Κοινωνία

Παγκράτι-Κυψέλη με ηλεκτρικό λεωφορείο

Ακόμη ένα ηλεκτρικό λεωφορείο έκανε χθες τα πρώτα του χιλιόμετρα στους δρόμους της Αθήνας, στο πλαίσιο ανοικτής πρόσκλησης που έχει απευθύνει το υπουργείο Υποδομών για την εκτέλεση δοκιμαστικών δρομολογίων από κατασκευαστές ηλεκτρικών λεωφορείων. Πρόκειται για το δεύτερο ηλεκτρικό λεωφορείο που εκτελεί δοκιμαστικά δρομολόγια με επιβάτες, ενώ το τρίτο κατά σειράν που εισέρχεται σε τροχιά δοκιμών, καθώς το πρώτο λεωφορείο διεξήγαγε δοκιμές χωρίς επιβάτες.

Το SOLARIS Urbino 12 Electric demo bus, από σήμερα και για δύο μήνες, θα ενταχθεί κανονικά στο δρομολόγιο της γραμμής 2, Παγκράτι – Κυψέλη, των ΟΣΥ (Οδικές Συγκοινωνίες). Οι επιβάτες θα μπορούν να μετακινούνται στο κέντρο της Αθήνας χωρίς να καταβάλλουν το αντίτιμο του εισιτηρίου.

Η έναρξη του δρομολογίου έγινε χθες από το αμαξοστάσιο των ΟΣΥ στο Ρουφ, παρουσία του υπουργού Υποδομών Κ. Καραμανλή και της διοίκησης της εταιρείας. «Σε μια εποχή πολύ δύσκολη για τη χώρα μας και για όλη την Ευρώπη, αφού από τη μια έχουμε να αντιμετωπίσουμε την πολύ μεγάλη κρίση της πανδημίας και από την άλλη πρέπει να προετοιμάσουμε την Ελλάδα για την επόμενη μέρα, η ηλεκτροκίνηση κατέχει κεντρική θέση στην ατζέντα και στον σχεδιασμό της κυβέρνησης», δήλωσε σχετικά ο κ. Καραμανλής.

Με επίκεντρο την καθαρή ενέργεια και τις πράσινες μετακινήσεις, το υπουργείο Υποδομών, πέραν των κινήτρων που έχει δώσει για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων Ι.Χ., πρόκειται να προμηθευθεί ηλεκτρικά λεωφορεία που θα ενταχθούν στο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Ειδικότερα, στον μεγάλο διαγωνισμό προμήθειας 1.300 λεωφορείων για τις δύο πόλεις, προβλέπεται σημαντικός αριθμός ηλεκτροκίνητων τα οποία επιδοτούνται μάλιστα από κοινοτικούς πόρους.

Τα δοκιμαστικά δρομολόγια εκτελούνται προκειμένου να διαπιστωθεί εάν μπορούν να ανταποκριθούν στις συνθήκες και στις ανάγκες της πόλης. Ο προγραμματισμός θέλει τον μεγάλο διαγωνισμό να βγαίνει στον αέρα τους επόμενους μήνες.

Το Urbino 12 Electric ανήκει στην κατηγορία των 12μετρων χαμηλοδάπεδων λεωφορείων, έχει τρεις θύρες εισόδου, ηλεκτρική ράμπα στη μεσαία θύρα για τη διευκόλυνση των ΑμεΑ και μπορεί να μεταφέρει 30 καθήμενους επιβάτες. Οι δύο ηλεκτροκινητήρες βρίσκονται στον οπίσθιο άξονα του λεωφορείου και είναι συνολικής ισχύος 250 kWh. Οπως και τα άλλα λεωφορεία που έχουν δοκιμάσει οι ΟΣΥ, παρέχει πρόσβαση στους επιβάτες σε θύρες φόρτισης συσκευών USB. Επιπρόσθετα, διαθέτει σύστημα CCVT με κάμερες και κέντρο ελέγχου στο ταμπλό, για έλεγχο της καμπίνας, της εισόδου-εξόδου των επιβατών και την ασφαλή κίνηση όπισθεν. Τέλος, το λεωφορείο είναι ευρωπαϊκών προδιαγραφών και είναι εξοπλισμένο με σύστημα πυρανίχνευσης πολλαπλών σημείων.

ΠΗΓΗ: kathimerini.gr

Σχολιάστε ...

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER

 



 

 

 

Karfitsa