Αυτοκίνητο

Έρχεται η πέμπτη γενιά της Corsa

του Κωνσταντίνου Σιούμπουρα

Tι θα μπορούσε να αντικαταστήσει επάξια ένα αυτοκίνητο που πρόσφερε, από το 2007 μέχρι σήμερα, περισσότερα απ’ όσα οι ίδιοι οι δημιουργοί του μπορούσαν να φανταστούν;  O λόγος για το τέταρτης γενιάς supermini του Corsa. Και η απάντηση έρχεται ευθύς αμέσως από τον σχεδιασμό του αμαξώματος της πέμπτης γενιάς, ο οποίος συνδυάζει με επιτυχία στοιχεία από το μικρότερο και σαφώς νεανικότερο Adam και από τα καταξιωμένα Astra και Insignia. Το νέο Opel Corsa δείχνει πιο πλατύ, πιο δυναμικό και ταυτόχρονα αρκετά «φρέσκο» και διαφορετικό ώστε να ξεχωρίσει ανάμεσα στο πλήθος των προτάσεων που έχει να επιδείξει η ευρύτερη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης.

Μεγαλύτερο είναι το άλμα που έχει επιτευχθεί, πρωτίστως σε επίπεδο ποιότητας και δευτερευόντως σε επίπεδο σχεδιασμού, στο εσωτερικό του «μικρού» Opel. Η εικόνα δεν θυμίζει αυτοκίνητο πόλης αλλά μια πρόταση που με ευκολία θα μπορούσε να διακριθεί στην απαιτητικότερη κατηγορία των μικρομεσαιών διαστάσεων hatchbacks.

Στην κεντρική κονσόλα δεσπόζει η έγχρωμη οθόνης αφής μεγέθους 7 ιντσών (βασικός εξοπλισμός εκδόσεων Color και Cosmo), μέσω της οποίας καλείσαι να διαχειριστείς εφαρμογές ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που ενδεχομένως να απαιτούν τη συνδυαστική χρήση ενός smartphone (βλέπε navigation και webradio). Μένοντας στα στοιχεία του εξοπλισμού, αρνητική εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι ακόμα και η πλουσιότερη έκδοση του νέου Corsa δεν προσφέρει ηλεκτροκίνητους μηχανισμούς για τα παράθυρα των πίσω θυρών.Κατά τ’ άλλα, η παρουσία των έξι αερόσακων και του ESP εγγυάται την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών, τη στιγμή που ο κατάλογος του προαιρετικού εξοπλισμού έχει να παρουσιάσει σύγχρονες εφαρμογές ενεργητικής ασφάλειας, βγαλμένες από το τεχνολογικό οπλοστάσιο του Astra.

Με δεδομένη την ικανότητα του Opel Corsa να φιλοξενεί με σχετική άνεση στο εσωτερικό του ακόμα και τέσσερις ενήλικες, μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει ο όγκος του χώρου αποσκευών, που στην πεντάθυρη έκδοση αμαξώματος ξεκινά από τα 285 λίτρα.

Περνώντας στην αθέατη πλευρά του γερμανικού supermini, αφετηρία για την ουσιαστική αναβάθμιση της συμπεριφοράς του στην άσφαλτο, αποτέλεσε η περαιτέρω ενίσχυση του πλαισίου.

Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της κύλισης επιστρέφουν αισθητά βελτιωμένα, έστω και αν οι έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος εξακολουθούν να σου υπενθυμίζουν ότι τους πίσω τροχούς συνδέει ένας ημι-άκαμπτος άξονας.
Περισσότερο ελαφρύ, απ’ ότι ίσως θα περίμενε κανείς, είναι και το τιμόνι, καθιστώντας περιττή την παρουσία του προγράμματος λειτουργίας City και στερώντας από τον οδηγό κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με την ακριβή θέση των κινητήριων-κατευθυντήριων τροχών.

Μπορεί οι  τρεις κύλινδροι και τα 999 κ.εκ. να μην συνιστούν φόβητρο για τον… από καιρό υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό, ωστόσο, τα πληθωρικά χαρακτηριστικά λειτουργίας του αρκούν για να αμφισβητήσουν την ιεραρχία της κατηγορίας. Οι 115 ίπποι και τα 170 Nm ροπής φροντίζουν με τη σειρά τους ώστε το νέο Corsa να αποκτήσει τις επιδόσεις που έλλειπαν στο πρόσφατο παρελθόν από τις χαμηλού κυβισμού εκδόσεις του, αξιοποιώντας μεταξύ άλλων και την πυκνή κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.

Η κατανάλωση καυσίμου είναι απολύτως ανάλογη με τις συνθήκες κίνησης αλλά και με τον τρόπο που θα επιλέξεις να κινηθείς.
Σε ανοιχτό δρόμο ο μικρός κυβισμός του τρικύλινδρου μοτέρ, καθώς και η τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου αποδίδουν καρπούς, με την κατανάλωση να κινείται σε επίπεδα πετρελαιοκίνητου.

Το νέο Opel Corsa επί της ουσίας συνεχίζει από εκεί που σταμάτησε η αμέσως προηγούμενη γενιά του, έχοντας προσθέσει στη φαρέτρα του ένα ιδιαίτερα σύγχρονο σχεδιαστικό προφίλ, υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά και έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης ικανό για το καλύτερο.

cq5dam.web.1280

cq5dam.web.1280.1280

cq5dam.web.1280.1280-2

Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER



Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa