Πολιτική Συνεντεύξεις

Σοφία Ζαχαράκη στο «Π»: Έρχονται 10.500 προσλήψεις εκπαιδευτικών

Εντός των επόμενων μηνών θα αναρτηθούν οι οριστικοί πίνακες για τους καθηγητές της Ειδικής Αγωγής, όπως εξηγεί στο «Π» η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη. Τονίζει ότι στην υπόθεση των κολεγίων η υποκρισία περίσσεψε. Ακόμα, προαναγγέλλει ότι τα επόμενα δύο χρόνια θα έχει ολοκληρωθεί ο διορισμός 10.500 μόνιμων νέων εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση.

Οι τοπικές κοινωνίες, ειδικά στα νησιά, έχουν φτάσει στα όριά τους με το προσφυγικό. Ποια εγγύηση υπάρχει ότι τώρα το σχέδιο της κυβέρνησης θα δουλέψει;

Είναι αλήθεια ότι τα νησιά μας έχουν επωμιστεί δυσανάλογα μεγάλο βάρος στον τομέα του μεταναστευτικού-προσφυγικού λόγω της γεωγραφικής τους θέσης, αλλά και των συμφωνιών ΕΕ – Τουρκιας. Όπως είναι επίσης αλήθεια ότι η χώρα μας ουσιαστικά σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος του προσφυγικού-μεταναστευτικού προβλήματος για λογαριασμό ολόκληρης της Ευρώπης. Ήδη ο αρμόδιος υπουργός Μετανάστευσης, Νότης Μηταράκης, σε μία από τις πρώτες του επαφές στις Βρυξέλλες, ζήτησε άμεση χρηματοδότηση νέων υποδομών και συνδρομή της Επιτροπής στις επιστροφές μεταναστών σε τρίτες χώρες, με τις οποίες η ΕΕ έχει συνάψει πολυμερείς συμφωνίες. Για το ίδιο θέμα υπήρξε και επιστολή του αναπληρωτή υπουργού Μετανάστευσης, Γιώργου Κουμουτσάκου. Παράλληλα, όμως, είναι σαφές ότι αυτή η κυβέρνηση έχει μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση στο θέμα από την προηγούμενη. Αλλάζουμε την πολιτική ασύλου της χώρας και από μία κατάσταση ασυδοσίας πάμε στη γρήγορη εκκαθάριση των αιτήσεων ασύλου. Αλλάζουμε την πολιτική των δομών με τη δημιουργία κλειστών δομών μέσα στο 2020. Με ανθρωπιά και σεβασμό στα ανθρώπινα δικαιώματα, φυλάσσουμε τα σύνορα, εφαρμόζουμε τον νόμο και επιχειρούμε για πρώτη φορά εδώ και χρόνια να βάλουμε μια τάξη σε αυτό το ζήτημα. Και συν τω χρόνω, είμαι πεπεισμένη ότι η πολιτική αυτή θα αποδώσει καρπούς.

Σήκωσε πολλή «σκόνη» η ιστορία με την εξίσωση των πτυχίων ελληνικών ΑΕΙ με αυτά ιδιωτικών κολλεγίων ως προς την πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Είναι απλώς συμμόρφωση με το ενωσιακό δίκαιο ή άνοιγμα και στα ΙΕΚ;

Όπως επανειλημμένα έχει ξεκαθαρίσει και η υπουργός, η ρύθμιση συνιστά συμμόρφωση της χώρας προς το ενωσιακό δίκαιο, και αποτροπή καταστάσεων που θα εξέθεταν τη χώρα σε επίπεδο ΕΕ. Και ως προς το θέμα αυτό, θα μου επιτρέψετε να πω ότι η υποκρισία περισσεύει. Αποδείχθηκε άλλωστε με έγγραφα στη Βουλή ότι ανάλογες ρυθμίσεις στο παρελθόν είχαν την υπογραφή υπουργών του ΣΥΡΙΖΑ. Νομίζω οφείλουμε όλοι να πορευόμαστε με μεγαλύτερη σοβαρότητα και ειλικρίνεια, ιδιαίτερα στον εθνικά κρίσιμο τομέα της Παιδείας.

Είχε ξεκινήσει ο διαγωνισμός για τις 4.500 προσλήψεις στην Ειδική Αγωγή, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί. Γιατί συμβαίνει αυτό και πότε θα τελεσφορήσει;

Στόχος μας από την πρώτη στιγμή που βρεθήκαμε στο υπουργείο ήταν η ολοκλήρωση της διαδικασίας των διορισμών στην Ειδική Αγωγή. Φροντίσαμε μάλιστα από την πρώτη εβδομάδα, μόλις στις 17/7, να συναντηθούμε με πρωτοβουλία της υπουργού κας Κεραμέως με την ηγεσία του ΑΣΕΠ, για να παροτρύνουμε για επίσπευση της διαδικασίας έκδοσης των πινάκων για τις κατηγορίες προκηρύξεων της Ειδικής Αγωγής. Οι προσωρινοί αξιολογικοί πίνακες κατάταξης της Προκήρυξης 3ΕΑ/2019 για τους εκπαιδευτικούς ανακοινώθηκαν τον Νοέμβριο και ο ΑΣΕΠ εξετάζει ενστάσεις, ενώ έχουν ήδη ανακοινωθεί οι οριστικοί πίνακες για τις δύο άλλες προκηρύξεις για ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό. Μέσα στους επόμενους μήνες θα έχουμε την ανακοίνωση των οριστικών πινάκων για τους εκπαιδευτικούς. Είναι σημαντικό ότι τη νέα σχολική χρονιά τα σχολεία μας σε όλη την Ελλάδα θα έχουν ενισχυθεί με τους μόνιμους εκπαιδευτικούς, το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, για το οποίο τόση ανάγκη υπάρχει, ειδικά στον χώρο της Ειδική Αγωγής.

Εξαιρετικά σημαντική όμως, κ. Ευγενίδη, είναι και η διαδικασία που τώρα βρίσκεται σε εξέλιξη. Οι προκηρύξεις για διορισμό στη Γενική Εκπαίδευση. Για πρώτη φορά μετά από 10 χρόνια, θα γίνουν διορισμοί τα επόμενα 2 χρόνια στη Γενική Εκπαίδευση και 10.500 μόνιμοι εκπαιδευτικοί θα εμπλουτίσουν το προσωπικό σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.

Πρόσφατα δημοσιεύτηκαν τα αποτελέσματα του δείκτη pisa για το 2018, τα οποία ήταν αρνητικά για τους Έλληνες μαθητές. Τι σκοπεύετε να κάνετε για να βελτιωθούν;

Το μεγάλο έλλειμμα στην εκπαίδευση μας συγκριτικά με τα διεθνή βέλτιστα πρότυπα εντοπίζεται στην ποιότητα της γνώσης που δίνουμε στους μαθητές, στον τρόπο πρόσληψής της και στις δεξιότητες που τους καλλιεργούμε στο σχολείο. Για τον λόγο αυτόν, με την πολύτιμη αρωγή του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, δίνουμε προτεραιότητα στην αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών, δίνοντας έμφαση στην αντίληψη της ουσίας και στη δυνατότητα σύνθεσης της γνώσης και όχι στην αναπαραγωγή της παπαγαλίας, και εισάγουμε νέες θεματικές ενότητες, που θα καλλιεργούν τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την καινοτομία, την κριτική σκέψη, δηλαδή εκείνες τις λεγόμενες «ήπιες» δεξιότητες, που είναι τόσο θεμελιώδεις για την ορθή και πλήρη ανάπτυξη μιας ανθρώπινης προσωπικότητας. Παράλληλα, θέλουμε να αναπτύξουμε τις ψηφιακές δεξιότητες των μαθητών. Ακόμη, ιδιαίτερη μέριμνα θα υπάρξει για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών μας, ώστε να μπορέσουν να επιτελέσουν τον σπουδαίο τους ρόλο στο νέο σχολείο που δημιουργείται, κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Ήδη από τη νέα σχολική χρονιά οι εκπαιδευτικοί μας θα επιμορφωθούν σε όλες τις νέες θεματικές καθώς και σε θέματα επαγγελματικού προσανατολισμού, νέων προγραμμάτων σπουδών, καθώς και σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης. Όλα αυτά μαζί με τα νέα βιβλία που θα προσεγγίζουν το κάθε αντικείμενο με έναν καινοτόμο τρόπο θα βάλουν τις βάσεις για μια διαφορετική προσέγγιση στη μάθηση, μέσα σε ένα σχολείο που θα παρέχει στα παιδιά τα μορφωτικά και ψυχικά εφόδια, που θα τους επιτρέψουν να βρεθούν στην πρωτοπορία της εποχής τους. Ξέρουμε καλά ότι χωρίς την πολύτιμη αρωγή των Ελλήνων εκπαιδευτικών όλα τα παραπάνω δεν μπορούν να γίνουν πραγματικότητα. Τους εμπιστευόμαστε στην προσπάθεια αυτή. Έχουμε όλοι χρέος απέναντι στα παιδιά αυτά, που γεννήθηκαν σε μια Ελλάδα που πέρασε τις δύσκολες στιγμές της κρίσης να τους εξασφαλίσουμε το σχολείο αυτό, το σχολείο που τους αξίζει.

Συνέντευξη στον Γιώργο Ευγενίδη

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Σχολιάστε ...

NEWSLETTER

 

 



Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa