Πολιτική

Καβγάς στη Βουλή για τα αρχαία του Μετρό – «Επίθεση» Φίλη σε Ταχιάο

Σε καβγά κυβέρνησης και αντιπολίτευσης στη Βουλή μετατράπηκε η παρουσίαση στην επιτροπή ΔΕΚΟ του Νίκου Ταχιάου και του Νίκου Κουρέτα, για τις θέσεις του προέδρου και του διευθύνοντος συμβούλου της Αττικό Μετρό ΑΕ, αντίστοιχα. Τελικά, με τις ψήφους της Νέας Δημοκρατίας εγκρίθηκαν και τα δύο πρόσωπα.

«Επίθεση» στον Νίκο Ταχιάο εξαπέλυσε ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης, υποστηρίζοντας ότι «δεν μπορεί ένας αποτυχών πολιτευτής να εμφανίζεται ως επιτυχών στον χώρο της δημόσιας διοίκησης».

Νίκος Ταχιάος: Από τη δουλειά μας θα κριθούμε

Ο κ. Ταχιάος απάντησε ότι τον ενόχλησε ο χαρακτηρισμός «πολιτευτής» που χρησιμοποίησε ο Νίκος Φίλης: «Ο όρος πολιτευτής είναι ένας όρος που δεν θα τον έλεγα για ανθρώπους που έχουν μπει στην πολιτική από νεαρή ηλικία όπως εγώ. Είναι πραγματικά ένας όρος που με ενόχλησε. Τώρα για το “αποτυχημένος”, όπως είμαι περήφανος για τις επιτυχίες μου είμαι περήφανος και για τις αποτυχίες μου. Οι αποτυχίες είναι αυτές που σε φτιάχνουν. Από τη δουλειά μας θα κριθούμε».

Για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά

Ο Νίκος Κουρέτας από τη δική του πλευρά αναφέρθηκε στο μετρό της Αθήνας και την επέκτασή του στον Πειραιά, λέγοντας ότι οι τρεις πρώτοι σταθμοί θα δοθούν προς λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2020. «Υπάρχει καθυστέρηση στους έξι σταθμούς του Πειραιά. Οι τρεις πρώτοι σταθμοί, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, θα αποδοθούν για λειτουργία το πρώτο τρίμηνο του 2020 και οι υπόλοιποι στη συνέχεια».

Ο Νίκος Ταχιάος, αναφερόμενος στο μετρό της Θεσσαλονίκης, ζήτησε να αποδραματοποιηθεί η όλη συζήτηση και ανέφερε πως θα γίνει επικοινωνιακή εκστρατεία προκειμένου οι πολίτες Θεσσαλονίκης να έχουν πλήρη ενημέρωση για το έργο.

«Είναι οριακό το έργο ακόμα και όταν λειτουργήσει στην πλήρη ανάπτυξή του. Ό,τι λέγονταν για δοκιμαστική λειτουργία τον Οκτώβριο ήταν εκτός πραγματικότητας. Το μετρό θα είναι απολύτως αυτοματοποιημένο, θα τρέχει με software το οποίο θα πρέπει να δοκιμαστεί για αρκετό καιρό και σε πραγματικές συνθήκες. Η μόνη λύση για τον σταθμό Βενιζέλου και την πλήρη λειτουργία του μετρό είναι αυτή που εξήγγειλε ο πρωθυπουργός προχθές (σ.σ.: στη ΔΕΘ). Θα αποδραματοποιήσουμε το όλο θέμα, θα το φέρουμε στις πραγματικές του διαστάσεις και θα κάνουμε τους πολίτες της Θεσσαλονίκης συμμέτοχους του έργου».

Μια πολιτική παραδοχή για το ότι προχώρησε το μετρό στη Θεσσαλονίκη επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έκανε σήμερα ο υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής.

Απαντώντας στην κριτική που του άσκησε ο Γιάννης Δραγασάκης ότι θα περίμενε μια διαφορετική προσέγγιση στο έργο που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση, όσον αφορά το μετρό της Θεσσαλονίκης, ο υπουργός Υποδομών πήρε τον λόγο και ανέφερε: «Με εξαίρεση τον σταθμό Βενιζέλου, το μετρό έχει προχωρήσει πολύ ικανοποιητικά στη Θεσσαλονίκη, δεν έχω κανένα πρόβλημα να δώσω τα εύσημα στην προηγούμενη κυβέρνηση εφόσον έγινε δουλειά. Άλλωστε και η αντιπαράθεσή μου με τον κ. Σπίρτζη ήταν πάντα πολιτική».

Μάλιστα, η τοποθέτηση του υπουργού Υποδομών προκάλεσε την ανταπάντηση του Γιάννη Δραγασάκη, ο οποίος είπε «χαίρομαι που με την τοποθέτηση αυτή αποκαταστάθηκε η αλήθεια και η τάξη».

Στη συζήτηση παρενέβη και ο αντιπρόεδρος της Βουλής Νικήτας Κακλαμάνης, εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την αναφορά του Κώστα Καραμανλή: «Χαίρομαι που δώσατε μια πολύ τολμηρή απάντηση, πρέπει το μετρό να το βγάλουμε έξω από τις στείρες πολιτικές μας αντιπαραθέσεις. Η απάντηση στη δευτερολογία σας έδωσε το πραγματικό στίγμα της κυβέρνησης».

Το Μουσείο της Ακρόπολης έγινε με λιγότερα λεφτά από τις αρχαιολογικές ανασκαφές του μετρό

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στο θέμα του σταθμού Βενιζέλου δίνοντας στοιχεία για το κόστος που έχουν οι αρχαιολογικές ανασκαφές στο μετρό Θεσσαλονίκης από τότε που ξεκίνησαν οι εργασίες του.

«Δεν έχει ξεκινήσει καν η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου, είμαστε στο σημείο μηδέν, έχει μπει μόνο η πλάκα και τίποτε άλλο. Η λύση της απόσπασής της και επανατοποθέτησης των αρχαίων θα είναι πολύ πιο σύντομη και πιο φτηνή.

Το κόστος των αρχαιολογικών ανασκαφών σε όλο το μετρό από τότε που ξεκίνησε στη Θεσσαλονίκη πλησιάζει τα 135 εκατομμύρια και δεν έχουμε ακόμα τελειώσει. Το Μουσείο της Ακρόπολης έγινε με λιγότερα λεφτά. Τα συμπεράσματα μπορεί να τα βγάλουν όλοι. Να σεβαστούμε τα αρχαία, αλλά να μην πηγαίνουμε σε μια διαδικασία απίστευτων υπερβολών. Επιμένετε ότι το μετρό θα ήταν έτοιμο το 2020, αλλά όταν ακούγονται αυτά ο τεχνικός κόσμος στην Θεσσαλονίκη μας αντιμετωπίζει με ασόβαρο τρόπο. Ο γενικός διευθυντής του έργου που είναι από το 2010 μας είπε ότι αν προχωρήσουμε στη λύση τα αρχαία να μείνουν εκεί και να κατασκευαστεί το μετρό, θα καθυστερήσουμε πολύ περισσότερο και το κόστος θα είναι μεγαλύτερο».

Στο θέμα των αρχαιολογικών ανασκαφών αναφέρθηκε και η Ντόρα Μπακογιάννη, με επικριτική διάθεση για τους αρχαιολόγους της Θεσσαλονίκης: «Υπάρχει μια λογική ότι δεν υπάρχει θέμα χρόνου, ο χρόνος μετριέται σε αιώνες, κατά συνέπεια και η αρχαιολογική ανασκαφή μπορεί να κρατήσει αιώνες. Αυτό είναι ένα χαρακτηριστικό της Θεσσαλονίκης και των αρχαιολόγων της Θεσσαλονίκης. Τα αρχαία είναι για να φυλάσσονται αλλά και για να αναδεικνύονται».

Η κυρία Μπακογιάννη ζήτησε από τον κ. Καραμανλή να της απαντήσει τι θα γίνει και με το τραμ της Αθήνας που έχει σταματήσει να λειτουργεί στο κέντρο της πόλης: «Το τραμ της Αθήνας έχει σταματήσει να λειτουργεί στο κέντρο της πόλης. Τι θα κάνετε με αυτό το θέμα; Θα επιβαρυνθεί πολύ η κυκλοφορία ενόψει του Ελληνικού, πρέπει να δούμε τι θα γίνει με τη λειτουργία του τραμ».

Σχολιάστε ...

NEWSLETTER

 

 

 


 


Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa