Κοινωνία

Αφιέρωμα στον αυστριακό Τύπο η επαναλειτουργία της ΕΡΤ

ΕΡΤ

Στην επικείμενη «αναγέννηση» της ΕΡΤ «με το δεύτερο νομοσχέδιο από την ανάληψη των καθηκόντων της που καταθέτει η νέα ελληνική κυβέρνηση του Αλέξη Τσίπρα και που θεωρείται σίγουρο πως θα ψηφιστεί με μεγάλη πλειοψηφία, ενώ θα έχει έντονα συμβολικό χαρακτήρα», είναι αφιερωμένο εκτενές δημοσίευμα στην αυστριακή εφημερίδα «Βίνερ Τσάιτουνγκ», με τίτλο «Επιστροφή στο στούντιο».

Στο δημοσίευμα που δημοσιεύτηκε χθες γίνεται, μεταξύ άλλων, αναδρομή σε εκείνη τη «μοιραία ημέρα», την 11 η Ιουνίου 2013, όταν η τότε κυβέρνηση του πρώην πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά αποφάσισε το «πραξικοπηματικό κλείσιμο» της ΕΡΤ, επικαλούμενη «αδιαφάνεια» και «απίστευτη σπατάλη».

Η ΕΡΤ όμως, όπως τονίζεται, απείχε πολύ από μια χρεοκοπία, καθώς ο ραδιοτηλεοπτικός σταθμός, με έτος ίδρυσης το 1938, «ο οποίος τελευταία χρηματοδοτούνταν με ένα ανταποδοτικό τέλος 40 ευρώ κατά νοικοκυριό το χρόνο, όχι μόνον δεν είχε χρέη αλλά παρουσίαζε ετήσια έσοδα περίπου 300 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό ωστόσο δεν ωφέλησε σε τίποτε, και με μια ξαφνική κατάργησή τους εξαφανίστηκαν τρία πανελλήνιας εμβέλειας τηλεοπτικά προγράμματα, ένα δορυφορικό τηλεοπτικό πρόγραμμα, πάνω από δύο δεκάδες ραδιοφωνικοί σταθμοί, ένα τηλεοπτικό περιοδικό, ορχήστρες και χορωδίες, 2656 συνεργάτες απολύθηκαν», γράφει η «Βίνερ Τσάιτουνγκ».

Όπως αναφέρεται κατόπιν, εκατοντάδες πρώην συνεργάτες συνεχίζουν από τότε, χωρίς πληρωμή, να παράγουν μέσα από ένα μικρό στούντιο ως «ERTopen», ραδιοφωνικό και τηλεοπτικό πρόγραμμα της παλιάς ΕΡΤ, στης οποίας το κτίριο εγκαταστάθηκε από το Νοέμβριο 2013 η δημιουργηθείσα από την τότε κυβέρνηση Δημόσια Τηλεόραση που από το 2014 ονομάζεται ΝΕΡΙΤ και εμφανίζεται ως «ανεξάρτητη»  από την κυβέρνηση, «κάτι που βέβαια κάθε άλλο ήταν, καθώς μοναδικός ιδιοκτήτης της είναι το ελληνικό υπουργείο Οικονομικών».

Για τους επικριτές της, η ΝΕΡΙΤ είναι «κυβερνητικός σταθμός», που ελάχιστα έχει να προσφέρει και από άποψη περιεχομένου, περιοριζόμενη σχεδόν αποκλειστικά σε «talk-shows», όπως οι ιδιωτικοί σταθμοί, ενώ οι προσκεκλημένοι της προέρχονταν μόνον από τα τότε κυβερνητικά κόμματα, και τα σημερινά κυβερνητικά κόμματα απέφευγαν τη συμμετοχή τους σε ένδειξη διαμαρτυρίας κατά της κατάργησης της ΕΡΤ.

Στο δημοσίευμα επισημαίνεται ότι το νομοσχέδιο για την ΕΡΤ προβλέπει την αποκατάσταση του καθεστώτος που ίσχυε πριν την 11η Ιουνίου 2013, με την επιστροφή στις θέσεις εργασίας τους, όλων των τότε συνεργατών της που το επιθυμούν και δεν έχουν στο μεταξύ συνταξιοδοτηθεί ή εγκατασταθεί στο εξωτερικό, και με την εκ νέου ενεργοποίηση του συνολικού προγράμματος της.

Σημειώνεται επίσης ότι οι απολυμένοι, οι οποίοι επί 20 μήνες λειτουργούσαν το σταθμό «ERTopen», θα πρέπει τώρα να βρεθούν κάτω από την ίδια στέγη με τους παλιούς συναδέλφους τους που εργάζονταν έως τώρα στο διάδοχο σχήμα, κάτι που «δεν αποκλείει αντιπαραθέσεις καθώς η κατάργηση της ΕΡΤ άφησε ανοικτές πληγές, το κλείσιμο των οποίων συνιστά τώρα μια μεγάλη πρόκληση». καταλήγει το δημοσίευμα της «Βίνερ Τσάιτουνγκ».

 

Σχολιάστε ...

NEWSLETTER

 

 

 

 



 

 

 

 

Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa