Άρθρα

Δημόσια Διοίκηση και πολίτες

Στην καθημερινότητά τους οι πολίτες αντιμετωπίζουν μια εχθρική Δημόσια Διοίκηση που περισσότερο ταλαιπωρεί παρά εξυπηρετεί.

Πριν προλάβουμε να ρίξουμε ευθύνη στους δημόσιους λειτουργούς της, καλό θα είναι να ενσκήψουμε περισσότερο στο πρόβλημα, να εμβαθύνουμε σε αυτό για να δούμε τα πρωτογενή αίτιά του.

Φταίει άραγε ο ανθρώπινος παράγων μόνο για την τεράστια γραφειοκρατία;

Μήπως το πρόβλημα έγκειται στη δομική φύση του Ελληνικού Δημοσίου το οποίο έχει τη δύναμη, αντί να εξελίσσεται με την είσοδο νέου προσωπικού, να εγκλωβίζει και να «αλλοιώνει» μια προσωπικότητα;

Οι δομές είναι αυτές που πρωτίστως πρέπει να αλλάξουν, αφού αξιολογηθούν, κριθούν και εμπλουτιστούν με όλα εκείνα τα εχέγγυα που θα τις εκσυγχρονίσουν και θα τις κάνουν πιο φιλικές προς τον πολίτη. Γιατί σε αυτές τις δομές καλείται να λειτουργήσει ο κάθε υπάλληλος.

Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση που στην υπόλοιπη Ευρώπη είναι μια καθημερινή πρακτική, στη χώρα μας δεν έχει κάνει ακόμα αποφασιστικά βήματα.

Σε χώρες, όχι μόνο της Ευρώπης, πολύ μικρότερες από τη δική μας, οι πολίτες έχουν φθάσει σε επίπεδα καθημερινής συναλλαγής με το Δημόσιο μέσα από ηλεκτρονικές εφαρμογές, ενώ στην Ελλάδα ακόμα δεν έχει τεθεί σε πλήρη εφαρμογή η ψηφιακή υπογραφή στις δημόσιες υπηρεσίες, παρόλο που έχει θεσπιστεί.

Η πολυνομοθεσία, όπου ο ένας νόμος συμπληρώνει, τροποποιεί ή ανατρέπει τον προηγούμενο, όπου μια νομοθετική ρύθμιση για να εφαρμοστεί πρέπει να την ακολουθήσουν σειρά ερμηνευτικές εγκύκλιοι που την επεξηγούν και που χωρίς αυτές οι δημόσιοι λειτουργοί στις περισσότερες των περιπτώσεων δεν μπορούν να επιχειρήσουν περιμένοντας την έκδοσή τους, αποτελεί καρκίνωμα για τη Δημόσια Διοίκηση.

Οι παθογένειες συνεχίζονται, αν αναλογιστεί κανείς τις επικαλύψεις αρμοδιοτήτων που πολλές φορές αποτελούν τροχοπέδη τόσο στη συνεργασία, όσο και στη διαδικασία επιχειρησιακής δράσης και παραγωγής έργου.

Ας μην ξεχάσουμε ποτέ το περσινό καλοκαίρι και περιοχές όπως η Μάνδρα, τα Μέγαρα και το Μάτι.

Ασφαλώς και το δημόσιο προσωπικό της χώρας έχει ευθύνη για τη λειτουργία του δημόσιου τομέα και για τον λόγο αυτόν η αξιολόγησή του αποτελεί μία αναγκαιότητα υπαρκτή.

Η αναγκαιότητα αυτή δεν πρέπει να αποτελεί φόβητρο για κανέναν, παρά μόνο γι’ αυτόν που γνωρίζει ότι έχει καταλάβει μία θέση στην οποία δεν προσφέρει τίποτα και η οποία δεν του αξίζει.

Προσωπικά πιστεύω ότι τέτοιες περιπτώσεις όχι απλώς σπανίζουν αλλά δεν ξεπερνούν στο άθροισμα τα δάχτυλα του ενός χεριού.

Αντίθετα, η αξιολόγηση του προσωπικού, η οποία γίνεται σε όλες τις προηγμένες χώρες,πρέπει να αποτελεί έναν υποβοηθητικό παράγοντα για την εξέλιξητου αξιολογουμένου. Να τον επιβραβεύει όταν τα καταφέρνει στην εργασία του και να του δείχνει τις αδυναμίες του, ώστε μέσα από μια συνεχή διά βίου εκπαίδευση να αποκτά τα εφόδια που θα τον κάνουν καλύτερο και γι’ αυτόν και για τους πολίτες, τους οποίους καθημερινά καλείται να εξυπηρετήσει.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης οραματίζεται έναν δημόσιο τομέα που θα λειτουργεί προς όφελος του πολίτη.

Με λιγότερες έως καθόλου αγκυλώσεις,όπου οι συνήθεις φράσεις «αυτό δεν γίνεται» ή «δεν είναι αρμοδιότητα της υπηρεσίας μας»να αντικατασταθούν με άλλες όπως «να προσπαθήσουμε μαζί να δούμε αυτό πως γίνεται» ή «να διαβιβάσουμε το αίτημά σας στην αρμόδια υπηρεσία». Το κράτος βοηθός του πολίτη!

Πρέπει επιτέλους ο Έλληνας να αλλάξει την εικόνα που καλώς ή κακώς έχει σχηματίσει για τη Δημόσια Διοίκηση της χώρας.

Και αυτό θα γίνει πρωτίστως αν η ίδια η Δημόσια Διοίκηση αλλάξει.

Στην προσπάθεια αυτή η αυριανή κυβέρνηση της ΝΔ θα δώσει έμφαση με παρεμβάσεις που θα αναβαθμίσουν τη λειτουργία των υπηρεσιών, αποκαθιστώντας την εμπιστοσύνη μεταξύ κράτους και πολιτών.

Στην Δυτική Αθήνα,όπου η κοινωνία, του μόχθου και της καθημερινότητας, της βιοπάλης και της δημιουργίας, συνεργάζεται καθημερινά με τις δημόσιες υπηρεσίες, η πρόταση του Κυριάκου Μητσοτάκη και της Νέας Δημοκρατίας για τη λειτουργία του Δημόσιου Τομέα μοιάζει μονόδρομος που πρέπει να ακολουθηθεί.

Αυτό αφουγκράζομαι καθημερινά στις γειτονιές που περπατώ, από τον κόσμο που ταλαιπωρείται σε ουρές και σε γραφειοκρατικά συστήματα.

Πιστεύω ακράδαντα πως οι γειτονιές μας έχουν φωνή!

Αυτή την φωνή, που κρύβει μέσα της θέληση για το καλύτερο αύριο, θέλω να υπηρετήσω με την στήριξή σας δυναμικά!

Με καρδιά στα δυτικά!

 

Δημήτρης Μαραβέλιας

Υποψήφιος της ΝΔ στον Δυτικό Τομέα της Β΄ Αθηνών, πρώην δήμαρχος Χαϊδαρίου

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

 

Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER



 


Focus-On


Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa