Η υπέρταση είναι μια κατάσταση κατά την οποία η ροή του αίματος κατά τα τοιχώματα των αρτηριών είναι αρκετά υψηλή ώστε να μπορέσει να προκαλέσει διάφορα προβλήματα υγείας.

Η αρτηριακή πίεση εξαρτάται πρακτικά από την καλή λειτουργία της καρδιάς, των νεφρών και από την ελαστικότητα των τοιχωμάτων των αρτηριών. Το αλάτι ή αλλιώς χλωριούχο νάτριο έχει συνδεθεί αρκετά στενά με την αρτηριακή πίεση. Ο κάθε οργανισμός αντιδρά διαφορετικά στην προσλαμβανόμενη ποσότητα αλατιού.

Η Παγκόσμια Οργάνωση για την Υπέρταση (World Hypertension League) εκτιμά ότι για το 30% των πασχόντων ευθύνεται η υψηλή διατροφική πρόσληψη αλατιού. Η ημερήσια κατανάλωση θα ήταν καλό να περιορίζεται κάτω από 0.1 γραμμάριο αλατιού ανά 100 γραμμάρια τροφής. Στην πραγματικότητα με τον σύγχρονο τρόπο ζωής καταναλώνεται  πολύ περισσότερο νάτριο. Η ημερήσια ελάττωσή του θεωρείται εξίσου αποτελεσματική με ένα αντιυπερτασικό φάρμακο!

Σήμερα καταναλώνουμε περίπου 10 γρ. αλάτι την ημέρα. Πιο ρεαλιστικά οι ειδικοί «επιτρέπουν» τα 6 γρ., δηλαδή ένα κουταλάκι του γλυκού αλάτι την ημέρα. Μέσω των τροφίμων (π.χ. ψωμί, τυρί) καταναλώνουμε τουλάχιστον το μισό κουταλάκι, οπότε μας «επιτρέπεται» άλλο μισό (ως πρόσθετο στο φαγητό μας). Προτιμήστε τυριά με λιγότερο νάτριο, όπως το ανθότυρο και το κότατζ με χαμηλά λιπαρά. Ξεπλύνετε τις κονσερβοποιημένες τροφές και προσθέστε μυρωδικά και βότανα στο φαγητό σας αντί αυτού. Επίσης, προτιμήστε υποκατάστατα αλατιού με χλωριούχο κάλιο.

Η μείωση της καθημερινής κατανάλωσης αλατιού πρέπει να είναι απαραίτητα το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση της υπέρτασης.

Σχολιάστε ...