Άρθρα Θανάσης Παπαμιχαήλ

Οι «πρωτάρηδες» της πολιτικής

Οι εκλογές δεν θα αργήσουν, οι κάλπες αναμένεται να στηθούν εντός του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με πολιτικούς αναλυτές και τα σημεία των καιρών.

Ο εμβολιασμός καλά κρατεί, με αργό αλλά ικανοποιητικό ρυθμό, τα χρήματα για τα πάσης φύσεως επιδόματα φτάνουν στο τέλος και τα μαξιλάρια ασφαλείας μείνανε νέτα σκέτα μαξιλάρια. Οι απαισιόδοξοι προβλέπουν μετά την ελευθερία μετακινήσεων των πολιτών και πιθανές κοινωνικές αναταραχές πολλών ομάδων πολιτών.

Η κανονικότητα, όπως την ξέραμε, θα επιστρέψει δριμύτερη. Η Σκύλλα της πανδημίας πιθανόν να δώσει τη θέση της στη Χάρυβδη ενός νέου κοινωνικού και οικονομικού αφανισμού. Προσώρας, σημασία έχει αν θα επιζήσουμε από τη μάστιγα της πανδημίας. Το πότε θα γίνουν εκλογές είναι το τελευταίο που απασχολεί την κοινωνία, πλην των πολιτικών μας και των λεγεώνων των κολλητών τους.

Σε κάθε νέα πολιτική αναμέτρηση, μια νέα γενιά πολιτικών εμφανίζεται στο προσκήνιο, με στόχο την ανανέωση του πολιτικού μας δυναμικού. Έπεα πτερόεντα. Μόνο ένα μικρό μέρος των υποψηφίων θα καταφέρει να φτάσει στη νίκη και να κερδίσει μια έδρα στο Κοινοβούλιο. Υπεύθυνοι δεν είναι μόνο οι ψηφοφόροι – πολίτες που προτιμούν τους ίδιους και τους ίδιους πολιτικούς, για πολλούς και πασίγνωστους λόγους, όπως οι πελατειακές σχέσεις, η αναγνωρισιμότητα των προσώπων, η εικόνα που έχουν τα πολιτικά πρόσωπα.

Για να δρέψει τους καρπούς της νίκης ένας νέος πολιτικός και να θέσει την υποψηφιότητά του σε στέρεο έδαφος, θα πρέπει να ακολουθήσει τους παρακάτω κανόνες.

Να εξασφαλίσει τη συμμετοχή του στο ψηφοδέλτιο του κόμματος της επιθυμίας του και στη συνέχεια να λειτουργήσει ως υποψήφιος. Διαφορετικά, θα «χτίζει» ταυτότητα και εικόνα πάνω σε αμμώδες έδαφος.

Να επιδοθεί στην εξεύρεση πόρων. Να «ψάχνει» για χρήματα τα οποία σε μεγαλύτερο ποσοστό θα μπουν από την «τσέπη» του. Αν πιστεύει ότι το κόμμα θα τον στηρίξει οικονομικά ή ότι θα βρει «χορηγούς», μάλλον δεν γνωρίζει πώς δουλεύει το πολιτικό σύστημα.

Να επενδύσει στις προσωπικές σχέσεις του με τα ΜΜΕ. Όσο κι αν έχουν απαξιωθεί από σημαντική μερίδα πολιτών, παραμένουν το βασικότερο εργαλείο επίτευξης αναγνωρισιμότητας και εικόνας ενός υποψηφίου.

Να μη στηρίζεται ο υποψήφιος σε φίλους, συγγενείς, εθελοντές για να κάνει την επαγγελματική δουλειά των ειδικών της επικοινωνίας, για τον στρατηγικό σχεδιασμό της προεκλογικής εκστρατείας του. Οι έμπειροι επαγγελματίες επικοινωνίας μπορεί να τον προφυλάξουν από πολλές κακοτοπιές.

Να γνωρίζει ότι τα νέα μέσα της σύγχρονης τεχνολογίας, όπως ίντερνετ, Τwitter και άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, βοηθάνε στην προεκλογική εκστρατεία, αλλά τίποτα δεν αντικαθιστά την προσωπική επικοινωνία και την ανθρώπινη επαφή. Τα «κλικ» δεν φέρνουν ψήφους, δείχνουν απλώς προθέσεις.

Να μην εγκαταλείψει τον στόχο, με την πρώτη αποτυχία. Η επιμονή και η σκληρή δουλειά είναι σύμμαχοι. Το παράδειγμα του Αβραάμ Λίνκολν, ο οποίος δεν το έβαλε κάτω και, παρά τις αποτυχημένες προσπάθειες, κατόρθωσε τελικά να εκλεγεί γερουσιαστής και μετέπειτα πρόεδρος των ΗΠΑ, είναι χαρακτηριστικό. Όταν ρωτήθηκε τι τον δίδαξε η πολιτική, απάντησε: «Μην εγκαταλείπετε, μην εγκαταλείπετε, μην εγκαταλείπετε».

του Θανάση Παπαμιχαήλ, επικοινωνιολόγου

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Σχολιάστε ...

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER

 

 



 

 

 

Karfitsa