Πολιτική Συνεντεύξεις

Χάρης Θεοχάρης στο «Π»: «Η αποτελεσματικότητα σε μια τέτοια κατάσταση είναι διαφήμιση»

Τουλάχιστον κατά 35% αναμένονται να είναι μειωμένες οι εισπράξεις στον τομέα του τουρισμού, με το νούμερο αυτό να μπορεί να φθάσει ακόμα και το 50%, επισημαίνει μιλώντας στο «Π» ο υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης. Υπογραμμίζει ότι η αποτελεσματικότητα στην αντιμετώπιση του κορονοϊού είναι διαφήμιση και αναβαθμίζει ουσιαστικά την εικόνα της χώρας, ενώ εξηγεί και τη στρατηγική «Greece From Home» που ήδη έχει ξεκινήσει να λανσάρεται, με το βλέμμα τόσο στο καλοκαίρι όσο και στο 2021.

Έχετε κάνει μια εκτίμηση για τη ζημιά στον ελληνικό τουρισμό από το λουκέτο που θα φτάσει έως τις αρχές του καλοκαιριού, με δεδομένο ότι η σεζόν ξεκινούσε πριν από το Πάσχα; 

Με βάση τα δεδομένα της αγοράς, αναμένουμε ότι το τρίμηνο Μάρτη-Μαΐου θα είναι μηδενικό σε επίπεδο εισπράξεων. Συνολικά αναμένουμε μια συνολική μείωση που κινείται περίπου στο -35% αλλά μπορεί να φθάσει ακόμα και στο -50%. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν θα διαμορφώσουμε την καλύτερη δυνατή στρατηγική για τη φετινή σεζόν και φυσικά θα στηρίξουμε τον τουρισμό της χώρας με όλες μας τις δυνάμεις, θέτοντας ταυτόχρονα τα θεμέλια για μια καλύτερη σεζόν το 2021.

Υπάρχει κίνδυνος να χαθεί το καλοκαίρι, κ. υπουργέ; Ήδη υπάρχει μεγάλη ανησυχία στους επαγγελματίες του χώρου για τις κρατήσεις του εξωτερικού, ενώ φαίνεται δύσκολο και οιΈλληνες να έχουν μεγάλο διαθέσιμο εισόδημα για διακοπές.

Πολύ θα ήθελα να έχω τη δύναμη να προβλέψω την ημέρα που οι άνθρωποι θα μπορούν να ταξιδεύουν ελεύθερα. Είμαι ωστόσο υποχρεωμένος να τονίσω δύο στοιχεία. Το πρώτο είναι ότι η ανασυγκρότηση της οικονομίας, εν προκειμένω δε του τουριστικού τομέα, δεν αφορά μόνο την Ελλάδα. Αναμένεται μια συνολική και συλλογική επιχείρηση ανασυγκρότησης, σε πανευρωπαϊκή και παγκόσμια κλίμακα. Εκτιμώ ότι τα σχετικά μεγέθη δεν θα έχουν κανένα προηγούμενο. Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο, σε ό,τι μας αφορά άμεσα, είναι ότι θα πρέπει να κινηθούμε με ρεαλισμό και αποτελεσματικότητα: Η σεζόν θα σωθεί από εκείνους που θα ξεπεράσουν νωρίτερα, όχι μόνο τους κινδύνους από την επιδημία, αλλά και τους φόβους τους. Οι Έλληνες θα είμαστε από τους πρώτους, από ό,τι φαίνεται. Οι οιωνοί είναι μαζί μας. Και η λογική λέει ότι οι πρώτοι φιλοξενούμενοι θα είναι από τη γεωγραφική γειτονιά της πατρίδας μας, από τα Βαλκάνια και την Ανατολή. Φυσικά, κρίσιμο ρόλο στην ανάκαμψη θα διαδραματίσει και ο εσωτερικός τουρισμός. Για τον οποίον σχεδιάζουμε διάφορες πρωτοβουλίες και δράσεις, ώστε να ενθαρρύνουμε τους Έλληνες να απολαύσουν την ίδια τους τη χώρα.

Το ότι πήραμε νωρίς μέτρα και η κατάσταση στη χώρα μας δεν ξέφυγε βοηθά το τουριστικό brand; Είναι προστιθέμενη αξία για την επόμενη μέρα;

Κατ’ αρχάς, η προστασία της ζωής και της υγείας των συμπολιτών μας αποτελεί θεμελιώδες και αυτονόητο καθήκον της κυβέρνησης. Την ώρα που όλος ο κόσμος βιώνει μια τρομερή πανδημία με δεκάδες χιλιάδες νεκρούς, η Ελλάδα αναδύεται σαν μια αξιοθαύμαστη εξαίρεση. Καθημερινά, τα διεθνή ΜΜΕ προβάλλουν το πώς καταφέραμε να περιορίσουμε τη δράση του κορονοϊού. Δημοσιεύματα σε έγκριτα Μέσα πλέκουν το εγκώμιο στον Κυριάκο Μητσοτάκη, για την αποφασιστικότητα που επέδειξε ως πρωθυπουργός. Η Ελλάδα τού σήμερα δίνει μαθήματα αντιμετώπισης κρίσεων, διδάσκει πώς πρέπει η Πολιτεία να φροντίζει τους πολίτες της. Και, ναι, η αποτελεσματικότητα σε μια τέτοια πρωτοφανή κατάσταση είναι διαφήμιση. Και, ναι, αναβαθμίζει ουσιαστικά την εικόνα μας, μεταξύ άλλων και ως τουριστικού προορισμού. Διότι, εάν η υφήλιος μαθαίνει ότι η Ελλάδα είναι μια νησίδα υγείας, ασφάλειας και προόδου, ενστικτωδώς σχεδόν, εκατομμύρια άνθρωποι θα την θέτουν στην κορυφή της λίστας με τους προορισμούς που θα ήθελαν να επισκεφθούν αμέσως μόλις περάσει η θύελλα της επιδημίας.

Λανσάρατε την καμπάνια «Greece From Home», με ένα ισχυρό μήνυμα και προς το κοινό στο εξωτερικό. Είναι αυτό ένα εργαλείο για να συντηρήσουμε την προσδοκία των ξένων; Και υπάρχει σχέδιο επανεκκίνησης για την επόμενη μέρα της καραντίνας;

Μα ακριβώς, το «Greece From Home» είναι μέρος της στρατηγικής και των σχεδίων που εκπονούμε εντατικά για την επόμενη ημέρα της λήξης του συναγερμού. Η συγκεκριμένη καμπάνια είναι πρωτότυπη, σύγχρονη, ανθρώπινη. Αισθητικά και ουσιαστικά, μάς κάνει ιδιαίτερα υπερήφανους στο υπουργείο Τουρισμού. Προβάλλει μια χώρα κι έναν λαό που τηρεί ευλαβικά τις οδηγίες προστασίας αλλά και που επιμένει να χαμογελά, να αισιοδοξεί ακόμη και σε συνθήκες καραντίνας. Σαφώς και στόχος μας είναι να συντηρήσουμε τους δεσμούς και τις προσδοκίες ανθρώπων σε κάθε μήκος και πλάτος της υδρογείου με την πατρίδα μας. Να τους ενθαρρύνουμε και να τους διαβεβαιώσουμε ότι είμαστε πάντα εδώ, πάντα έτοιμοι να προσφέρουμε εκείνες τις αξέχαστες στιγμές που θα σβήσουν τα αρνητικά συναισθήματα που αφήνει πίσω της η πανδημία. Εργαζόμαστε σκληρά, ώστε να είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι να θέσουμε σε πλήρη λειτουργία τις μηχανές του ελληνικού τουρισμού, αμέσως μόλις δοθεί το σύνθημα.

Τα μέτρα στήριξης θα καλύψουν πλήρως τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους του κλάδου; Και τι παρεμβάσεις θα υπάρξουν για τους εποχιακούς εργαζομένους που είναι «στον αέρα»;

Το ότι ο τουρισμός απαιτεί και προϋποθέτει εθνική προσπάθεια, είναι μια πάγια θέση μας. Επομένως, ως εθνικό ζήτημα θα αντιμετωπιστεί η ζημία που υφίσταται ο τουριστικός κλάδος. Πάντα σε συντονισμό και διαρκή συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών καθώς και με τους συναρμόδιους φορείς, εξετάζουμε κατ’ απόλυτη προτεραιότητα μέτρα ελάφρυνσης σε ό,τι αφορά τη φορολόγηση και τις εισφορές. Τα ακριβή μεγέθη των κονδυλίων που θα διατεθούν, ως έκτακτη βοήθεια, στην τουριστική αγορά δεν έχουν προσδιοριστεί ακόμη. Στόχος μας είναι να μην υπάρξει ούτε μία απώλεια σε θέσεις εργασίας και γι’ αυτό θα υπερβάλλουμε εαυτούς, τόσο ως υπουργείο Τουρισμού όσο και ως κυβέρνηση όλων των Ελλήνων.

Ο Χάρης Θεοχάρης μίλησε στον Γιώργο Ευγενίδη

Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο

Σχολιάστε ...

NEWSLETTER



Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa