Κοινωνία

14 Αυγούστου 2005, όταν ο HELIOS «σταμάτησε να λάμπει» – Η μοιραία στιγμή μέσα από το απόρρητο έγγραφο

Εννιά χρόνια έχουν περάσει από την αεροπορική τραγωδία που συντάραξε τον Ελληνισμό, παραμονές της Παναγίας την 14η Αυγούστου του 2005. Η μοιραία πτήση που ξεκίνησε για την Τσεχία από την Κύπρο με 121 ψυχές, 115 επιβαίνοντες και 6 πλήρωμα έμελλε να μην φτάσει ποτέ στον προορισμό της.

Η παραμονή του Δεκαπενταύγουστου του 2005 δεν είχε τίποτα που να την ξεχωρίζει από άλλες αντίστοιχες ημέρες. Η Αθήνα ήταν μια πόλη εμφανώς άδεια με την ζέστη να «επιβάλλει» νωχελικούς ρυθμούς.

Ώσπου, τις πρώτες μεσημεριανές ώρες ένα πανδαιμόνιο απο σειρήνες αυτοκινήτων της Πυροσβεστικής, της Αστυνομίας και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ, «ράγισαν» την απόλυτη ηρεμία που επικρατούσε.

Όλα τα οχήματα είχαν ώς προορισμό το Γραμματικό και οι Έλληνες μάθαιναν από τα έκτακτα δελτία των ραδιοφωνικών και των τηλεοπτικών σταθμών της χώρας πως ένα αεροσκάφος είχε συντριβεί.

121 ψυχές, τρεις ώρες πτήσης, μία τραγωδία.

Τα όνειρα και οι ελπίδες των 121 επιβαινόντων της πτήσης HCY522  έμελλε να μείνουν για πάντα στην γη του Γραμματικού. Η δημοσιοποιημένη περίληψη του πορίσματος που είχε επιδοθεί από τον Ακριβό Τσολάκη στον τότε υπουργό Μιχάλη Λιάπη αναφέρει: «Οι 115 επιβάτες και τα 6 μέλη του πληρώματος που επέβαιναν του α/φ τραυματίστηκαν θανάσιμα». Η αμέσως επόμενη πρόταση αφορά το σιδερένιο «πουλί» που αφού «σύρθηκε» στον λόφο του Γραμματικού διαλύθηκε αφήνοντας «μνημείο τραγωδίας» το μεγαλύτερο κομμάτι της «ουράς» του. Μέσα σε τρεις λέξεις αναφέρεται:  «Το α/φ κατεστράφη».

Η πτήση που ξεκίνησε στις 09.07 της 14ης Αυγούστου 2005 από την Λάρνακα, λιγότερο από τρεις ώρες αργότερα στις 12.03 θα «καρφωνόταν» στην Κωμόπολη του Γραμματικού. Μόλις 33 χλμ βορειοδυτικά του αεροδρομίου…

MAYDAY

Η μοιραία στιγμή καταγράφεται με συγκλονιστικό τρόπο στο απόρρητο έγγραφο που διαβιβάστηκε στις 16 Μαρτίου 2010 κατόπιν έγκρισης του τότε Υπουργού Εθνικής Άμυνας  Ευάγγελου Βενιζέλου στον Εισαγγελέα της Κυπριακής Δημοκρατίας. Το ένα απο τα δύο μαχητικά της Πολεμικής Αεροπορίας που παρακολουθούν την μοιραία πτήση διαβιβάζουν στο ραντάρ της Πολεμικής Αεροπορίας: «To αεροσκάφος πάει για το έδαφος» και 35 δευτερόλεπτα αργότερα αναφέρουν χρησιμοποιώντας την διεθνή ορολογία κινδύνου: «MAYDAY – MAYDAY Έχουμε πρόσκρουση πολιτικού αεροσκάφους MAYDAY – MAYDAY».

Ο πύργος ελέγχου ακολόυθως ζητά τις συντεταγμένες του σημείου της τραγωδίας…

Ο Ηρωικός Ανδρέας Προδρόμου

Λίγο πρίν την μοιραία σύγκρουση το αεροπλάνο είχε επιχειρήσει, σύμφωνα με μαρτυρίες πιλότων μαχητικών αεροσκαφών που είχαν σταλεί για να δούν τί συμβαίνει στο μοιραίο αεροσκάφος που έκανε κύκλους πάνω απο την Αθήνα, να ανασηκωθεί. Φαίνεται πως ήταν η τελευταία, απέλπιδα προσπάθεια του Κύπριου φροντιστή Ανδρέα Προδρόμου να «σώσει» το μοιραίο Μπόινγκ.

Γιατί;

Ολόκληρος ο ελληνισμός σε Ελλάδα, Κύπρο και όχι μόνο, ολόκληρη η ανθρωπότητα άρχισε να ψάχνει δυο πράγματα απο το μοιραίο εκείνο λεπτό που μέταλλα και άνθρωποι έγιναν ένα στην πλαγιά του Γραμματικού.

Το συναίσθημα πόνταρε στην ελπίδα. Την ελπίδα πως θα υπάρχουν επιζώντες. Και η λογική ζητούσε απαντήσεις. Γιατί συνέβη το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα;

Οι ελπίδες γρήγορα εξανεμίστηκαν. Όσοι βρέθηκαν στο σημείο καταλάβαιναν αμέσως πώς το θαύμα που όλοι ζητούσαν θα έμενε ανεκπλήρωτη επιθυμία. Οι εικόνες και οι μυρωδιές που γέμιζαν την περιοχή δεν άφηναν περιθώρια για αισιοδοξία.

Η λογική θα έπρεπε να περιμένει μέχρι τις 12/10/2006 όταν και παραδόθηκε το τελικό πόρισμα που έριχνε φώς στα αίτια της τραγωδίας και φρόντιζε να μην επαναληφθεί κάτι παρόμοιο ποτέ ξανα.

Είχαν προηγηθεί, ώς είθισται, χιλιάδες υποθέσεις….

Μια νέα λέξη μπήκε στην ζωή μας για να κάνει παρέα στους φόβους μας. Υποξία.

Δείτε σε μορφή word τι αναφέρει η ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ

Η περίληψη του πορίσματος στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων

 

 

 

Σχολιάστε ...

NEWSLETTER

 

 

 

 



 

 

 

 

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa