Κάποτε, κάποιοι πολιτικοί της τότε αντιπολίτευσης, συνοδευόμενοι από συνδικαλιστές και τηλεοπτικές κάμερες, έψαχναν στα νοσοκομεία, με αφορμή μια κατσαρίδα που είχε εμφανιστεί στις τουαλέτες, για να βρουν… κι άλλες κατσαρίδες και να ασκήσουν έντονη κριτική στην τότε κυβέρνηση. Η μίζερη αυτή αντιπολιτευτική τακτική ονομάστηκε «αντιπολίτευση της κατσαρίδας». Σήμερα, δικαίως αλλάζει τίτλο: «Αντιπολίτευση του μανιταριού».

Δύο βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης βρήκαν μέσα σε ένα προς επισκευή βαγόνι της ΤΡΕΝΟΣΕ ένα μανιτάρι (το πώς βρήκαν το βαγόνι και το μανιτάρι είναι μια άλλη ιστορία) και πάνω σε αυτήν τη… σπουδαία ανακάλυψη άσκησαν την αντιπολίτευση τους στην κυβερνητική πολιτική στον τομέα των συγκοινωνιών. Τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε, κατά πώς θα έλεγε ο θυμόσοφος λαός μας. Ή πώς η πολιτική ένδεια μπορεί να οδηγήσει σε ανόητες κινήσεις και πολιτικοί, που βρίσκονται σε απόγνωση, μπορούν να μηχανευτούν τέτοια αντιπολιτευτικά σκετς και να κατηγορήσουν την κυβέρνηση για… φυτρωμένα μανιτάρια σε εν λειτουργία βαγόνι. Βέβαια, θα είχε κάποιο νόημα η αντιπολίτευση του ΣΥΡΙΖΑ στον τομέα των συγκοινωνιών, αν επί των ημερών του είχε να επιδείξει κάτι που να άντεχε σε μια στοιχειώδη σύγκριση με τα μέχρι στιγμής κυβερνητικά πεπραγμένα.

Να σημειωθεί μόνο πως ως αντιμνημονιακή αντιπολίτευση ο Τσίπρας ήταν έξαλλος με την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Προειδοποιούσε, δε, πως «θα λογοδοτήσουν ενώπιον του ελληνικού λαού αυτοί που θα την ξεπουλήσουν». Την άνοιξη του 2013, όταν η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου διαπραγματευόταν την πώληση της ίδιας εταιρείας με τίμημα 300 εκατομμυρίων ευρώ, τότε ο ΣΥΡΙΖΑ μιλούσε για «ξεπούλημα» και «προκλητικά χαμηλή τιμή». Όταν ήρθε στην εξουσία ο ανένδοτος Αλέξης, την πούλησε μόνο για… 45 εκατομμύρια!

Σήμερα, τόσο στην Αθήνα όσο και στη Θεσσαλονίκη, έχουν προστεθεί εκατοντάδες λεωφορεία που εξυπηρετούν τους πολίτες και έχουν αυξηθεί τα δρομολόγια μετρό και τραμ. Στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν 1.225 λεωφορεία, από 850 που είχε παραλάβει η κυβέρνηση τον Ιούλιο του 2019, και πραγματοποιούνται 3.000 δρομολόγια ημερησίως.

Στη Θεσσαλονίκη τον τελευταίο μήνα της παλιάς διοίκησης, τον Ιούλιο του 2017, κυκλοφορούσαν ημερησίως 363 λεωφορεία. Έπειτα από δύο χρόνια, τον Ιούλιο του 2019, επί διοίκησης πατρός Παππά, κυκλοφορούσαν ημερησίως 261 λεωφορεία. Σήμερα κυκλοφορούν υπερδιπλάσια.

Λίγη λογική θα επέβαλλε στους δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ να στρέψουν τον αντιπολιτευτικό τους οίστρο σε κάποιο άλλο θέμα, που ίσως θα τους απέφερε και δημοσκοπικό όφελος. Αλλά στην αξιωματική αντιπολίτευση τους φταίνε οι … δημοσκοπήσεις. Άλλα φταίνε όμως. Φταίει και αυτή η αέναη καταγγελία σε ό,τι λάχει, και συχνά χωρίς σοβαρότητα και χωρίς να ξέρουν τι καταγγέλλουν, όπως αυτό με το… φυτρωμένο μανιτάρι.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο