Πολιτική Συνεντεύξεις

Γιάννης Κεφαλογιάννης στο «Π»: Τις επόμενες εβδομάδες αύξηση πληρότητας σε μέσα μεταφοράς

Την ανάγκη και να ελεγχθεί η διασπορά του κορονοϊού αλλά και να δοθούν βαλβίδες εκτόνωσης στους πολίτες υπογραμμίζει, μιλώντας στο «Π», ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης. Τονίζει ότι ορόσημο και για τον τουρισμό θα είναι η άρση του περιορισμού στις διαπεριφερειακές μετακινήσεις. Αναφέρει ότι εξετάζεται η άρση των περιορισμών καραντίνας και για ταξιδιώτες από άλλες χώρες, όπως η Ρωσία και η Σαουδική Αραβία, ενώ υπογραμμίζει ακόμα ότι εντός του καλοκαιριού θα αυξηθεί και η πληρότητα εντός των τουριστικών λεωφορείων, στα ΚΤΕΛ και στον ΟΣΕ. Επεξηγεί, τέλος, το νέο πλαίσιο για τα διπλώματα και τις εξετάσεις, που θα έρθει στη Βουλή τις επόμενες εβδομάδες.

Οι περιορισμοί στην κίνηση εκτός των τειχών θα συνεχιστούν εν όψει του Πάσχα. Γιατί ελήφθη μια τέτοια απόφαση; Δεν χρειάζονται βαλβίδες εκτόνωσης και οι πολίτες;

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει κόπωση σε όλο τον κόσμο από τα μέτρα περιορισμού για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Εδώ και πάνω από έναν χρόνο, πλέον, αντιμετωπίζουμε μια περιπέτεια που έχει στοιχίσει τη ζωή σε χιλιάδες ανθρώπους και έχει προκαλέσει σοβαρότατες οικονομικές, κοινωνικές, αλλά και ψυχολογικές, θα τολμούσα να πω, επιπτώσεις. Όλοι επιθυμούμε να πάρουμε πίσω τις ζωές μας, αλλά δεν μπορεί αυτή η κοινή επιθυμία να αποτελεί το μοναδικό κριτήριο για τις κυβερνητικές αποφάσεις. Το επιδημιολογικό φορτίο παραμένει βαρύ και η πίεση στο ΕΣΥ είναι ασφυκτική. Η Επιτροπή των ειδικών αξιολογεί συνεχώς τα δεδομένα και, με βάση τις εισηγήσεις της, η κυβέρνηση λαμβάνει τις αποφάσεις, εκτιμώντας και ποιες θα είναι οι συνέπειες κάθε επιλογής. Γι’ αυτό και, αμέσως μετά το Πάσχα, θα υπάρξει αυτή η επιπλέον βαλβίδα αποσυμπίεσης, με την προοδευτική επαναλειτουργία της εστίασης, όλων των σχολικών βαθμίδων και την άρση των διαπεριφερειακών μετακινήσεων, όπως ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός.

Σας ανησυχούν τα φαινόμενα ακραίου συνωστισμού, που εντείνονται ιδίως τα Σαββατοκύριακα; Μήπως, πλέον, έχει θολώσει πλήρως το μήνυμα προς τους πολίτες και έχει επικρατήσει η κόπωση;

Θα έθετα το ζήτημα στην εξής βάση: Η ολοένα αυξανόμενη κόπωση καθιστά δυσκολότερη την αποτελεσματικότητα των μέτρων. Σε κάθε περίπτωση, ο συνωστισμός χωρίς μάσκες είναι κάτι πολύ επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία. Και καλούμαστε όλοι, ειδικοί και κυβέρνηση, να εξαντλήσουμε την εφευρετικότητά μας, ούτως ώστε αφενός να ελέγξουμε τη διασπορά του κορονοϊού και αφετέρου να ικανοποιήσουμε την ανάγκη, ειδικά των νέων, για μια υγιή εκδήλωση της κοινωνικότητάς τους.

Ποιος είναι ο σχεδιασμός εν όψει της τουριστικής περιόδου; Πόσο πιο ελεύθερες θα είναι οι μετακινήσεις; Όταν ανοίξει ο τουρισμός, θα ανοίξουν και οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις για τους Έλληνες πολίτες;

Ο πρωθυπουργός έθεσε το πλαίσιο της προσπάθειας να περάσουμε στο σταδιακό άνοιγμα του τουρισμού από τα μέσα Μαΐου, με την ελεγχόμενη είσοδο επισκεπτών που είτε θα έχουν κάνει το εμβόλιο, είτε θα έχουν περάσει την ασθένεια, είτε θα έχουν αρνητικό τεστ προτού εισέλθουν στη χώρα μας. Αυτό σημαίνει ότι ο τουρισμός θα ανοίξει με υγειονομικά πρωτόκολλα, γιατί ακριβώς πρέπει να διασφαλίσουμε ότι δεν θα έχουμε πισωγυρίσματα. Αυτήν τη στιγμή όσοι έρχονται από το εξωτερικό δεν μπορούν να μετακινηθούν μεταξύ διαφορετικών περιφερειών, όπως ακριβώς συμβαίνει και με τους Έλληνες. Από τις 15 Μαΐου θα αλλάξει αυτό και θα γίνονται οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις για όλους, όπως ανακοίνωσε και ο πρωθυπουργός.

Τι σχεδιάζετε για τις πτήσεις από το εξωτερικό; Θα αρθούν οι περιορισμοί σε όλες τις βασικές αγορές της χώρας, ακόμα και εκτός ΕΕ και Σένγκεν;

Πριν από λίγες ημέρες εκδόθηκε οδηγία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, με βάση την οποία επιτρέπεται χωρίς επταήμερη καραντίνα η είσοδος στην Ελλάδα για τους επισκέπτες που προέρχονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση, τη Συμφωνία Σένγκεν, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις ΗΠΑ, τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, τη Σερβία και το Ισραήλ.

Προϋπόθεση, βέβαια, είναι να έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί σε εργαστηριακό έλεγχο για κορονοϊό 72 ώρες πριν από την άφιξή τους στην Ελλάδα ή να διαθέτουν πιστοποιητικό εμβολιασμού. Είναι πιθανό να ληφθούν ανάλογες αποφάσεις που να αφορούν επισκέπτες και από άλλες χώρες, μεταξύ άλλων μπορώ να αναφέρω τη Ρωσία και τη Σαουδική Αραβία, αλλά, για να γίνει αυτό, θα πρέπει να υπάρχει σχετική εισήγηση της υγειονομικής επιτροπής.

Ο στόχος για ένα πιο κανονικό καλοκαίρι περνά και μέσα από την κίνηση του εσωτερικού τουρισμού. Ποιες είναι οι σκέψεις για την πληρότητα των μέσων από τον Μάιο;

Οι πληρότητες είναι σήμερα στο 65% σε ΚΤΕΛ και σιδηρόδρομο, αλλά βρισκόμαστε σε μια περίοδο με εξαιρετικά μειωμένη επιβατική κίνηση, με δεδομένες τις απαγορεύσεις στις μετακινήσεις. Όσο αίρονται τα μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας, θα αυξάνονται και οι πληρότητες. Το πρώτο μέλημα όμως, ειδικά για τον εσωτερικό τουρισμό, είναι να απελευθερωθούν οι διαπεριφερειακές μετακινήσεις, ώστε οι πολίτες να μπορούν να ταξιδέψουν. Από εκεί και μετά, η αύξηση στις πληρότητες θα έρθει σε συνδυασμό πάντα με την πορεία του εμβολιασμού. Ειδικά για τα τουριστικά λεωφορεία ανοικτού και κλειστού τύπου, η πρόταση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να ανέλθει άμεσα η πληρότητα στο 85%.

Σχεδιάζετε νέες παρεμβάσεις στο σκέλος των διπλωμάτων; Σε ποια κατεύθυνση;

Ήδη, κάποιες υπηρεσίες παρέχονται ηλεκτρονικά, όπως η έκδοση της προσωρινής άδειας οδήγησης και η αντικατάσταση των διπλωμάτων σε πέντε περιφέρειες, που θα επεκταθεί σύντομα σε όλη τη χώρα. Η μεγάλη τομή είναι το νέο θεσμικό πλαίσιο για την έκδοση αδειών οδήγησης, με το οποίο επιδιώκουμε να θεσπίσουμε ένα διαφανές πλαίσιο για τις εξετάσεις των υποψήφιων οδηγών, που θα έχει ως βασικό στόχο να παράγει καλύτερα εκπαιδευμένους οδηγούς. Αυτό προϋποθέτει καλύτερη εκπαίδευση και γι’ αυτό στις θεωρητικές εξετάσεις θα μπουν και ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής, που θα αφορούν μελέτες περίπτωσης πτώσης (case study) και θα αξιολογούν αν ο υποψήφιος έχει την κρίση να αντιμετωπίσει μια κατάσταση που θα του τύχει στον δρόμο.

Επίσης, η πρακτική εξέταση θα καταγράφεται από κάμερες, ενώ ο εκπαιδευτής θα βρίσκεται πλέον στο πίσω κάθισμα και ο εξεταστής θα κάθεται μπροστά. Μια ακόμη αλλαγή είναι η πορεία χωρίς καθοδήγηση στην πρακτική δοκιμασία. Αυτό σημαίνει ότι ο εξεταστής θα μπορεί να ζητήσει από τον οδηγό να διανύσει μια συγκεκριμένη απόσταση, χωρίς να του δείχνει τη διαδρομή.

Επιπλέον, τα άτομα με προβλήματα ακοής και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θα μπορούν να λαμβάνουν την ύλη σε ψηφιακή μορφή και με διαφορετικό τρόπο παρουσίασης σε σχέση με τις υπόλοιπες κατηγορίες υποψηφίων.

Ο στόχος δεν πρέπει να είναι πως θα πάρει κάποιος δίπλωμα, αλλά πώς θα μάθει να οδηγεί με ασφάλεια.

Συνέντευξη στον Γιώργο Ευγενίδη

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Σχολιάστε ...

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER

 

 



 

 

 

Karfitsa