώς, να έχουμε στη διάθεσή μας το πλήθος των μέσων και του προσωπικού που θα θέλαμε. Ο στόλος είναι πολύ γηρασμένος και τα τελευταία χρόνια δεν ενισχύθηκε ούτε το προσωπικό. Πριν από την πανδημία είχαμε δρομολογήσει προσλήψεις οδηγών και, όταν το επιτρέψουν οι συνθήκες, θα προχωρήσουμε. Εξάλλου, από τις πρώτες ενέργειες ως πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών ήταν ότι φροντίσαμε να υπογραφεί η Συλλογική Σύμβαση Εργασίας για το 2019 που εκκρεμούσε πολλούς μήνες από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ και, εν μέσω κρίσης, δώσαμε παράταση σε αυτήν έως τις 30 Ιουνίου.

Ευρύτερα, σας ανησυχεί η μετάβαση στην επόμενη μέρα μετά από 42 μέρες «καραντίνας»; Ή μπορεί να πάμε και τώρα τόσο καλά, ώστε ορισμένοι περιορισμοί να αρθούν και νωρίτερα;

Αυτό εξαρτάται από όλους μας. Προφανώς είναι ανησυχητικά τα φαινόμενα των τελευταίων ημερών με τις συγκεντρώσεις δεκάδων ή ακόμη και εκατοντάδων ατόμων σε δημόσιους χώρους. Είμαι πεπεισμένος ότι αν τηρήσουμε τους κανόνες θα βγούμε γρήγορα από αυτή τη μέγγενη. Διαφορετικά, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για πισωγύρισμα, που θα είναι καταστροφικό για την εθνική οικονομία και επιβαρυντικό για την ελληνική κοινωνία.

Συνέντευξη στον Γιώργο Ευγενίδη

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Σχολιάστε ...

NEWSLETTER



Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa