Lifestyle Αθλητικά

Το Super Bowl υποδέχεται την Τζένιφερ Λόπεζ και τη Σακίρα

Super Bowl: Ένα από τα μεγαλύτερα αθλητικά γεγονότα του κόσμου, αν και δεν είναι το πιο διάσημο στην Ελλάδα. Φέτος, το πρωτάθλημα του αμερικάνικου ποδοσφαίρου (NFL) συμπληρώνει 100 σεζόν και ο τελικός του Super Bowl, που θα γίνει στο Μαϊάμι στις 2 Φεβρουαρίου 2020, θα έχει όλα τα φώτα στραμμένα πάνω του.

Όχι μόνο για την ιστορική διάσταση του τελικού λόγω του «στρογγυλού» αριθμού, αλλά επειδή στο περίφημο show του ημιχρόνου θα πρωταγωνιστήσει ένα εντυπωσιακό δίδυμο: η Τζένιφερ Λόπεζ και η Σακίρα.

Το Super Bowl, εκτός από το μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός στις ΗΠΑ, πάνω από τους τελικούς του NBA ή του μπέιζμπολ, είναι και μια τεράστια οικονομική σκακιέρα. Για το Super Bowl «σκίζονται» από εταιρείες-κολοσσοί, για να διαφημιστούν ή για να είναι χορηγοί, μέχρι τα κανάλια που θα το προβάλουν ή οι καλλιτέχνες που θα πάρουν μέρος στο καθιερωμένο διάλειμμα για το ημίχρονο.

Το 2020 θα διεξαχθεί το Super Bowl LIV, αφού η παράδοση του σπορ θέλει τους τελικούς να μετριούνται με τον ρωμαϊκό τρόπο αρίθμησης. Ο τελικός θα φιλοξενηθεί στο Hard Rock Stadium, στο Μαϊάμι της Φλόριντα. Το γήπεδο χωράει σχεδόν 65.000 θεατές, ενώ είναι η έδρα των Μαϊάμι Ντόλφινς στο NFL. Το γήπεδο από το 1987, όταν και άνοιξε, πήρε διάφορες ονομασίες, αλλά το 2016 η γνωστή εταιρία έδωσε 250 εκατομμύρια δολάρια για να αποκτήσει τα δικαιώματα του ονόματος για 18 χρόνια.

Τα δικαιώματα προβολής του Super Bowl έχει το αμερικάνικο δίκτυο Fox. Είναι γνωστό, και σε εμάς στην Ελλάδα, ότι οι διαφημίσεις στα διαλείμματα του αγώνα κοστίζουν υπέρογκα ποσά, ενώ φέτος η μάχη απόκτησης δευτερολέπτων διαφήμισης έχει «ανάψει» ακόμα περισσότερο.

Εδώ να τονίσουμε ότι το Super Bowl είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αθλητικό γεγονός στον κόσμο σε τηλεθέαση κάθε χρόνο, πίσω μόνο από τον τελικό του Champions League.

Διαφημίσεις εκατομμυρίων

Όπως έχει γίνει γνωστό, στο φετινό παιχνίδι θα υπάρξουν λιγότερα διαφημιστικά διαλείμματα ανά περίοδο, συγκεκριμένα τέσσερα, αλλά κάθε break θα είναι 30 δευτερόλεπτα μεγαλύτερο. Υπολογίζεται ότι φέτος το Fox θα χρεώνει τουλάχιστον 5,5 με 5,6 εκατομμύρια δολάρια για ένα διαφημιστικό 30 δευτερολέπτων.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η αξία των διαφημίσεων στα διαλείμματα του Super Bowl εκτοξεύεται κάθε χρόνο. Για παράδειγμα, το 2002 μια εταιρεία πλήρωνε μέσο όρο 2,3 εκατ. δολάρια για να πάρει μια διαφήμιση 30 δευτερολέπτων, το 2010 έδινε 2,7 εκατ., ενώ το 2019 χρειαζόταν 5,25 εκατομμύρια.

Όπως είναι λογικό, η αξία των διαφημιστικών σποτ δίνει κύρος στις εταιρείες που καταφέρνουν να αποκτήσουν ένα, ενώ υπάρχουν και Top-10 με τις καλύτερες διαφημίσεις που έχουν προβληθεί στους εκάστοτε τελικούς. Μια ματιά στις εταιρείες που πήραν διαφήμιση για το τελευταίο Super Bowl είναι ενδεικτική: Pepsi, Colgate, Bud, Jeep, Mercedes-Benz και άλλες αντίστοιχου μεγέθους.

Άλλη μια βιομηχανία που βγάζει τεράστια κέρδη την ημέρα του Super Bowl είναι αυτή του φαγητού. Εκτιμάται ότι η ημέρα του τελικού του NFL είναι η δεύτερη σε κατανάλωση φαγητού στις ΗΠΑ μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών.

Κερδισμένοι είναι και οι παίκτες των ομάδων. Κάθε παίκτης των Νιου Ίνγκλαντ Πάτριοτς, που κέρδισαν το 2019 τον τίτλο, πήρε 118.000 δολάρια μόνο για αυτό το παιχνίδι, ενώ οι ηττημένοι των Λος Άντζελες Ραμς, επειδή έφτασαν στον τελικό, πήραν 59.000 δολάρια ο καθένας.

Τεράστιο είναι το ενδιαφέρον και για το στοίχημα γύρω από το Super Bowl. Το 2019 παίχτηκαν νόμιμα 145,9 εκατομμύρια δολάρια, η δεύτερη μεγαλύτερη επίδοση όλων των εποχών, πίσω μόνο από τον τελικό του 2018.

Κι αν σας κουράσαμε με τα νούμερα, να επιστρέψουμε στην είδηση που έγινε γνωστή στις 26 Σεπτεμβρίου. Στο φετινό show του ημιχρόνου, οι θεατές στο στάδιο και οι τηλεθεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν τις μοναδικές Τζένιφερ Λόπεζ και Σακίρα.

Οι δύο σπουδαίες και πολυτάλαντες καλλιτέχνιδες δεν κρύβουν τον ενθουσιασμό τους που επιλέχθηκαν για το show της 100ής σεζόν του NFL, ενώ σε συνέντευξή τους τόνισαν τη σημασία να είναι δύο Λατίνες εκείνες που θα βρεθούν στην πίστα του Hard Rock Stadium. Άλλωστε, το Μαϊάμι είναι περιοχή που το λατινοαμερικάνικο στοιχείο κυριαρχεί και η λατινοαμερικάνικη κοινότητα των ΗΠΑ είναι μεγάλη.

Ενθουσιασμός και ανυπομονησία υπάρχουν και από τους θαυμαστές τους σε όλο τον πλανήτη, αφού ήδη κυκλοφορούν μέχρι και λίστες επιθυμιών για το τι θα ήθελε ο κόσμος να τραγουδήσουν ή να φορέσουν για το Super Bowl του 2020.

του Νεκτάριου Δαργάκη

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On


Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa