Πολιτική

Το πρόγραμμα της ΝΔ για την Παιδεία παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης

Ολοκληρώθηκε η παρουσίαση του προγράμματος της Νέας Δημοκρατίας για την Παιδεία, από τον Κυριάκο Μητσοτάκη.

O πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, ανέφερε πως στόχος της ΝΔ είναι «όλοι οι μαθητές, ανεξαρτήτως οικονομικής δυνατότητας, να έχουν ίσες ευκαιρίες στο ξεκίνημα της ζωής του και πρόσβαση σε ποιοτική δημόσια εκπαίδευση».

Αναφερόμενος στον νόμο για το πανεπιστημιακό άσυλο, ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας δεσμεύτηκε να τον καταργήσει.
«Τα πανεπιστήμια θα αποδοθούν και πάλι σε αυτούς στους οποίους ανήκουν: Στους φοιτητές και στους καθηγητές τους, στη μάθηση και στην έρευνα. Τελεία και παύλα» είπε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε ακόμα: «Αυτό σημαίνει ότι όλα τα ελληνόπουλα ξεκινούν από την ίδια αφετηρία για να αποκτήσουν τα εφόδια που θα χτίσουν το μέλλον τους. Και να ξέρουν ότι η σκληρή δουλειά προϋπόθεσή για να πάει κάποιος μπροστά. Μόλις 22% των Ελλήνων πιστεύουν οι η σκληρή δουλειά είναι προϋπόθεσή επιτυχίας. 12:05 Και κάθε περιφερειακή ενότητα έχει το δικό της δημόσιο Πρότυπο Σχολείο για τα παιδιά που ξεχωρίζουν από οποιοδήποτε ελληνικό χωριό ή γειτονιά. Στο όπιο θα εισαχθούν με εξετάσεις, άλλο το πειραματικό άλλο το πρότυπο σχολείο».

«Ο χθεσινός αμήχανος μονόλογος του κ. Τσίπρα υπέρ της διατήρησης του κρατικού μονοπωλίου στη δημόσια εκπαίδευση αναδεικνύει με τον πιο γλαφυρό τρόπο ποιος θέλει να σπρώξει τη χώρα ορμητικά στο αύριο και ποιος θέλει να την κρατήσει καθηλωμένη στο χθες», σχολίασε ο κ. Μητσοτάκης.

Συνέχισε σημειώνοντας: «Κατεύθυνση δεύτερη. Σύνδεση της εκπαίδευσης με τον οικονομικό βηματισμό της χώρας. Οι μονάδες όλων των βαθμίδων αποκτούν μεγαλύτερη οικονομική αυτονομία. Ενώ η Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση καθίσταται εθνική προτεραιότητα. Αυτό σημαίνει ότι ένα σχολείο, για παράδειγμα, μπορεί να οργανώνει εκδηλώσεις ή να ενοικιάζει τους χώρους του και να αξιοποιεί τα έσοδα για τον εκσυγχρονισμό των υποδομών του».

Ο κ. Μητσοτάκης απηύθυνε έκκληση στους εκπαιδευτικούς λέγοντας: «Το στοίχημα της αξιολόγησης πρέπει να το κερδίσουμε.  Θα το κάνουμε όμως έχοντας τους εκπαιδευτικούς συμμάχους. Γιατί ο καλός εκπαιδευτικός δεν έχει τίποτε να φοβηθεί από την αξιολόγηση. Συνδέσουμε την αξιολόγησή με πιο γρήγορες μισθολογικές προαγωγές και σε διοικητικό επίπεδο, τέλος, παύει ο εναγκαλισμός κράτους και Παιδείας. Το Υπουργείο αποκτά επιτελικό χαρακτήρα και σταματά να είναι καθημερινός δυνάστης των σχολείων και των πανεπιστημίων».

«Θέλω να σας βεβαιώσω», συνέχισε «ότι σέβομαι απεριόριστα τον δάσκαλο, τον καθηγητή του Γυμνασίου και του Λυκείου, τον πανεπιστημιακό. Υπολογίζω και ελπίζω σε εσάς. Σας εμπιστεύομαι. Ζητώ να με ακούσετε και θέλω να μου μιλήσετε. Και σας θεωρώ συμμάχους στην προσπάθεια για μια νέα Ελλάδα».

«Όλα αυτά τα ξέρω», τόνισε, «και σας καλώ να αντισταθείτε σε αυτήν την γκρίζα πραγματικότητα. Η συνάντησή μας δεν πραγματοποιείται ούτε «εν κενώ» ούτε σε κάποιο «ουδέτερο πολιτικό χρόνο». Γύρω μας η κοινωνία βιώνει τη λιτότητα και αντιλαμβάνεται το ναυάγιο του μύθου περί «τέλους των μνημονίων» και «εξόδου στις αγορές». Αλλά σύννεφα σκεπάζουν και τα εθνικά ζητήματα μετά την απαράδεκτη Συμφωνία των Πρεσπών, που ήδη αναδεικνύει τα λάθη της. Προσέξτε: Πριν ακόμη ψηφιστεί,και δημιούργησε πρόβλημα στην μικτή επιτροπή εξέτασης των σχολικών βιβλίων. Η συζήτησή μας, συνεπώς, σήμερα, δεν μπορεί παρά να είναι και πολιτική. Διότι η Παιδεία δεν αποτελεί κάποια αυτόνομη νησίδα, αλλά την καρδιά της κοινωνίας. Άρα, ευημερεί μόνο σε συνθήκες δημοκρατίας και κράτους δικαίου, αλήθειας και πραγματικού πλουραλισμού. Με άλλα λόγια, ο σημερινός προβληματισμός μας θα καταστεί γόνιμος μόνο μέσα από μία μεγάλη πολιτική αλλαγή».

Τι προβλέπει το πρόγραμμα της ΝΔ

Ι. Παιδεία σύγχρονη, δημιουργική και ανοικτή.

  • Το δημόσιο σχολείο μετατρέπεται σε μια σύγχρονη και δημιουργική κυψέλη γνώσης και καινοτομίας. Με έμφαση στην καλλιέργεια ήπιων (δημιουργικότητα, κριτική σκέψη, επίλυση προβλημάτων, ομαδική δουλειά) και ψηφιακών δεξιοτήτων (χρήση υπολογιστών, ψηφιακή επικοινωνία, ασφαλής χρήση διαδικτύου), αντί για ενθάρρυνση της αποστήθισης και της παπαγαλίας.
  • Τα προγράμματα σπουδών εμπλουτίζονται με νέες, δημιουργικές και διαδραστικές μεθόδους διδασκαλίας και νέες εκπαιδευτικές θεματικές, όπως η επιχειρηματικότητα, η οδική συμπεριφορά, ο εθελοντισμός, η αντίδραση σε φυσικές καταστροφές κ.ο.κ.
  • Καθιερώνεται η δυνατότητα «άσκησης» σε επιχειρήσεις, ώστε οι μαθητές να εξοικειώνονται με την πραγματική οικονομία, και να επιλέγουν το αντικείμενο σπουδών τους με μεγαλύτερη σιγουριά.
  • Καθιερώνεται Εθνικό Απολυτήριο, το οποίο θα αποκτάται με την επιτυχή ολοκλήρωση του Λυκείου. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του Εθνικού Απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί καιτων 3 τάξεων του Λυκείου, με ειδικό συντελεστή ανά τάξη. Επίσης, καθιερώνονται οι γραπτές προαγωγικές εξετάσεις από τάξη σε τάξη για όλο το Λύκειο, με επιλογή των θεμάτων μέσα από την Τράπεζα Θεμάτων διαβαθμισμένης δυσκολίας.
  • Αλλάζει ριζικά η Επαγγελματική Εκπαίδευση, ώστε από λύση ανάγκης για λίγους, να γίνει συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς.
  • Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα θα εξελιχθούν σε αναπτυξιακούς πυλώνες σε τοπικό και περιφερειακό επίπεδο, αναπτύσσοντας συνεργασίες και δικτυώσεις με τον κόσμο της παραγωγής και της επιχειρηματικότητας, με κοινωνικούς φορείς, και με ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού.
  • Στόχος είναι η Ελλάδα να αναδειχθεί σε ισχυρό περιφερειακό κέντρο εκπαίδευσης και έρευνας. Για αυτό και η Νέα Δημοκρατία υποστηρίζει την αναθεώρηση των παραγράφων του άρθρου 16 του Συντάγματος που αφορούν την ανώτατη εκπαίδευση, προκειμένου να επιτραπεί η ίδρυση μη κρατικών και ιδιωτικών Ιδρυμάτων Ανώτατης Εκπαίδευσης, τα οποία θα ιδρύονται υπό αυστηρούς όρους, και θα λειτουργούν με διαφάνεια, αξιολόγηση και λογοδοσία.

ΙΙ. Μεγαλύτερη αυτονομία στις εκπαιδευτικές μονάδες, μεγαλύτερη εμπιστοσύνη στους εκπαιδευτικούς.

  • Το δημόσιο σχολείο απελευθερώνεται από τον ασφυκτικό εναγκαλισμό του Υπουργείου σε επίπεδο οργανωτικό και διοικητικό, αλλά και σε επίπεδο παιδαγωγικό. Ο εκπαιδευτικός αποκτά μεγαλύτερη ελευθερία να εμπλουτίζει τον τρόπο και τα μέσα διδασκαλίας, και να διαμορφώνει εκπαιδευτικές δραστηριότητες με βάση τις ανάγκες των μαθητών.
  • Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα γίνονται πραγματικά αυτόνομα και αυτοδιοικούμενα. Η Νέα Δημοκρατία θα προχωρήσει σε άμεση κατάργηση των νομοθετικών πρωτοβουλιών των κ.κ. Μπαλτά, Φίλη και Γαβρόγλου και ψήφιση ενός σύγχρονου νόμου πλαισίου για τα Ανώτατα Ιδρύματα που θα τους δίνει τη δυνατότητα να αποφασίζουν από μόνα τους τις εκπαιδευτικές και ερευνητικές δραστηριότητες τους. Αντίστοιχα, θα διαμορφωθεί πλαίσιο που θα επιτρέπει στα ιδρύματα να προσελκύουν πόρους από ιδιωτικές πηγές και να τους διαχειρίζονται με τον πιο αποδοτικό τρόπο, αλλά με τήρηση αυστηρών κανόνων διαφάνειας και λογοδοσίας.
  • Τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα αποκτούν την αρμοδιότητα να καθορίζουν τα ίδια τον ετήσιο αριθμό εισακτέων και τη βάση εισαγωγής. Καθιερώνεται ανώτατο χρονικό όριο ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών στα ν+2 έτη, εκτός εξαιρέσεων που θα αποφασίζονται από τα αρμόδια όργανα του εκάστοτε ιδρύματος.

ΙΙΙ. Εκπαιδευτικό σύστημα που δημιουργεί ίσες δυνατότητες και περισσότερες ευκαιρίες για όλους.

  • Κανένα παιδί εκτός παιδικού σταθμού. Για κάθε παιδί που δεν βρίσκει θέση σε δημοτικό παιδικό σταθμό, η οικογένεια του, εφόσον πληροί τα εισοδηματικά κριτήρια, θα λαμβάνει κουπόνι ύψους 180 ευρώ το μήνα για 10 μήνες το χρόνο, το οποίο και θα μπορεί να εξαργυρώνει σε βρεφονηπιακό σταθμό της επιλογής της.
  • Δημιουργείται ένα Πρότυπο και ένα Πειραματικό σχολείο σε κάθε Περιφερειακή Ενότητα τηςχώρας, ξεκινώντας από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αντίστοιχα, ιδρύονται και Πρότυπα Επαγγελματικά Λύκεια σε αντιπροσωπευτικές περιοχές, ταοποία θα συνεργάζονται με επιχειρήσεις του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα.
  • Όλοι οι μαθητές αποκτούν πιστοποιητικό βασικών γνώσεων Πληροφορικής μέχρι την Α’ Λυκείου, ενώ μέσα στα σχολεία θα προσφέρεται εκμάθηση ξένων γλωσσών και θα διενεργούνται εξετάσεις για την απόκτηση κρατικού πιστοποιητικού γλωσσομάθειας.
  • Σε όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα προβλέπεται συγκεκριμένος αριθμός υποτροφιών, που θα χορηγούνται με βάση τις ακαδημαϊκές επιδόσεις και την οικονομική κατάσταση των φοιτητών.
  • Ενισχύεται ο θεσμός της πρακτικής άσκησης στα Πανεπιστήμια, ώστε οι φοιτητές να αποκτούν πολύτιμη εργασιακή εμπειρία και να ενισχύουν τις προοπτικές απασχόλησής τους στη συνέχεια.
  • Καθιερώνεται εσωτερικό πρόγραμμα κινητικότητας για τους φοιτητές μεταξύ των Ελληνικών Πανεπιστημίων, στα πρότυπα του Erasmus.

IV. Δημιουργία και μετάδοση της γνώσης σε ένα ασφαλές περιβάλλον.

  • Προτεραιότητα για το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας αποτελεί η εμπέδωση του αισθήματος ασφάλειας για τους μαθητές και τους γονείς, με ενίσχυση των μέτρων προστασίας στα σχολεία και τον περιβάλλοντα χώρο. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται επίσης στην αντιμετώπιση του εκφοβισμού και της βίας στο σχολείο, μέσα από την ευαισθητοποίηση και ενδυνάμωση των μαθητών.
  • Κατάργηση του ασύλου. Αυτεπάγγελτη επέμβαση των δημοσίων αρχών για κάθε αξιόποινη πράξη που λαμβάνει χώρα στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα, και πειθαρχικές ευθύνες όταν οι Πρυτανικές Αρχές δεν ενημερώνουν έγκαιρα τα αρμόδια δημόσια όργανα για παραβατικές πράξεις.

V. Αξιολόγηση σε όλα τα επίπεδα και διάδοση των καλύτερων πρακτικών.

  • Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς με τη χρήση ηλεκτρονικών ερωτηματολογίων.
    Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, οι οποίοι σήμερα κρατάνε τη δημόσια εκπαίδευση και το δημόσιο σχολείο όρθιο. Ο στόχος της αξιολόγησης δεν είναι ο στιγματισμός και η τιμωρία, αλλά η διαρκής βελτίωση και η επιβράβευση της προσπάθειας, και για αυτό η αξιολόγηση θα συνδέεται με τη διαδικασία επιμόρφωσης και κατάρτισης, για συνολική βελτίωση του εκπαιδευτικού δυναμικού.
  • Στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η Αρχή Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Ανώτατη Εκπαίδευση (Α.ΔΙ.Π) καθιερώνεται ως ο βασικός θεσμός αξιολόγησης των προγραμμάτων σπουδών, των διδασκόντων και των Ιδρυμάτων. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δημοσιοποιούνται ώστε να ενισχύεται η διαφάνεια και η δημόσια πληροφόρηση, και να αναδεικνύονται οι καλύτερες πρακτικές (εκπαιδευτικές, ερευνητικές, διοικητικές).
  • Η κρατική χρηματοδότηση προς τα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Ανώτατης Εκπαίδευσης γίνεται βάσει αντικειμενικών κριτηρίων και δεικτών, και συνδέεται με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης. Επιπλέον, ο Ακαδημαϊκός Χάρτης της χώρας (π.χ. συγχωνεύσεις/ενοποιήσεις Πανεπιστημίων-ΤΕΙ) θα προκύπτει από την αξιολόγηση της Α.ΔΙ.Π και στη βάση συγκεκριμένων κριτηρίων.
Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER




Focus-On


Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa