Περιφέρειες - Δήμοι Σε πρώτο πλάνο

Καταγγελίες – φωτιά του δημοσιογράφου Β. Κασιμάτη κατά του δημάρχου Σαντορίνης

Απίστευτες καταγγελίες για την κατάσταση που επικρατεί στην Σαντορίνη έκανε μέσω του προσωπικού του λογαριασμού στο facebook ο δημοσιογράφος Βασίλης Κασιμάτης.

Ο γνωστός δημοσιογράφος βρέθηκε στο νησί για τρεις μήνες, στο πλαίσιο γυρισμάτων για χάρη  μίας τηλεοπτικής παραγωγής. Σύμφωνα με τις καταγγελίες, ο κ. Κασιμάτης διαπίστωσε πως σε ολόκληρο το νησί δεν υπάρχουν ναυαγοσώστες, τα φαρμακεία αλλά και το νοσοκομείο του νησιού υπολειτουργούν και ότι η μαρίνα δεν μπορεί να φιλοξενήσει σκάφη αναψυχής.

Επίσης, σύμφωνα με τον δημοσιογράφο, υπάρχει απίστευτη αισχροκέρδεια, με τις τιμές των καυσίμων στα βενζινάδικα να φτάνουν το 1,90 ευρώ το λίτρο. Και αυτές είναι μερικά από αυτά που καταγγέλλει ο δημοσιογράφος.

Ολόκληρο το κείμενο του Βασίλη Κασιμάτη:

Το άρθρο μου ανασκόπηση στα όσα ζήσαμε ως τηλεοπτικό συνεργείο τους 3 καλοκαιρινούς μήνες στη Σαντορίνη. Την Σαντορίνη της ομορφιάς και γραφικότητας και συνάμα του αίσχους και της ολογωρίας. Θέλω τα σχόλια σας παρακαλώ.

Η Ελλάδα στον αυτόματο

• Σαντορίνη, το άνυδρο λουλούδι που ζει με υγρασία.
• Τρεις μήνες τηλεοπτικών εκπομπών στη Σαντορίνη φτάνουν για … βιβλίο!
του Βασίλη Κασιμάτη.
Μετά το πέρας των γυρισμάτων της καλοκαιρινής τηλεοπτικής εκπομπής «Santorini LIVE – my Travel», η δημοσιογραφική ατζέντα προβλημάτων, ξεχείλισε.
Τα είδαμε κυριολεκτικά … όλα!
Και το μέγιστο βάρος των ευθυνών πέφτει στην παντελώς απούσα τοπική δημοτική αρχή, η οποία εγκληματεί καθημερινά εις βάρους του παγκοσμίου φήμης τουριστικού μας προορισμού.

Από πού να αρχίσει κανείς και που να τελειώσει;
Το γεγονός ότι η Σαντορίνη βρίσκεται στους 5 καλύτερους προορισμούς του πλανήτη, είναι τελικά εντελώς τυχαίο και οφείλεται κατά κύριο λόγο στην έκρηξη του ηφαιστείου που έλαχε πριν από 3.500 χρόνια να διαμορφώσει μια καλντέρα (τα περιώνυμα γκρεμνά της Σαντορίνης) την οποία σήμερα ξεζουμίσουν αφειδώς ντόπιοι και ξένοι επιχειρηματίες. Ως πότε όμως;

Και το πότε έχει ήδη αρχίσει να διαφαίνεται, Το τέλος είναι ορατό καθώς στη φετινή τουριστική σαιζόν πλην των επιχειρήσεων που βρίσκονται στην καλντέρα (Οία, Ημεροβίγλι, Φηροστεφάνι, Φηρά, Ακρωτήρι), οι υπόλοιπες επιχειρήσεις βρίσκονται φέτος αντιμέτωπες με αμέτρητα «λουκέτα», λόγω της πολύ χαμηλής εισοδηματικής τάξης των τουριστών, απόρροια των χείριστων πρακτικών των περασμένων ετών.
Εμφανέστατη ένδειξη των ανωτέρω είναι ο χαμηλότατος δείκτης τουριστικής επαναληψιμότητας, ο οποίος αγγίζει οριακά το 5%, όταν άλλοι δημοφιλείς προορισμοί του πλανήτη φλερτάρουν παγίως με διψήφια νούμερα ακόμα και σε ποσοστό της τάξεως του 20%.

Κοντολογίς, ενώ σε άλλους τουριστικούς προορισμούς του κόσμου οι τουρίστες μαγεύονται και επιστρέφουν, στην Σαντορίνη και ενώ ομοίως μαγεύονται από το φυσικό κάλλος εντούτοις δεν ξαναπατάνε το πόδι τους στο νησί. Κι αυτό λόγω των τραγικών συνθηκών που υφίστανται στο δύσμοιρο αυτό τόπο, στοιχείο που προδιαγράφει με το χειρότερο τρόπο το δυσοίωνο μέλλον που βεβαιωμένα και κατά γενική ομολογία έπεται και που αν δεν αλλάξουν μυαλά οι τοπικοί άρχοντες και μεγαλοπαράγοντες / μεγαλοκαρχαρίες η Σαντορίνη θα απομείνει … κρανίου τόπος.

Και πάμε να δούμε με χειροπιαστά ντοκουμέντα τη κατάσταση, μπας και αναγνώσει και κανείς από τα πολιτειακά όργανα και αλλάξει κάτι, που άλλωστε αυτός είναι και ο στόχος του άρθρου δίχως ίχνος μνησικακίας.
Ναυαγοσώστες

Πως είναι δυνατόν σε ένα από τα καλύτερα τουριστικά νησιά του κόσμου να μην υπάρχει ναυαγοσώστης; Το περίεργο δε είναι, ότι ενώ αρκετές παραλίες έχουν μπλε σημαίες και ενώ απαραίτητη προϋπόθεση της «μπλε σημαίας» είναι να υφίσταται ναυαγοσώστης (!!), στην Ελλάδα του «βαφτίζω το κρέας σε ψάρι», όλα γίνονται! Προφανέστατα, πληρώνουν κάποιοι και «γίνονται».

Κι αν δεν υπήρχαν οι λιγοστές επιχειρήσεις θαλασσίων μέσων αναψυχής – κοινώς τα water sports – οι πνιγμοί θα ήταν καθημερινότητα, αφού και το τοπικό λιμεναρχείο λειτουργεί με πενιχρά μέσα και πλουσιότατες… μνημονιακές περικοπές αδυνατώντας να ανταπεξέλθει στις περιστάσεις.

Ευκαιρίας δοθήσεις να εξάρουμε και το έργο της τοπικής λιμενικής αρχής, τα στελέχη της οποίας κάνουν ότι είναι ανθρωπίνως δυνατό για να συμμαζέψει τη κατάσταση κι αυτό φαίνεται στη διαχείριση του κακά δομημένου λιμανιού . Όμως … το μεν πνεύμα πρόθυμον, η δε σαρξ ασθενής .

Ανατρέξαμε στις παραγράφους του υπουργείου ναυτιλίας περί ναυαγοσωστικής και σε αυτό το σημείο τραβάμε τ’ αυτί του δημάρχου Σαντορίνης Νίκου Ζώρζου, καθώς στο σχετικό προεδρικό διάταγμα, στο άρθρο 20 αναφέρεται ρητά ότι, όταν μια παραλία έχει κριθεί πολυπληθείς από λουόμενους, απαιτείται από την τοπική αυτοδιοίκηση να προβεί στην πρόσληψη εποχιακού προσωπικού ναυαγοσωστών.

Εν προκειμένω, τα προηγούμενα χρόνια η ειδική επιτροπή που απαρτίστηκε από την Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, την δημοτική αρχή Θήρας και το Λιμεναρχείο Θήρας (Σαντορίνης) απεφάνθη για τις παραλίες με το χαρακτήρα «πολυπληθείς» και τότε προέβη στην πρόσληψη ναυαγοσωστών και στη δόμηση των ειδικών πύργων ελέγχου επί της παραλιών που μέχρι πέρσι υπήρχαν. Φέτος όμως, άφαντοι οι ναυαγοσώστες, μένουν μόνο οι ξύλινοι ναυαγοσωστικοί πύργοι να θυμίζουν περασμένα μεγαλεία!

Σύμφωνα όμως με το ίδιο Π.Δ. Αριθ. 20, αν στην παραλία και κατά τον αρμόδιο έλεγχο του λιμεναρχείου δεν βρεθεί ναυαγοσώστης στο πόστο του, ο δήμαρχος συλλαμβάνεται με την αυτόφωτο διαδικασία.

Και εδώ γεννάται το ερώτημα. Γιατί το οικείο λιμεναρχείο δεν προέβη στη σύλληψη του δημάρχου;
Διότι σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες έχουν ήδη βεβαιωθεί 6 παραβάσεις εις βάρος της δημοτικής αρχής από το λιμεναρχείο. Σε αυτό το σημείο να μνημονεύσουμε και το όνομα του λιμενάρχη Σαντορίνης πλωτάρχη Αντώνη Δανίκα που κόντρα στα σημεία των καιρών, έκανε το καθήκον του αδιαφορώντας για τις συνέπειες. Και οι συνέπειες δεν άργησαν να έρθουν αφού ο ίδιος εδω και μερικές ημέρες… δεν βρίσκεται πλέον στο πόστο του. (… μεταθεσούλα !!)

Μαρίνα σκαφών … δίχως σκάφη.
Απίστευτο κι όμως αληθινό! Στη Σαντορίνη, ένα νησί που δεκαετίες τώρα χαρακτηρίζεται ως νησί της γκλαμουριάς και του πλούτου, δεν δύναται να «δέσει» ούτε μια θαλαμηγός, ούτε έστω ένα μικρομεσαίο σκάφος αναψυχής.
Κι αυτό λόγω και πάλι της ολιγωρίας της δημοτικής αρχής μαζί με ένα συνονθύλευμα ψηφοθηρίας και πολέμου συμφερόντων.
Κι ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Η μαρίνα της Σαντορίνης δομήθηκε κι ολοκληρώθηκε περίπου πριν από 10 και πλέον χρόνια. Χαρακτηρίστηκε έκτοτε ως αλιευτικό καταφύγιο, όπως άλλωστε και οι περισσότερες μαρίνες στην επικράτεια. Όμως, ενώ αλλού οι τοπικοί άρχοντες εκμεταλλευόμενοι τον σχετικό νόμο που αναφέρει ρητά ότι αν δεν υπάρχει άλλη μαρίνα σε απόσταση 5 ναυτικών μιλίων, τότε η τοπική αρχή συνιστά την έκδοση Π.Δ. και με συνοπτικές διαδικασίες το πρώην αλιευτικό καταφύγιο αποκτά «μικτή χρήση» (και σαν μαρίνα), αυτό στην Σαντορίνη… δεν έγινε ποτέ για να μην τα χαλάσει όπως λέγεται, ο δήμαρχος με τον σύλλογο αλιέων στον οποίο στοιβάζονται αμέτρητα «ψηφαλάκια»!

Το πιο παράδοξο στην ιστορία είναι ότι ενώ οι πλούσιοι «σκαφάτοι χαϊστες» έρχονται Σαντορίνη και την προσπερνούν λόγω αδυναμίας φιλοξενίας, στην μαρίνα της Βλυχάδας δένουν περί τα 120 ημερόπλοια (εκδρομικά σκάφη) τα οποία και αυτά ανήκουν στα «μεγάλα συμφέροντα» του νησιού.

Άρα, εξυπηρετούνται τα πρόσκαιρα μικρο-συμφέροντα και υποθηκεύεται θανάσιμα το τουριστικό μέλλον του νησιού. Όμως δίχως τους «σκαφάτους» για ποια Σαντορίνη ομιλούμε;

Κι εδώ κε Δήμαρχε… έλεος!! Πράξτε τα δέοντα ή απλά παραιτηθείτε από τη θέση σας καθώς η Σαντορίνη είναι ο τουριστικός καθρέπτης, η βιτρίνα της χώρας μας.
Μένουμε για λίγο ακόμα στη μαρίνα, αφού νωρίτερα αναφερθήκαμε στα 120 περίπου ημερόπλοια (εκδρομικά σκάφη) που ελλιμενίζονται στο νησί. Σύμφωνα με καταγγελίες, κατά της επιστροφή της εκδρομής των 5.000 περίπου εκδρομέων καθημερινά, τα απόβλητα των τουαλετών των σκαφών αυτών χύνονται στη θάλασσα, καταστρατηγώντας κάθε νόμο και σχετική λιμενική η περιβαλλοντική διάταξη. Κι αυτό όπως μας καταγγέλλεται, λόγω οικονομίας αφού ο τοπικός εργολάβος που ανέλαβε της περισυλλογή των αποβλήτων αυτών, χρεώνει ίσως πολλά.

Κι αν φυσήξει ο Μαΐστρος (βορειοδυτικός άνεμος) το επόμενο πρωί οι ακαθαρσίες «λούζουν» τις παρακείμενες παραλίες, κυρίως της Βλυχάδας. Αν όμως δεν φυσήξει ο Μαΐστρος, το πρόβλημα μεταφέρεται στις βόρειες παραλίες της Κρήτης κι αν στο μεταξύ δεν έχουν προλάβει να πιάσουν «δουλειά» τα ψάρια

Αυτά τα γνωρίζουμε εμείς. Η τοπική δημοτική αρχή δεν τα γνωρίζει (;) ή κάνει και πάλι τα «στραβά μάτια» μιας και οι ιδιοκτήτες των εταιριών αυτών είναι οι προύχοντες του νησιού;

Ανύπαρκτα φαρμακεία.
Μάστιγα τείνει να γίνει στο νησί η «μπίζνα» με τα τοπικά φαρμακεία, αφού το βράδυ απλά δεν λειτουργεί κανένα! Και λέμε μπίζνα, αφού τα φαρμακεία του νησιού λειτουργούν ως μικρά μίνι μάρκετ ή υποκαταστήματα ειδών αισθητικής, οπτικών και ότι άλλο. Κι είναι τόσο τεράστιος ο τζίρος εκτός φαρμακευτικών ειδών, που πλέον… ποιος όρεξη για βραδινή εφημερία; ΟΙ εφημερίες βγαίνουν κανονικά, φαρμακεία όμως το βράδυ… κανένα!!
Συνομιλώντας με τον Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων (Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου) Γιώργο Λεονταρίτη – φαρμακοποιό στο επάγγελμα – μας ανέφερε ότι η άρνηση εφημερίας από φαρμακοποιό συνιστά ποινικό αδίκημα, ενώ διοικητικά τιμωρείται και με αφαίρεση αδείας λειτουργίας.

Κι όμως, στην τιτανομέγιστη Σαντορίνη οι φαρμακοποιοί αδιαφορούν. Λεφτά υπάρχουν!
Και ο λόγος της ατιμωρησίας σύμφωνα πάντα με τον κ. Αντιπεριφερειάρχη, είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει καταγγελία. Και όταν εννοούμε καταγγελία, το βάρος πέφτει και πάλι στη δημοτική αρχή της Σαντορίνης που κάνει κι εδώ τα στραβά μάτια. Με άλλα λόγια κι ενώ κατά τις βραδινές ώρες το νησί ακμάζει και η ανάγκη των εκατοντάδων χιλιάδων τουριστών για φάρμακα είναι τεράστια (210.000 τουρίστες βρίσκονται καθημερινά στο νησί το καλοκαίρι!) , οι φαρμακοποιοί αδιαφορούν για τον ανθρώπινο πόνο και κοιτούν μόνο τις ώρες αιχμής σε συνάρτηση με τη τσέπη τους. Όσο για τις τιμές… φαρμακείο! Η αισχροκέρδεια σε όλο της το μεγαλείο. Ο κλέψας του κλέψαντος!

Νοσοκομείο.
Καλές οι φωτογραφίες και οι φανφάρες από τα εγκαίνια του νέου νοσοκομείου κύριε Παύλο Πολάκη (υφυπουργός υγείας), καλό και το νέο κτίριο. Όμως θα μας πείτε και το λόγο που το νέο νοσοκομείο Σαντορίνης δεν ανήκει στο Εθνικό Σύστημα Υγείας (Ε.Σ.Υ) αλλά ανήκει σε μια ιδιωτική εταιρία management ; Κι ας την έχετε βαφτίσει ΔΕΚΟ. Κάτι σαν το κρέας… ψάρι του Τσίπρα! Μήπως να παίζει ρόλο ο πελατειακός μηχανισμός που μετά μανίας στήνει η κυβερνώσα παράταξη σε τέτοιο μέγεθος που δεν έχει ιστορικό προηγούμενο κι ας κραυγάζει για τ΄ αντίθετο;
Κατά τα άλλα, ανύπαρκτες νοσοκομειακές υποδομές (αξονικός, μαγνητικός, αιμοκάθαρση, κλπ) και οι γιατροί και νοσηλευτές να διαμένουν σε ράντσα του πρώην Κέντρου Υγείας. Τάδε έφη… Ελλαδιστάν 2017.
Βενζινάδικα. Αίσχος κύριοι!

Και μιας και μιλήσαμε νωρίτερα για αισχροκέρδεια, θυμηθήκαμε και τις τιμές καυσίμων στην Σαντορίνη.

Την ώρα που στην Αττική, η τιμή της απλής αμόλυβδης τον Αύγουστο 2017 κυμαίνεται από 1,390 έως 1,430 και στη μακρινή Ρόδο με τα πολύ υψηλά έξοδα μεταφοράς λόγω μεγάλης απόστασης, η μέση τιμή ήταν στο 1,60, στην Σαντορίνη της ακρίβειας η τιμή έφτανε την ίδια περίοδο φέτος αδικαιολόγητα το 1,899 !!!

Δηλαδή σε ένα και μόνο γέμισμα ενός αυτοκινήτου, το «καπέλο» είναι περίπου 30 ολόκληρα ευρώ. Αναζητώντας το λόγο από τους εμπλεκόμενους, η απάντηση ήταν λακωνική και μονολεκτική. Αισχροκέρδεια!!

Σε εγκληματικό σημείο συμπληρώνουμε εμείς. Δίχως ουδένα λόγο η τιμή εκτινάσσεται 40 λεπτά ακόμα και μισό ευρώ το λίτρο προς τα πάνω, ελέω ελέγχου, ελέω ψηφοθηρίας και πάλι, αφού και εδώ ουδείς τοπικός άρχοντας δείχνει να ενδιαφέρεται για το ολίσθημα του τόπου του.

Η μαγευτική καλντέρα… ΧΥΤΑ (ταφή σκουπιδιών).
Ποιος μπορεί να πιστέψει ότι στη Σαντορίνη, το άκουσμα της οποίας προκαλεί ανατριχίλα στα πέρατα της υφηλίου, ο χώρος περισυλλογής σκουπιδιών βρίσκεται στην πολυδιαφημιζόμενη καλντέρα. Ναι καλά διαβάσατε. Ένα μόλις χιλιόμετρο από την καλντέρα (γκρεμνά) των Φηρών, από όπου οι φωτογραφίες και τα βίντεο αριθμούν σε πολλά τρισεκατομμύρια αρχεία, βρίσκεται ο ΧΥΤΑ Σαντορίνης. Ακριβώς πάνω στη καλντέρα!
Αποτέλεσμα : Κατά το βραδινό περίπατο των τουριστών και όποιος διανοηθεί να κάνει μια βόλτα νότια των Φηρών (πρωτεύουσα) επί του γραφικού πεζόδρομου της καλντέρας, θα περάσει έξω από το σημείο του ΧΥΤΑ όπου ως δια κακής μαγείας θα λιποθυμήσει από τη βρώμα!! Το ίδιο και για όσους διέρχονται με ι.χ. ή μοτό από αυτό τον οδικό άξονα, τον βασικότερο του νησιού.

Τόση ανεκμετάλλευτη γη στη πίσω πλευρά του νησιού και μακριά από το κόσμο και σεις κε Δήμαρχε δεν βρήκατε 30 στρέμματα να τα εντάξετε στο περιβαλλοντικό σχέδιο ώστε να έχετε το ΧΥΤΑ μακριά από τον τουρισμό.

Άσε πια το τεράστιο κάδο σκουπιδιών ακριβώς πάνω στη κεντρική πλατεία των Φηρών. Σε αυτό συσσωρεύονται όλα τα σκουπίδια της πόλης και η δημοτική αρχή θεωρεί ότι πρέπει να βρίσκεται εκεί για να «κοσμεί» τη πρωτεύουσα του δημοφιλέστερου προορισμού! Αίσχος!!
Ε, αυτά πια … όνειδος για τη δημοτική αρχή αλλά και τη πολιτειακή ηγεσία με κύριο λόγο τα υπουργεία τουρισμού και πολιτισμού που μόνο πολιτισμό δεν προάγουν κατά αυτό τον τρόπο.
Αμμούδι, η ανηφόρα του θανάτου.

Νωρίτερα εξήραμε το έργο της λιμενικής αρχής. Να συμπληρώσουμε και εύσημα στο τοπικό Α.Τ. (αστυνομικό τμήμα Θήρας). Όμως και σε αυτή τη παράγραφο η δημοτική αρχή και η προάσπιση των συμφερόντων των «στεριανών καρχαριών», έχει και πάλι τη τιμητική της από το Δήμο.

Και ποιος δεν γνωρίζει για το Αμμούδι, το γραφικό λιμανάκι κάτω από την Οία με τις παραδοσιακές του ψαροταβέρνες;

Όμως, αν κάνει κάποιος το λάθος και ολοκληρώσει το δείπνο του κατά τις 8 περίπου το βραδάκι, θα χρειαστεί να περιμένει τουλάχιστον 2 με 2,5 ώρες για να φύγει από το μοναδικό δρομάκι, την λεωφόρο του θανάτου όπως την ονομάσαμε εμείς.

Κι αυτό διότι τα εκδρομικά σκάφη και μετά την ολοκλήρωση της εκδρομής του ηλιοβασιλέματος (sunset) αποβιβάζουν στις 8 το βράδυ περί τις 4.000 περίπου επιβάτες σε ένα μόλο που μετά βίας χωράει 2 μικρομεσαία φουσκωτά σκάφη. Ως αποτέλεσμα τα πουλμανάκια των εταιριών όπου ανήκουν τα ημερόπλοια αυτά, στοιβάζονται στο δρομάκι (ανηφόρα) και κάθε μέρα απαιτούνται περίπου 2 με 2,5 ώρες για να ολοκληρωθεί η αποβίβαση του κόσμου και η επιβίβασή των σε αυτά τα πουλμανάκια με τελικό προορισμό τα ξενοδοχεία των πελατών.

Ούτε ποδήλατο δεν περνάει… κυριολεκτικά.
Κι αν κανείς το λάθος να έχει υπολογίσει να πάρει το δείπνο του εκείνη την ώρα και μετά να πάει στο αεροδρόμιο για την αναχώρησή του (όπως το κάνουν πολλοί), απλά χάνει τη πτήση του με το όποιο κόστος και ταλαιπωρία. Κι αν πάλι πάθει κάποιος ένα πρόβλημα υγείας ή ένα έμφραγμα από την … αστακομακαρονάδα, και επιβάλλεται να μεταφερθεί άμεσα στο νοσοκομείο, απλά θα πεθάνει! Εξού και η λεωφόρος του θανάτου!

Και παρότι όλο το νησί γνωρίζει για αυτό το αίσχος και την έλλειψη υποδομών, λες και τόσο η πλουσιότατη δημοτική αρχή (γιατί τέτοια είναι) όσο και το πλουσιότατο λιμενικό ταμείο από τα πλέον εύρωστα οικονομικώς, με 2.000.000 ευρώ αποθετικό παρακαλώ, δεν μπορούν να αφιερώσουν λίγο από το χρόνο τους και το ταμείο τους ώστε να διορθωθεί αυτό το αίσχος. Ντροπή σας κυρίες και κύριοι.

Εδώ μεταφέρουμε τη παράκληση των πολιτών στο τοπικό Α.Τ. να μεταβεί επιτέλους στο σημείο και να πράξει τα δέοντα, «τσακίζοντας κόκαλα».

Τελεφερίκ.
Και από το Αμμούδι να μεταφερθούμε στο άλλο γραφικό λιμανάκι του νησιού, αυτό κάτω από τα Φηρά, το Παλιό Λιμάνι.
Το Παλιό Λιμάνι με τα πολύχρωμα μαγαζάκια, τα πανέμορφα ταβερνάκια και τα γραφικά γαϊδουράκια (μουλάρια σήμερα) που ανεβάζουν εκατομμύρια τουρίστες στα Φηρά, αποτελεί και βασική πύλη εισόδου της Σαντορίνης λόγω της αποβίβασης των δεκάδων κρουαζιερόπλοιων που καταφθάνουν καθημερινά.

Το τελεφερίκ που υπάρχει εκεί λειτουργεί και ως παράλληλη εξυπηρέτηση των τουριστών. Λειτουργεί όμως μόνο 7 μήνες το χρόνο και παρότι το προσωπικό αμείβεται επί 12μηνο. Για τσιφλίκι μας έκαναν λόγο οι ντόπιοι.
Πάμπολλες και οι καταγγελίες των επιχειρηματιών από το Παλιό Λιμάνι, αλλά ποιος τους ακούει!
Κατά το χειμερινό λοιπόν 5μηνο το τελεφερίκ παραμένει κλειστό (ίσως με ένα δρομολόγιο την ημέρα) από τα 120 του καλοκαιριού.

Αξιοσημείωτο είναι ότι η Σαντορίνη και το χειμώνα κατακλύζεται πλέον από τουρίστες, κυρίως από τη Κίνα. Δηλαδή από τη μια γίνεται η τιτάνια προσπάθεια να αποκτήσει η χώρα μας χειμερινό τουρισμό κατά παραγγελία και του υπουργείου τουρισμού (η Σαντορίνη το πέτυχε!!) και από την άλλη εμείς βγάζουμε τα ματάκια μας μονάχοι μας.
Γιατί κε Δήμαρχε είναι κλειστό το τελεφερίκ το χειμερινό 5μηνο; Και μην μας πείτε ότι ανήκει στο Ίδρυμα Νομικός, διότι τότε επιτρέψτε να γίνει από την άλλη πλευρά των Φηρών ένα ακόμα τελεφερίκ όπως σας έχει ζητηθεί και σεις έχετε απορρίψει, διότι θα κατηγορηθείτε ότι προασπίζεστε το μονοπώλιο του Ιδρύματος.
Μονοδρόμηση της Οίας
Από το πλέον κωμικά και τραγελαφικά της φετινής δημοτικής σαιζόν.
Εν μέσω καλοκαιριού αποφάσισε η δημοτική αρχή να μονοδρομήσει την είσοδο της Οίας της πιο γνωστού τουριστικού χωριού και συνάμα του ακριβότερου στο κόσμο, καθώς σε ένα μικρό κομμάτι περίπου 80 μέτρων στην αρχή του χωριού και λόγω της υφιστάμενης στενότητας του δρόμου συνωστίζονται πολλά οχήματα δυσχεραίνοντας τη κυκλοφορία.
Και λες και δεν υπάρχουν άλλες μύριες λύσεις, λες και δεν υπάρχουν άλλα αμέτρητα παραδείγματα παγκοσμίως για παρεμφερείς περιπτώσεις όπου τοποθετούνται μικρά φανάρια στις ώρες αιχμής, λες και ο Μαραθώνας με το αντίστοιχο στένεμα επί της λίμνης και το φανάρι προτεραιότητας, αλλά και άλλα τόσα και τόσα σημεία φαντάζουν σαν να βρίσκονται σε ένα μακρινό σύμπαν, η δημοτική αρχή «διόρθωσε» το πρόβλημα γιγαντώνοντας το.
Δημιούργησε μια παράκαμψη 6 ολόκληρων χιλιομέτρων μέσα από μια δαιδαλώδη διαδρομή όπου για το μέσο τουρίστα φαντάζει ακατόρθωτη, ώστε να οδηγήσει τους οδηγούς και επισκέπτες στην Οία.

Κάθε μέρα, όλη μέρα, 6 χιλιόμετρα αντί για 80 μέτρα. Κι αν δεν ήθελε ή δεν είχε το μυαλό να βάλει ένα φανάρι, ας δημιουργούσε την παράκαμψη μόνο για τα λεωφορεία καθώς το πρόβλημα το δημιουργούν 2 ώρες το πρωί και 2 ώρες το βράδυ, μόνο αυτά. Κι ας άφηνε ανοιχτό το δρόμο για τους υπόλοιπους. Απλά πράγματα!!. Αλλά από αυτή την δημοτική αρχή και κατά την διάρκεια των τηλεοπτικών μας γυρισμάτων για την εκπομπή «Santorini LIVE – my Travel» τα είδαμε τους 3 καλοκαιρινούς μήνες … όλα!!
Και δεν τελειώσαμε ακόμα, καθώς μακρύς ο κατάλογος των δημοτικών ατασθαλιών, που μοιραίως οδηγεί το νησί, στα βράχια.

Τροχαία ατυχήματα – Νεκροί.
Κάθε χρόνο η Σαντορίνη κατέχει μια αρνητική πρωτιά στα τροχαία και θανατηφόρα ατυχήματα. Τείνει να ξεπεράσει και την Κρήτη. Μια Κρήτη με δεκαπλάσια όμως γεωγραφική έκταση.

Ένα πρώτο στοιχείο είναι το κακό οδικό δίκτυο. Επιπλέον συμμετοχή και το πολυσυζητημένο θέμα της ενοικίασης των λίαν επικίνδυνων τετράτροχων ATV (γουρούνες) που μπρος στο κέρδος το Ελληνικό κράτος επιτρέπει την ενοικίασή των σε αδαείς οδηγούς με άδεια αυτοκινήτου που δεν έχουν όμως ιδέα από μοτοκίνηση. Και τα ATV (γουρούνες) είναι μοτό! Και άκρως επικίνδυνα μοτό λόγω υπερβολικής αστάθειας στην οδήγηση, ακόμα και στα χέρια έμπειρων αναβατών.

Τέλος, μεγάλη «συνεισφορά» στα τροχαία αποτελεί και η προχειρότητα από την οποία διακατέχεται η δημοτική αρχή.
Κι αυτό αποδεικνύεται από την αδιαφορία της στο μέγιστο πρόβλημα, την μεγάλη ευθεία Φηρών – Πύργου, το σημείο δηλαδή που γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα. Το μοναδικό δρόμο ταχείας κυκλοφορίας στο νησί.

Όταν δημιουργήθηκε αυτός ο δρόμος, δεξιά και αριστερά ήταν μόνο χωράφια. Από τη μια μεριά η καλντέρα και από την άλλη αγροτεμάχια. Σήμερα βρίσκονται αναρίθμητες επιχειρήσεις, τράπεζες, δημόσιες υπηρεσίες, κλπ. καθώς δόθηκαν οι σχετικές άδειες από το Δήμο δίχως να υπολογίσουν τον ανθρώπινο παράγοντα, δίχως να υπολογίσουν την ίδια την ζωή!

Και δεν φρόντισε κανείς να βάλει μια μπάρα ανάμεσα στις λωρίδες κυκλοφορίας πλαταίνοντας ελαφρώς τις λωρίδες (χώρος υπάρχει!), έτσι ώστε να μην παραβαίνει κανείς τη διπλή διαχωριστική λωρίδα επί του οδοστρώματος που δικαίως βρίσκεται χαραγμένη εδώ και χρόνια. Και η διπλή διαχωριστική σύμφωνα με τον Κ.Ο.Κ. δεν … πατιέται ΠΟΤΕ. Τοίχος ένα πράμα!!!

Αποτέλεσμα… δεν ξέρεις από πού θα σου έρθει το κακό. Οι τουρίστες να τρέχουν με 80 και 100 χλμ/ώρα και ξάφνου οι αμέτρητοι παραβάτες να θέλουν να περάσουν απέναντι διασχίζοντας παρανόμως κάθετα το οδόστρωμα ταχείας κυκλοφορίας. Χώρια οι κάθετες οδοί που οδηγούν προς αυτό το δρόμο επιβαρύνοντας στο μέγιστο βαθμό το ήδη υπάρχον τεράστιο πρόβλημα. Και σε χρόνο ντε-τε… το τροχαίο. Κι ο θάνατος καραδοκεί καθημερινά, οι νεκροί στοιβάζονται κάθε μήνα στο νεκροτομείο του νησιού.

Λίγη σοβαρότητα κύριοι της δημοτικής αρχής. Τι περιμένετε για να διορθώσετε ένα μείζον πρόβλημα και συνάμα κακό που ενέχει το χαρακτήρα… ζωής και θανάτου;

Επίλογος

Ως επίλογο, διότι κάπου εδώ πρέπει να ολοκληρώσουμε το ρεπορτάζ, όχι επειδή δεν έχουμε άλλα να πούμε (είναι πολλά ακόμα), αλλά υπό το φόβο μην γίνουμε κουραστικοί, θα αναφερθούμε επιγραμματικά στην τρισάθλια συμπεριφορά των «τρανσφερατζίδων» δηλαδή των οδηγών των μικρών και μεγάλων πούλμαν, στην αγένεια πολλών καταστηματαρχών και την εν γένει αισχροκέρδεια του νησιού.
Ο τουρίστας δεν είναι ούτε βλάκας ούτε πρόβατο φίλες και φίλοι. Και θα τον κοροϊδέψεις μόνο μια φορά. Γιατί άλλη ευκαιρία δεν θα έχεις. Δεν θα ξανάρθει ΠΟΤΕ!

Τα γυρίσματα των τηλεοπτικών εκπομπών «Santorini LIVE» αφορούσαν μια σειρά τηλε-οδοιπορικών που σκοπό είχαν την προβολή του νησιού. Έτσι και όπως ήταν εύλογο μέσα από αυτές τις εκπομπές δεν ήταν δυνατό να αναφερθούμε στα αρνητικά του νησιού.
Όμως επειδή ο υπογράφων που ήταν και ο κεντρικός παρουσιαστής του «Santorini LIVE» είναι κατά κύριο λόγω δημοσιογράφος και προέρχεται από πλειάδα ενημερωτικών εκπομπών, ήταν αδύνατο να μην σχηματίσει αυτή την ανασκόπηση των όσων ζήσαμε ως τηλεοπτικό συνεργείο τους τρεις καλοκαιρινούς μήνες στο νησί.

Ένα νησί πραγματικό διαμάντι που ευλόγησε ο Θεός. Αλλά η ευλογία και μόνο δεν φτάνει.
Για αυτό το λόγο, όπως είπαμε και στο πρόλογο, οι τουρίστες της Σαντορίνης δεν επιστρέφουν για διακοπές εκεί παρά μόνο σε ασήμαντο ποσοστό. Αυτό που η στατιστική υπηρεσία επισημαίνει ως μικρό ποσοστό επαναληψιμότητας, στο δείκτη του μετά βίας 5%.
Εφιστούμε λοιπόν τη προσοχή στους ντόπιους να κοιτάξουν να προστατέψουν το τόπο τους διότι δεν είναι μόνο δικός τους καθώς όπως προαναφέραμε η Σαντορίνη αποτελεί τη βιτρίνα της τουριστικής Ελλάδας.

Και σεις κύριε Δήμαρχε, αγαπητέ κατά τα άλλα κ. Ζώρζο, σκεφτείτε τη λύση της παραίτησης για το καλό του νησιού, για το καλό της χώρας μας.

Με τσι γειες μας…

Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER




Focus-On


Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa