Slider Πολιτική Συνεντεύξεις

Γιάννης Πλακιωτάκης στο «Π»: Προωθούμε σημαντικές επενδύσεις

«Βάλαμε τον πήχη ψηλά, γιατί αυτό απαιτούν οι ανάγκες της πατρίδας μας», επισημαίνει, μιλώντας στο «Π», στον απόηχο της παρέμβασης του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. Δεν αποκλείει θετικές εκπλήξεις στο πεδίο της φορολογίας για το 2020, ενώ πετάει και το «μπαλάκι» στο ΚΙΝΑΛ για την απαραίτητη συναίνεση στον νέο εκλογικό νόμο. Τέλος, προαναγγέλλει νέο νομοσχέδιο με παρεμβάσεις για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, αλλά και κινήσεις όσον αφορά 10 λιμάνια της Περιφέρειας, μετά από μελέτη βιωσιμότητας που εκπονεί το ΤΑΙΠΕΔ.

Ακούσαμε τον πρωθυπουργό στη ΔΕΘ να περιγράφει ένα σχέδιο διακυβέρνησης δωδεκάμηνου ορίζοντα. Δεν υπάρχει ο κίνδυνος να περάσετε κάτω από τον υψηλό πήχη;

Από όσα είπε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στη Θεσσαλονίκη, αλλά και από όσα έγιναν τους δύο πρώτους μήνες της διακυβέρνησης, κάθε πολίτης συνειδητοποιεί πλήρως ότι η κυβέρνησή μας έχει και υλοποιεί με συνέπεια έναν ολοκληρωμένο, ολιστικό σχεδιασμό, που αφορά όλους τους τομείς του κυβερνητικού έργου. Πράγματι, ο Κυριάκος Μητσοτάκης καινοτόμησε, αναλύοντας στη ΔΕΘ τον σχεδιασμό για τον πρώτο χρόνο διακυβέρνησης, διευκολύνοντας έτσι τους πολίτες να μας αξιολογήσουν τον Σεπτέμβριο του 2020. Βάλαμε τον πήχη ψηλά, γιατί αυτό απαιτούν οι ανάγκες της πατρίδας μας. Επιζητούμε την κρίση των πολιτών. Εργαζόμαστε από την πρώτη στιγμή συστηματικά, εφαρμόζοντας το πρόγραμμά μας. Είμαστε αισιόδοξοι ότι το αποτέλεσμα θα είναι θετικό.

Εξαγγέλθηκαν επίσης από τη ΔΕΘ αρκετές μειώσεις φόρων. Θα πρέπει να περιμένουμε κάποιες θετικές εκπλήξεις εντός του 2020;

Σε απόλυτη συνέπεια με το προεκλογικό μας πρόγραμμα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε σειρά φορολογικών ελαφρύνσεων με στόχο την αποκατάσταση της μεσαίας τάξης και την ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας.  Η θετική πορεία των οικονομικών μεγεθών μπορεί να οδηγήσει στη δημιουργία πρόσθετου δημοσιονομικού χώρου, κάτι που πράγματι μπορεί να κρύβει κάποια ακόμη ευχάριστη έκπληξη για το 2020. Κάποια ακόμη, γιατί ήδη ζούμε την πρώτη ευχάριστη έκπληξη, με την πολύ σημαντική μείωση του ΕΝΦΙΑ.

Εκλογικός νόμος: Η κυβέρνηση θα φέρει στις αρχές του έτους τη νέα νομοθετική ρύθμιση. Εκτιμάτε ότι μπορεί να αλλάξει άμεσα ο εκλογικός νόμος και να αποφευχθεί η απλή αναλογική;

Ο εκλογικός νόμος πρέπει να αλλάξει, αφού η απλή αναλογική οδηγεί σε αδυναμία σχηματισμού κυβέρνησης, συνεπώς σε νέες εκλογές, κάτι που λειτουργεί αρνητικά σε σχέση με την απαραίτητη οικονομική και πολιτική σταθερότητα.  Είμαστε αποφασισμένοι να εξαντλήσουμε κάθε περιθώριο διαλόγου, προκειμένου ο νέος εκλογικός νόμος να έχει άμεση ισχύ. Αυτό, όπως γνωρίζετε, δεν εξαρτάται από τη Νέα Δημοκρατία. Εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από το Κίνημα Αλλαγής, το οποίο –ελπίζω– θα επιδείξει την απαραίτητη υπευθυνότητα.

Ακούμε εδώ και χρόνια για επενδύσεις. Μπορεί αυτή η κυβέρνηση πραγματικά να προσελκύσει επενδύσεις με μετρήσιμο αποτύπωμα; Και τι μέλλει γενέσθαι, ιδίως στον τομέα της Ναυτιλίας;

Ήδη το κάνει. Μέσα σε μόλις δύο μήνες προχωρά η επένδυση στο Ελληνικό, προχωρούν οι επενδύσεις της Ελληνικός Χρυσός, προχωρά η επένδυση στην Αφάντου Ρόδου,ξεκινούν σημαντικές επενδύσεις στον χώρο της φαρμακοβιομηχανίας.  Για να πάμε στη Ναυτιλία, κινηθήκαμε γρήγορα και αποτελεσματικά και πετύχαμε να προχωρήσει, μετά από χρόνια, η πολύ σημαντική επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά, καθώς και η επίσης σημαντική επένδυση στο λιμάνι της Θεσσαλονίκη.

Στους επόμενους δύο μήνες θα παραλάβουμε το πρώτο σχέδιο από τις μελέτες βιωσιμότητας που έχει εκπονήσει το ΤΑΙΠΕΔ για καθένα από τα δέκα μεγάλα περιφερειακά λιμάνια της Ελλάδας, ενώ προχωράμε και στην αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου ώστε να προσελκύσουμε επενδύσεις στον θαλάσσιο τουρισμό.

Το μήνυμα της κυβέρνησης είναι σαφές και, όπως φαίνεται, οι επενδυτές το έχουν καταλάβει και ανταποκρίνονται θετικά.

Το Brexit είναι μια βραδυφλεγής βόμβα για την Ευρώπη. Πώς θα επηρεαστεί η ελληνική ναυτιλία από τις εξελίξεις; 

Το Brexit είναι πράγματι μια βόμβα, που πρόκειται να εκραγεί πολύ σύντομα και οδηγεί την Ευρωπαϊκή Ένωση σε αχαρτογράφητα νερά, πολύ περισσότερο αν –όπως σήμερα διαφαίνεται– πραγματοποιηθεί χωρίς συμφωνία. Η ελληνική κυβέρνηση επεξεργάζεται εναλλακτικές λύσεις για κάθε τομέα που θα επηρεαστεί, ασφαλώς και για την ελληνική ναυτιλία. Όπως γνωρίζετε, υπάρχουν ισχυροί ιστορικοί δεσμοί στον τομέα της Ναυτιλίας ανάμεσα στις δύο χώρες, οι οποίοι με κατάλληλες προσαρμογές στη νομοθεσία όχι μόνο θα αντέξουν, αλλά και μπορούν να ισχυροποιηθούν.  Ακριβώς για τα θέματα αυτά, είχα πριν από λίγες ημέρες ειδική συνάντηση με την υφυπουργό Μεταφορών του Ηνωμένου Βασιλείου, υπεύθυνη για ναυτιλιακά θέματα, Νουσράτ Γκανί.

Αυτές τις μέρες συμπληρώθηκαν δύο χρόνια από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη». Τι έχει γίνει για να αυστηροποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο; Και τι πρέπει να αναμένουμε από το υπουργείο νομοθετικά τους επόμενους μήνες; 

Η ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και η προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος είναι ζητήματα πρώτης προτεραιότητας για το υπουργείο Ναυτιλίας. Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι η Ελλάδα έχει υιοθετήσει και εφαρμόζει σταθερά και αδιαπραγμάτευτα όλους τους διεθνείς κανονισμούς προστασίας τόσο της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα, όσο και του θαλάσσιου περιβάλλοντος. Ωστόσο δεν σταματάμε εκεί. Λαμβάνουμε διαρκώς μέτρα και σύντομα θα καταθέσουμε νομοσχέδιο με το οποίο επιδιώκουμε να ενισχύσουμε περαιτέρω με νέα εργαλεία αυτούς τους δύο τομείς.

Συνέντευξη στον Γιώργο Ευγενίδη 

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

 

Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER



 


Focus-On


Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa