Άρθρα Θανάσης Παπαμιχαήλ

Η πολιτική στα καλύτερά της!

Μη βιάζεστε να βγάλετε συμπεράσματα. Η πολιτική αλλάζει, αλλά οι πολιτικοί ακολουθούν το διαχρονικό «γηράσκω αεί διδασκόμενος» του Σωκράτη, πριν από πολλούς αιώνες, και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους με τα νέα δεδομένα που προκύπτουν σε κάθε περίοδο;

Είναι γνωστό ότι ο κάθε πολιτικός θέλει να αφήσει το προσωπικό του αποτύπωμα, να κάνει τη διαφορά, άλλοτε με το έργο του και άλλοτε με τις «έξυπνες» παρεμβάσεις, τις ατάκες, τα σύγχρονα tips του πολιτικού του λόγου.

Στη σύγχρονη εποχή μας, που κάθε φράση ενός πολιτικού «διυλίζεται» μπαίνοντας στο μικροσκόπιο των ΜΜΕ και του διαδικτύου, η πολιτική του καριέρα καθορίζεται από εικόνες και μικρές φράσεις, ατάκες της πολιτικής επικοινωνίας, με στόχο τον εντυπωσιασμό της κοινής γνώμης και την αναπαραγωγή από τα ΜΜΕ.

«Ανδρέα, δεν αρέσουμε πλέον» είναι μια έξυπνη φράση, ατάκα, tip, της αείμνηστης Μελίνας προς τον τότε πρωθυπουργό Ανδρέα Παπανδρέου.

Είναι tip, μια ατάκα, μια γρήγορη και μικρή φράση συμπυκνωμένου πολιτικού μηνύματος, στην εποχή της ταχύτητας και της πολιτικής επικοινωνίας μέσω των social media.

Ακόμη και οι δύο τελευταίοι πρόεδροι της Αμερικής στήριξαν τις προεκλογικές τους καμπάνιες στον περιορισμένο χώρο του Τwitter, προβάλλοντας τα συνθήματά τους.

Φυσικά, τα tips της πολιτικής επικοινωνίας που χρησιμοποιούνται από τους πολιτικούς δεν υποκαθιστούν την αφήγηση, το περιεχόμενο του αναλυτικού μηνύματος, τα επιχειρήματα διαλόγου, αλλά διευκολύνουν και απλουστεύουν την επικοινωνία στη νέα εποχή των τεχνολογικών εξελίξεων και της νέας κοπής «ακροατών-πολιτών».

Αρκεί να στηρίζονται σε έξυπνες ιδέες, αλήθειες, διαπιστώσεις και μικρά μυστικά, παραπολιτικά. Στόχος, η αύξηση του βαθμού αναγνωρισιμότητας και εικόνας ενός πολιτικού και η ανάδειξή του στη νέα γενιά των πολιτικών, οι οποίοι είναι πραγματικοί γνώστες των νέων τρόπων επικοινωνίας με τους πολίτες.

Σε μια εποχή όπου το «μέσον είναι το μήνυμα», σύμφωνα με τον καθηγητή Mάρσαλ Mακλούαν, η επικοινωνία των πολιτικών μηνυμάτων έχει μεταμορφωθεί από βαρύγδουπες, στομφώδεις και ανούσιες φράσεις, σε απλές, εύκολες και κατανοητές φράσεις, ατάκες, tips πολιτικής επικοινωνίας.

Ένας νέος Οδηγός, με πληθώρα tips, 331+1 και τίτλο «Ευ Πολιτεύεσθαι», που θα κυκλοφορήσει μέσα στο καλοκαίρι, με πολιτικές φράσεις, tips, που στόχο έχουν να βοηθήσουν την επικοινωνία των πολιτικών με τους πολίτες, μέσω της σύγχρονης τεχνολογίας των μέσων.

Tips, που διαμορφώθηκαν μέσα από την καθημερινότητα της πολιτικής πρακτικής, των πρωταγωνιστών του χώρου και της πολυετούς εμπειρίας του συγγραφέα τού Οδηγού των tips.

Σύμφωνα με την κριτική ειδικών της πολιτικής επικοινωνίας, το χαρακτηριστικό των tips είναι.. μια νέα πολιτική γραφή χωρίς το λίπος του περιττού!

Ένα «πολιτικό λίπασμα» για έξυπνες ομιλίες, συνεντεύξεις και δηλώσεις, που θα «παίζουν» σε όλα τα ΜΜΕ. Με τα tips, η πολιτική επικοινωνία σας στα καλύτερά της!

Και σύμφωνα με γνωστό απόφθεγμα του Ανατόλ Φρανς, Γάλλου μυθιστοριογράφου και κριτικού: «Αν κάτι έχει ειπωθεί και έχει ειπωθεί καλά, μην έχεις ενδοιασμούς. Πάρ’ το και αντίγραψέ το!».

του Θανάση Παπαμιχαήλ, επικοινωνιολόγου

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER