Πολιτική

Τα 17 «καυτά» ερωτήματα Νικολόπουλου για την Αττική Οδό: Παράταση με αντάλλαγμα… μελέτες;

«Γιατί δεν έχει ακόμα ξεκαθαρίσει ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών τις προθέσεις του, αναφορικά με το αν τα νέα έργα επεκτάσεων της Αττικής Οδού θα συνδεθούν με τη σύμβαση παραχώρησής της, που λήγει σε μερικά χρόνια;» ρωτά τους αρμοδίους ο ανεξάρτητος βουλευτής Νίκος Νικολόπουλος καταγγέλοντας διετή παράταση με αντάλλαγμα… μελέτες.

Ο Νίκος Νικολόπουλος ζητά απαντήσεις σε 17 ερωτήματα:

  • «Πώς έφτασε ο ΣΥΡΙΖΑ, σαν κυβέρνηση πλέον, από το «θα ζητήσει καταγγελία της σύμβασης», γιατί «έγινε απόσβεση του έργου», στη διετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, με αντάλλαγμα  μελέτες που δεν κοστίζουν περισσότερο από 4.000.000-5.000.000 ευρώ;
  • Πώς υπογράψατε στις 12 Ιανουαρίου 2018  πλαίσιο συναντίληψης» με την «Αττική Οδό», με το οποίο η «Αττική Οδός»,στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ, J&P ΑΒΑΞ και Τράπεζα Πειραιώς,έχει αναλάβει να εκπονήσει το σύνολο των μελετών και ερευνών για σειρά νέων έργων, με αντάλλαγμα τη διετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, χωρίς να έχει προηγηθεί από το Ελληνικό Κοινοβούλιο η απαιτούμενη προς τούτο ψήφιση νέου Νόμου για την τροποποίηση της αρχικής σύμβασης παραχώρησης, όπως μας απάντησε ο προκάτοχός σας κ. Χρυσοχοΐδης; Να κατατεθεί το παραπάνω «πλαίσιο συναντίληψης»
  • Πώς σχολιάζετε το δημοσίευμα της εφημερίδας «Δημοκρατία» στις 18/9/2018, με τίτλο «Δωράκι 130.000.000 € στην ΕΛΛΑΚΤΩΡ», σύμφωνα με το οποίο «με τη διετή παράταση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού, έως τον Σεπτέμβριο του 2026 αντί για τον Σεπτέμβριο του 2024, οι εργολάβοι που διαχειρίζονται τον οδικό άξονα θα βάλουν στην τσέπη πρόσθετα κέρδη που ξεπερνούν τα 130.000.000 ευρώ» και ότι «τα κέρδη του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, που είναι ο βασικός μέτοχος της Αττικής Οδού, και των συνεταίρων του φτάνουν πλέον τα 65.000.000 ευρώ τον χρόνο, που σημαίνει ότι για τα επόμενα εννέα χρόνια θα έχουν συνολικά κέρδη που ξεπερνούν το μισό δισεκατομμύριο ευρώ»;
  •  Τι έχετε να πείτε για όσα,εμμέσως πλην σαφώς, σας καταμαρτυρούν στις παραπάνω ανακοινώσεις τους ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ και ο Σύλλογος Μηχανικών ΟΣΕ;
  • «Δρομολογείται κλείσιμο  της  Ε Ρ Γ Ο Σ Ε μέσα στην επόμενη 5ετία», όπως ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ;
  • Υπάρχει «απροκάλυπτη μεθόδευση για την ένταξη της σιδηροδρομικής γραμμής Κορωπί-Λαύριο σε έργο παραχώρησης Κ/Ξ ιδιωτών κατασκευαστών», όπως ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ; Προηγουμένως, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, και επί σειρά ετών, «υπονομεύτηκε κάθε προσπάθεια της ΕΡΓΟΣΕ να υλοποιήσει το έργο με τα τότε διαθέσιμα κοινοτικά κονδύλια, γεγονός που σήμερα χρησιμοποιείται ως μία ακόμη δικαιολογία για την απαξίωσή της»;
  •  Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος Μηχανικών ΟΣΕ, η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ συναινεί ενεργά στην παράδοση των μελετών που έχει ήδη εκπονήσει η ΕΡΓΟΣΕ για την επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο; Πώς διασφαλίζονται στην περίπτωση αυτή τα συμφέροντα της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, εάν παραδοθούν μελέτες για τις οποίες δαπανήθηκαν αρκετά χρήματα, της τάξης των € 2.000.000, σε μελέτες καθώς και σε ανθρωποώρες εξειδικευμένης εργασίας;
  • Θα πληρώσει το αντιστοιχούν τίμημα για τις παραπάνω μελέτες η ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ ή προτίθεται να χαριστούν τα περιουσιακά στοιχεία της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ, όπως είναι οι μελέτες και η τεχνογνωσία που εμπεριέχονται σε αυτές; Δηλαδή θα χαριστούν τα περιουσιακά στοιχεία μίας ΔΕΚΟ (δηλαδή του ελληνικού λαού), που αποτελεί μια υψηλού επιπέδου εξειδικευμένη εταιρεία στο project management σιδηροδρομικών έργων, σε ένα ιδιώτη και για ποιο λόγο;
  • Υφίσταται νομικό πλαίσιο που να επιτρέπει στο Διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. να παραδίδει περιουσιακά της στοιχεία, όπως είναι οι παραπάνω μελέτες, σε ένα ιδιώτη ; Ποια είναι γι αυτό η θέση της μητρικής εταιρείας, δηλαδή του ΟΣΕ;
  • Το Υπουργείο σας ζήτησε, όπως ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, να του παραδοθεί ανεπίσημα και έλαβε όλο το ψηφιακό αρχείο των μελετών που αφορούν στον 6ο Προβλήτα του λιμένα Θεσσαλονίκης; Μήπως άραγε, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, «η ανάθεση και αυτού του έργου κατευθύνεται προς τους ιδιώτες (του ΟΛΘ;), παρά το γεγονός ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει ολοκληρώσει τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης των μελετών εδώ κι έναν ολόκληρο χρόνο»;
  • Γιατί εκκρεμεί,  όπως ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, η δημοπράτηση των μελετών του Προαστιακού της Θεσσαλονίκης, ενώ τα σχετικά τεύχη έχουν συνταχθεί προ πολλού; Μήπως, όπως αναφέρεται στην ίδια ανακοίνωση, γιατί «η νεοσυσταθείσα εταιρεία των ΟΤΑ Θεσσαλονίκης, η οποία πρόσφατα απέκτησε διαχειριστική επάρκεια, προφανώς με τις ευλογίες των συναρμόδιων Υπουργείων, διεκδικεί δυναμικά ηγετικό ρόλο στο έργο»;
  • Όσο αφορά το σιδηροδρομικό τμήμα Μποζαΐτικα-Πάτρα, αληθεύουν όσα ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ; Ότι, δηλαδή, η πολιτική βούληση, όπως την εκφράζετε σήμερα εσείς, «εξαναγκάζεται τελικά να επιστρέψει» στο συγκεκριμένο σενάριο υπογειοποίησης, που προέβλεπαν οι σχετικές εγκεκριμένες εδώ και οκτώ χρόνια μελέτες της ΕΡΓΟΣΕ, «και μάλιστα ζητώντας τη σημαντική επαύξησή του»;
  • Όσον αφορά στη Σιδηροδρομική Εγνατία, ποιος θα είναι ο ρόλος της ΕΡΓΟΣΕ στο διακρατικό εταιρικό σχήμα που πρόκειται να ιδρυθεί για την υλοποίησή της; Ισχύουν οι φόβοι που εκφράζει επ’ αυτού του θέματος ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ;
  • Αληθεύει, όπως ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, ότι «ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου στο τμήμα Πλατύ-Έδεσσα- Φλώρινα-Νέος Καύκασος βαφτίζεται πονηρά ως «ανάταξη» και εξαγγέλλεται στα ΜΜΕ ως έργο αρμοδιότητας ΟΣΕ» και ότι«συγχρόνως, η κατανομή αρμοδιοτήτων της ισχύουσας διεταιρικής σύμβασης ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ καταστρατηγείται συστηματικά, ενώ δεν υφίσταται νέα σύμβαση παρά την κατάθεση πριν από ένα (1) χρόνο σχετικού σχεδίου από τους τρεις (3) Επιστημονικούς Συλλόγους της ΕΡΓΟΣΕ και του ΟΣΕ και υπό την αιγίδα της ΠΟΣ»;
  • Αληθεύει, όπως ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, ότι «η πολιτική ηγεσία (σε όλα τα επίπεδα) καταφέρεται παντοιοτρόπως και εκείνη εναντίον των εργαζομένων, οι οποίοι ωστόσο, απλώς εκτελούν το δικό της σχεδιασμό» και ότι «όταν ο σχεδιασμός δεν εξελίσσεται κατά τα αναμενόμενα και προκειμένου να αποποιηθεί των ευθυνών της, επιστρατεύονται τακτικές εργασιακού εκφοβισμού με αποδέκτες όλα ανεξαιρέτως τα στελέχη χωρίς ιεραρχικούς περιορισμούς»;
  • Αληθεύει, όπως ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, ότι «οι κάθε είδους διοικητικές επιλογές, σπασμωδικές κινήσεις και παλινωδίες της τελευταίας 3ετίας, υπονόμευσαν τη μελλοντική προοπτική της εταιρείας, παρά τις διαρκείς σχετικές επισημάνσεις του Συλλόγου με κάθε δεδομένη ευκαιρία»;
  • Αληθεύει, όπως ισχυρίζεται στην ανακοίνωσή του ο Σύλλογος εργαζομένων της ΕΡΓΟΣΕ, ότι «το άλλοτε πανίσχυρο αποθεματικό κεφάλαιο των κερδών της ΕΡΓΟΣΕ, έχει λεηλατηθεί και εξανεμιστεί ολοκληρωτικά, μέσω συνεχών ληστρικών παρεμβάσεων της πολιτικής ηγεσίας, με αποτέλεσμα η εταιρεία να συντηρείται πλέον στη ζωή «με το σωληνάκι», εξαρτώμενη εναγωνίως από τις μηνιαίες ενέσεις ρευστότητας του ΟΣΕ για την καταβολή της μισθοδοσίας»;
Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On


Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa