Με «κινητήριες δυνάμεις» τα θετικά στοιχεία για την εκτέλεση του Προϋπολογισμού τον Μάιο και τους υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης της οικονομίας το πρώτο τρίμηνο του έτους, η κυβέρνηση προχωρά στην επέκταση και τη διεύρυνση του πακέτου των αντισταθμιστικών στην ακρίβεια μέτρων, με επίκεντρο τα υγρά καύσιμα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα σενάρια προβλέπουν επέκταση του μέτρου της επιδότησης στη βενζίνη και μετά τον Ιούνιο για ακόμα τρεις μήνες, με αύξηση του ποσού και του αριθμού των δικαιούχων του Fuel Pass. Στο νέο Fuel Pass θα υπάρξει αναπροσαρμογή των εισοδηματικών κριτηρίων στα 45.000 ευρώ, από 30.000 ευρώ που είναι σήμερα, ενώ στο τραπέζι βρίσκεται και η αύξηση του ποσού της επιδότησης στα 40-60 ευρώ το τρίμηνο, από 30 έως 50 ευρώ. Επίσης αναμένεται να συνεχιστεί η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης και μετά τον Ιούνιο, η οποία ανέρχεται σε 12 λεπτά το λίτρο (με τον ΦΠΑ στα 15 λεπτά), ενώ είναι πιθανό να αυξηθεί το χορηγούμενο ποσό.

Επίσης εξετάζεται και το ενδεχόμενο χορήγησης μιας νέας «επιταγής ακρίβειας» στα ευάλωτα νοικοκυριά κατά το πρότυπο του έκτακτου επιδόματος των 200 ευρώ που δόθηκε το Πάσχα σε περίπου 1,7 εκατ. δικαιούχους, μέτρο όμως που προϋποθέτει «ταμειακό απόθεμα» της τάξης των 250-300 εκατ. ευρώ.

Στο τραπέζι υπάρχει και πρόταση για μείωση του συντελεστή ΦΠΑ σε συγκεκριμένα τρόφιμα και με ημερομηνία λήξης, αλλά, λόγω του υψηλού κόστους στον Προϋπολογισμό και του αμφίβολου αντίκτυπου στις «τσέπες των καταναλωτών», τα στελέχη του οικονομικού επιτελείου διατυπώνουν σοβαρές επιφυλάξεις. Πάντως στο υπουργείο Οικονομικών αποκλείουν κατηγορηματικά μειώσεις στους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα υγρά καύσιμα, που θα άνοιγαν μεγάλη «τρύπα» στα κρατικά ταμεία και θα έθεταν σε κίνδυνο τον στόχο για δραστική συρρίκνωση του ελλείμματος.

 

της Αμαλίας Κάτζου

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο