Κόσμος

Αεροπορικές τραγωδίες χωρίς κάθαρση…

αεροπλάνο

Του Στέφανου Τσουλάκη

Με τις έρευνες να αλλάζουν συνεχώς τοποθεσία, η πτήση ΜΗ370 πέρασε στην ιστορία με τις αποδείξεις και τους επιβάτες να αναζητούνται ακόμα. Μια ακόμη πτήση-φάντασμα, η οποία έρχεται να προστεθεί στον μύθο που περιβάλλει το όνειρο του ανθρώπου να πετάξει…

Η χαμένη πτήση της γυναίκας-σύμβολο

Το 1937, υπήρξε η πρώτη πτήση που έμελλε να γραφτεί στην ιστορία ως η πρώτη εξαφανισμένη πτήση. Η γυναίκα-σύμβολο της αεροπλοΐας, η Αμέλια Ερχαρτ, ξεκίνησε μαζί με τον πλοηγό της να κάνουν κάτι πραγματικά πρωτόγνωρο. Ο στόχος ήταν να κάνουν ολόκληρο τον γύρο της Γης. Η πρώτη γυναίκα που πέταξε μόνη της πάνω από τον Ατλαντικό έδωσε το τελευταίο στίγμα της κοντά στο νησί Χάουλαντ στον Ειρηνικό Ωκεανό. Για δύο χρόνια η διάσημη πιλότος ήταν αγνοούμενη μέχρι που κηρύχτηκε νεκρή το 1939. Τα συντρίμμια του αεροσκάφους της δεν βρέθηκαν ποτέ, αν και ερευνήθηκε κάθε σπιθαμή γης και νερού. Τα σενάρια και οι θεωρίες συνωμοσίας πολλές: από την πιθανότητα η Αμέλια Ερχαρτ να ήταν κατάσκοπος των Αμερικανών μέχρι τη δημιουργία ψεύτικης ταυτότητας και απαγωγής από τους εξωγήινους.

Η εξαφάνιση ενός… μύθου της μουσικής

Αν και ήταν διάσημος, προτίμησε να μην εξαργυρώσει την επιτυχία του και συμμετείχε στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο με τη δύναμη της μουσικής του. Η πτήση του Γκλεν Μίλερ, που ξεκίνησε από το Μπέντφορντ της Αγγλίας με κατεύθυνση προς το Παρίσι, ακόμα αγνοείται. Το μονοκινητήριο της RAF εξαφανίστηκε χωρίς να υπάρχουν ίχνη του 70 χρόνια αργότερα. Οι θεωρίες συνωμοσίας δεν σταμάτησαν ούτε εδώ… Κατάρριψη του αεροπλάνου από φίλα πυρά μέχρι κρυφή ζωή στο Παρίσι για τον Γκλεν Μίλερ.

Ο μύθος του Τριγώνου των Βερμούδων

Πρόκειται για το πλέον μυστηριώδες μέρος της Γης, εκεί όπου οι ιστορίες συναγωνίζονται σε πρωτοτυπία και φαντασία. Εκεί που ξεκίνησαν όλα. Ήταν 5 Δεκεμβρίου του 1945, όταν πέντε ελαφρά βομβαρδιστικά του αμερικανικού Πολεμικού Ναυτικού ξεκίνησαν από τη Φλόριντα για εκπαιδευτική πτήση. Η πτήση 19 έμελλε να γραφτεί στην ιστορία, καθώς και τα πέντε αεροσκάφη, μαζί με τα 14 άτομα που ήταν τα πληρώματά τους, εξαφανίστηκαν από προσώπου Γης. Χωρίς να υπάρχει πουθενά το στίγμα τους ξεκίνησε αμέσως επιχείρηση διάσωσης. Το αεροσκάφος, με τα 13 άτομα που απογειώθηκε για να βρει τα χαμένα αεροσκάφη και μαζί με το πλήρωμά τους, εξαφανίζεται και αυτό με τη σειρά του. Το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό προσπάθησε να φορτώσει όλη την ευθύνη στον αρχηγό της αποστολής, πως απέτυχε να βρει τον δρόμο της επιστροφής μετά την αποτυχία λειτουργίας της πυξίδας του. Αυτή η απόφαση ξεσήκωσε το μένος των συγγενών του σμηναγού Τέιλορ, που ήταν και ο αρχηγός της αποστολής. Εντέλει, το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ κήρυξε ως απώλεια λόγω αδιευκρίνιστων συνθηκών την πτήση 19. Πειστικές απαντήσεις και συντρίμμια δεν δόθηκαν ποτέ στη δημοσιότητα… Ο μύθος για το Τρίγωνο των Βερμούδων είχε ξεκινήσει…

Εξαφανισμένες πτήσεις της ίδιας εταιρείας

Σε μια άνευ προηγουμένου ιστορία εμπλέκεται η εταιρεία British South American Airways, με τρεις πτήσεις εκ των οποίων μόνο η μία έχει βρεθεί και αυτή μετά από 53 χρόνια. Η πτήση Star Dust είχε ξεκινήσει από τη Χιλή με κατεύθυνση προς το Μπουένος Αϊρες με 11 επιβάτες. Το αεροσκάφος της εταιρείας βρέθηκε στην κορυφή του βουνού Τουπουνγκάτο τον Ιανουάριο του 2000 από σύμπτωση. Το αεροσκάφος μετά την πτώση εικάζεται πως είχε προκαλέσει χιονοστιβάδα και έθαψε κάτω από τόνους χιονιού τους 11 επιβάτες του. Όμως, ακόμα και αυτή η πτήση δεν ήταν χωρίς μυστήριο. Εβδομήντα ένα χρόνια μετά ακόμα κανείς δεν έχει λύσει τον γρίφο του τελευταίου σήματος που έστελνε σε κώδικα Μορς ο πιλότος. Το μήνυμα STENDEC ακόμη παραμένει ένα άλυτο μυστήριο, καθώς εικάζεται ότι το αεροπλάνο κουβαλούσε σημαντικά διπλωματικά έγγραφα. Ο «τίγρης» της εταιρείας το 1948, το σκάφος Star Tiger, ξεκίνησε στις 30 Ιανουαρίου από τις Αζόρες με κατεύθυνση τις Βερμούδες. Ο κακός καιρός αναγκάζει το αεροσκάφος με τους 25  επιβάτες να πετάξει χαμηλά, με το αεροπλάνο της Ακτοφυλακής να προηγείται και να ελέγχει καιρό και διαδρομή. Το σκάφος της Ακτοφυλακής κατάφερε να προσγειωθεί στο αεροδρόμιο. Το Star Tiger δεν έφτασε ποτέ στον προορισμό του και δεν βρέθηκε ποτέ κανένα ίχνος του. Πάλι ο Ιανουάριος δεσπόζει στα ατυχήματα της εταιρείας, καθώς ακόμη ένα αεροπλάνο της εξαφανίστηκε στις αρχές του 1949. Το Star Ariel, που ήταν ίδιου τύπου αεροσκάφους με το Star Tiger, ξεκίνησε το ταξίδι του από τις Βερμούδες για την Τζαμάικα. Καιρικά προβλήματα δεν υπήρχαν αυτήν τη φορά, αλλά για αδιευκρίνιστο μέχρι στιγμής λόγο τα προβλήματα επικοινωνίας έκαναν το αεροσκάφος άφαντο. Οι έρευνες, αυτήν τη φορά, διήρκησαν μόλις οκτώ μέρες. Οι είκοσι επιβαίνοντες μαζί με το αεροσκάφος δεν βρέθηκαν ποτέ.

Το πολεμικό αεροσκάφος στο Βιετνάμ

Βρισκόμαστε στο 1962 και οι πτήσεις που μεταφέρουν Αμερικανούς στρατιώτες στο Βιετνάμ πληθαίνουν. Το στρατιωτικό μεταγωγικό τύπου Lockheed Super Constellation φαίνεται να χάθηκε κάπου στα αστέρια. Το αεροσκάφος ανεφοδιάστηκε στο Γκουάμ στις 8 Μαρτίου και συνέχισε το ταξίδι του. Οι 107 επιβαίνοντες στο αεροπλάνο δεν βρέθηκαν ποτέ, καθώς το αεροσκάφος ακόμα αγνοείται. Επί οκτώ ημέρες όλες οι στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ σάρωναν τον χώρο για να μπορέσουν να βρουν ένα σημάδι του. Πενήντα δύο χρόνια αργότερα… τίποτα δεν βρέθηκε.

Τα ατυχήματα που εγείρουν υποψίες

Η χαμένη βαλβίδα: Είκοσι χρόνια πριν και η πτήση 427 της USAir, ένα Boeing 737-3b7, πέφτει χωρίς λόγο σε περιδίνηση λίγο πριν προσγειωθεί στο αεροδρόμιο του Πίτσμπουργκ. Το αεροσκάφος συν- τρίβεται στο έδαφος με ταχύτητα που ξεπερνούσε τα 300 μίλια την ώρα, φέρνοντας τον θάνατο σε 132 επιβαίνοντες. Οι ειδικοί αποφαίνονται ότι η βαλβίδα του πηδαλίου ήταν η αιτία του πολύνεκρου ατυχήματος. Η βαλβίδα, όμως, δεν βρέθηκε ποτέ.

Το πιο διάσημο μυστήριο δυστύχημα

Η πτήση 800 της TWA, τη 17η Ιουλίου 1996, αποτελεί το «ιερό δισκοπότηρο» των συνωμοσιολόγων, καθώς το αεροσκάφος ανατινάχτηκε στον αέρα λίγο μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης. Δεκάδες αυτόπτες μάρτυρες δήλωσαν πως είδαν το αεροπλάνο να χτυπιέται από «κάτι φωτεινό». Ακόμα δεν έχουν δοθεί απαντήσεις από την αμερικανική κυβέρνηση για το τι οδήγησε στον θάνατο τους 230 επιβαίνοντες, αν και οι ερευνητές μιλούν για βραχυκύκλωμα στα ηλεκτρικά του αεροπλάνου.

Η εκδίκηση(;) του συγκυβερνήτη

Η πτήση 990 της Egypt Air έμελλε να γράψει και εκείνη τη δική της σελίδα στην ιστορία των ανεξήγητων ατυχημάτων. Το Boeing, που απογειώθηκε στις 31 Οκτωβρίου του 1999 από τη Νέα Υόρκη με προορισμό το Κάιρο, συνετρίβη στον Ατλαντικό με απολογισμό 217 νεκρούς. Σύμφωνα με τον αστικό μύθο, πριν από την έναρξη της πτήσης ο κυβερνήτης Χατέμ Ρασντί δήλωσε στον συγκυβερνήτη του Γκαμίλ Μπατουτί πως αυτή θα ήταν η τελευταία του πτήση, καθώς είχε κατηγορηθεί από άλλο μέλος της εταιρείας για σεξουαλική παρενόχληση. Ο συγκυβερνήτης φαινόταν αποφασισμένος να πάρει την εκδίκησή του. Όταν ο κυβερνήτης πήγε στην τουαλέτα, ο συγκυβερνήτης βρήκε την ευκαιρία και έστρεψε το αεροπλάνο προς τον ωκεανό. Τα μαύρα κουτιά κατέγραψαν τον συγκυβερνήτη να ψέλνει «Αφήνομαι στον Θεό». Ο πιλότος ποτέ δεν πρόλαβε να σώσει το αεροπλάνο.

Τα μαύρα κουτιά

Η πτήση 447 της Air France έμελλε να είναι η τελευταία χρονικά τραγωδία που συνέβη στον αέρα το 2009. Την 1η Ιουνίου του 2009, η πτήση με τους 228 επιβαίνοντες έπεσε στον Ατλαντικό Ωκεανό, με τις έρευνες να αποδεικνύονται άκαρπες για μήνες. Κάποια συντρίμμια και 50  νεκροί ήταν τα πρώτα αποτελέσματα των ερευνών που ολοκληρώθηκαν τέσσερα χρόνια αργότερα. Ήταν η πρώτη φορά που οι έρευνες διαρκούσαν τόσο πολύ, καθώς τα μαύρα κουτιά του αεροσκάφους βρέθηκαν δύο χρόνια μετά την πτώση του αεροπλάνου. Ο εφιάλτης, όμως, των συγγενών φαίνεται να μην έχει ακόμα τελειωμό, καθώς πέντε χρόνια μετά την τραγωδία τα πτώματα 74 επιβατών ακόμα αγνοούνται…

Σχολιάστε ...

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER

 

 



 

 

 

Karfitsa