Πολιτική Συνεντεύξεις

Γιώργος Γεωργαντάς στο «Π»: Το σύστημα του εμβολιασμού θα αντέξει

Τις πτυχές του σχεδίου του εμβολιασμού που είναι σε εξέλιξη αναλύει, μιλώντας στο «Π», ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γιώργος Γεωργαντάς, διαβεβαιώνοντας ότι η διαδικασία προχωρά, αυτήν τη στιγμή, ταχύτερα του αναμενομένου. Τονίζει ότι όσοι προσέρχονται στα ΚΕΠ για να προγραμματίσουν ραντεβού για εμβόλια θα μπορούν να το κάνουν χωρίς ραντεβού, ενώ υπογραμμίζει ότι η εμβολιαστική αλυσίδα που έχει σχεδιαστεί είναι ανθεκτική για να ανταποκριθεί σε κάθε φάση του εγχειρήματος.

Τα πρώτα ραντεβού για τον εμβολιασμό ξεκίνησαν να κλείνονται. Πώς έχει κυλήσει η διαδικασία μέχρι στιγμής; Οι πολίτες χρησιμοποιούν την πλατφόρμα emvolio.gov.gr;

Aς ξεκινήσουμε με μία διαπίστωση: η Εθνική Εκστρατεία για τον εμβολιασμό του πληθυσμού ενάντια στον κορονοϊό είναι μία από τις πιο σύνθετες και κρίσιμες επιχειρήσεις που έχει αναλάβει το ελληνικό κράτος από συστάσεώς του. Και το σημαντικό είναι ότι αυτή η επιχείρηση έχει ξεκινήσει και κυλάει εξαιρετικά ομαλά. Άλλωστε, διενεργείται ήδη ο εμβολιασμός των υγειονομικών καθώς και ο εμβολιασμός σε Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων. Μάλιστα, αξίζει να αναφέρουμε ότι η διαδικασία προχωρά ταχύτερα από ό,τι αναμέναμε: Ενώ ήταν προγραμματισμένο ο εμβολιασμός όσων συμπολιτών μας είναι άνω των 85 ετών να αρχίσει στις 20 Ιανουαρίου, κατέστη εφικτό να ξεκινήσει στις 16. Έως τις 13 του μήνα, είχαν πραγματοποιηθεί σχεδόν 65.000 εμβολιασμοί. Η όλη διαδικασία ενδυναμώνεται όντως σημαντικά μέσω της τεχνολογίας, δεδομένων των δυνατοτήτων προγραμματισμού του εμβολιασμού που δίνει στους πολίτες η πλατφόρμα emvolio.gov.gr, η οποία ήδη χρησιμοποιείται με σημαντική ανταπόκριση.

Πώς θα μπορεί κάποιος να τροποποιήσει το ραντεβού του, εφόσον δεν του κάνει αυτό που του προτείνεται;

Καταρχήν, είναι αναγκαίο να αναφέρουμε ότι, για τους πολίτες που είναι εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση, η δυνατότητα τόσο επιβεβαίωσης όσο και τροποποίησης του προκρατημένου ραντεβού δίνεται για 72 ώρες από την αποστολή του μηνύματος με το προγραμματισμένο ραντεβού, από το 13034. Στην περίπτωση που κάποιος δικαιούχος δεν προβεί στην επιβεβαίωση ή την τροποποίηση του ραντεβού του μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα, η προκράτηση απελευθερώνεται. Μετέπειτα, διατηρείται η δυνατότητα προγραμματισμού νέου ραντεβού εμβολιασμού μέσω της πλατφόρμας emvolio.gov.gr. Τώρα, όσον αφορά τη διαδικασία τροποποίησης ενός προκρατημένου ραντεβού, η δυνατότητα δίνεται μέσω της πλατφόρμας, όπου ο πολίτης μπορεί να το δει και να το τροποποιήσει με βάση τις ανάγκες και τις προτιμήσεις του, σύμφωνα πάντα με τη διαθεσιμότητα ανά εμβολιαστικό κέντρο. Φυσικά, δυνατότητα τροποποίησης του ραντεβού παρέχεται και μέσω επίσκεψης στο ΚΕΠ ή στο φαρμακείο της επιλογής καθενός πολίτη. Για όσους δεν είναι εγγεγραμμένοι στην αυλή συνταγογράφηση, η ίδια δυνατότητα παρέχεται τόσο μέσω της πλατφόρμας όσο και των φυσικών σημείων.

Με δεδομένο ότι στα ΚΕΠ και σήμερα χρειάζεται ραντεβού, πώς θα εξυπηρετούνται οι πολίτες; Και πώς έχει κυλήσει η διαδικασία αυτές τις πρώτες μέρες;

Κατά τη διάρκεια της υγειονομικής κρίσης, τα ΚΕΠ ήταν συνεχώς στην πρώτη γραμμή της μάχης, τόσο διευκολύνοντας τους πολίτες όσο και προστατεύοντάς τους από το συνωστισμό στα γκισέ. Η δυνατότητα εξυπηρέτησης μέσω βιντεοκλήσης στην ειδική πλατφόρμα myKEPlive.gov.gr είναι ένα σημαντικό παράδειγμα. Τον ρόλο λοιπόν που διαδραμάτισαν τα ΚΕΠ έως τώρα θα διαδραματίσουν και στην κρίσιμη φάση του εμβολιασμού, ως ένα από τα δύο φυσικά σημεία προγραμματισμού των ραντεβού. Επιπλέον, αποκλειστικά και μόνο για τη συγκεκριμένη διαδικασία, κατά παρέκκλιση των οδηγιών περί εξυπηρέτησης με ραντεβού λόγω των έκτακτων συνθηκών που έχει δημιουργήσει η πανδημία, οι ενδιαφερόμενοι θα εξυπηρετούνται χωρίς ραντεβού. Και αξίζει να τονίσουμε ότι η διαδικασία προγραμματισμού για τον εμβολιασμό είναι η μόνη, για την οποία ο πολίτης μπορεί να εξυπηρετηθεί χωρίς ραντεβού, σε μία περίοδο κατά την οποία σε όλες τις δημόσιες υπηρεσίες ισχύει ο κανόνας εξυπηρέτησης με ραντεβού.

Έχετε δει αύξηση στις εγγραφές στην άυλη συνταγογράφηση; Πού είμαστε αυτήν τη στιγμή;

Όπως γνωρίζετε, κ. Ευγενίδη, για τους πολίτες που είναι ήδη εγγεγραμμένοι στην άυλη συνταγογράφηση, πραγματοποιείται αυτόματη προ-κράτηση ραντεβού, για την οποία ενημερώνονται με SMS από το 13034. Aυτό ισχύει φυσικά για όσους συμπολίτες μας είναι, ανά φάση, δικαιούχοι εμβολιασμού, ανάλογα με την προτεραιοποίηση που θέτει η εθνική επιτροπή. Λόγω της τεράστιας διευκόλυνσης που προσφέρει η άυλη συνταγογράφηση όσον αφορά τον προγραμματισμό του εμβολιασμού, η αύξηση των εγγραφών ήταν, νομίζω, αναμενόμενη. Και όντως, τις τελευταίες ημέρες, η άυλη συνταγογράφηση έχει, θα λέγαμε, την τιμητική της. Από την προηγούμενη εβδομάδα παρατηρούμε σταθερή αύξηση των εγγραφών κατά περίπου 11,000 ημερησίως, ενώ την περασμένη Δευτέρα φτάσαμε τις 24.759 εγγραφές. Συνολικά, στην άυλη συνταγογράφηση έχουν εγγραφεί περίπου 1.300.000 συμπολίτες μας.

Μέχρι στιγμής, η πλατφόρμα καλείται να ενημερώσει έναν σχετικά μικρό αριθμό πολιτών. Είναι το σύστημα έτοιμο και ανθεκτικό, προκειμένου να αντέξει μεγαλύτερη επιβάρυνση και όγκο δεδομένων;

Κύριε Ευγενίδη, οι πλατφόρμες έχουν δομηθεί με μεθοδικότητα και με βάση στοιχεία και δεδομένα, όπως άλλωστε και όλες οι πτυχές του εγχειρήματος του εμβολιασμού του πληθυσμού. Το σύστημα έχει κατασκευαστεί με τις υψηλότερες προδιαγραφές ανθεκτικότητας. Είναι ένα σύστημα δυναμικό, το οποίο ενισχύεται ανάλογα με τις ανάγκες της όλης επιχείρησης. Δεν υπάρχει, λοιπόν, κανένας λόγος ανησυχίας. Το σύστημα θα είναι έτοιμο να ανταποκριθεί σε κάθε φάση του εγχειρήματος.

Συνέντευξη στον Γιώργο Ευγενίδη

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα «Παρασκήνιο»

Σχολιάστε ...

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER

 

 



 

 

 

Karfitsa