Αυτοκίνητο

Η Θεσσαλονίκη γνωρίζει το… Detailing

Το αυτοκίνητο για τους περισσότερους από εμάς δεν είναι απλά ένα μέσο μεταφοράς, αλλά ένας χώρος στον οποίο περνάμε ένα μεγάλο μέρος της καθημερινότητας μας. Το περιβάλλον του χώρου αυτού, ανάλογα με το πόσο φροντίζουμε για την ποιότητα του επηρεάζει την ψυχολογία μας.

Το Detailing, μια λέξη άγνωστη στους περισσότερους, είναι ένας όρος που ανταποκρίνεται στον καλλωπισμό του αυτοκινήτου, που στο εξωτερικό αποτελεί εδώ και αρκετά χρόνια επιστήμη. Φέτος, για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η Θεσσαλονίκη και η ΔΕΘ φιλοξενούν την πρώτη έκθεση για το Detailing, δηλαδή την περιποίηση αυτοκινήτου και του οχήματος σε όλους τους τομείς.
Πάνω από 30 εκθέτες και τις μεγαλύτερες εταιρείες που εξειδικεύονται στο συγκεκριμένου χώρου, παρουσιάζουν για πρώτη φορά στην έκθεση Detailing Showroom, προϊόντα, εργαλεία, υπηρεσίες και τεχνικές τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε λάτρεις της περιποίησης του οχήματος τους. Στις 11-12 Ιουνίου 2016 στο περίπτερο 12 η ΔΕΘ ανοίγει τις πόρτες της και υποδέχεται ξεχωριστά αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες και όλους εσάς για ένα μοναδικό διήμερο event. Επαγγελματίες του χώρου του Detailing αλλά και του αυτοκινήτου, μιλούν με αφορμή την συγκεκριμένη έκθεση στην Karfitsa για τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που μπορούν να προσφέρουν στο όχημα μας.
Αυτοκίνητα βγαλμένα  από… ταινία!
Για ορισμένους οδηγούς το αυτοκίνητο τους είναι κάτι παραπάνω από τρόπος ζωής. Κινητήρες που βρυχώνται σαν τίγρεις και οχήματα ικανά να «νικήσουν» τους νόμους της φυσικής για κάποιους είναι ένα όνειρο. Τα όνειρα αυτά φροντίζει για περίπου 20 χρόνια να πραγματοποιεί η APR Greece, μια εταιρεία με έδρα τη Θεσσαλονίκη, που ειδικεύεται στην βελτίωση αυτοκινήτων που ανήκουν στο Volkswagen Group, Volkswagen, Audi, SEAT, Skoda και Porsche.
Όπως αναφέρει ο manager της APR Greece Γιώργος Θεοδωράκης, η βελτίωση ενός οχήματος ξεκινάει σαν προγραμματισμός από την αλλαγή χαρτογράφησης της ecu δηλαδή του εγκεφάλου του οχήματος. «Η εταιρεία χωρίζεται σε δύο τμήματα, του software και του hardware. Εκεί μπορεί κανείς να βρει μια εισαγωγή αέρα μέχρι turbo kits που είναι και το χαρακτηριστικό της εταιρείας. Δεν υπάρχει καθόλου η λογική του «κόψε ράψε», όλα γίνονται με την τεχνική του reverse engineering, δηλαδή οι τοποθετήσεις γίνονται ακριβώς με τις προδιαγραφές που προβλέπει ο κατασκευαστής, χωρίς να υπάρχουν παρεκκλίσεις από τις εργοστασιακές εφαρμογές», εξηγεί ο κ. Θεοδωράκης.
Ο βασικός εισαγωγέας της APR Greece βρίσκεται στην Θεσσαλονίκη, ενώ αντιπροσωπείες υπάρχουν στην Αθήνα, την Ξάνθη, την Καστοριά, την Κοζάνη, αλλά και τη Βουλγαρία. «Οι αλλαγές που γίνονται κυρίως αφορούν τα ήδη υπάρχοντα δικά μας προγράμματα, κάτι που είναι αξιόπιστο, ενώ υπάρχουν και νέοι πελάτες σε ένα ποσοστό 60%», αναφέρει ο Γιώργος Θεοδωράκης.  Αξίζει να σημειωθεί ότι φέτος για πρώτη χρονιά η APR Greece πήρε το βραβείο marketing από την «μαμά εταιρεία» στις ΗΠΑ, ανάμεσα σε όλες τις ομόσταβλες εταιρείες ανά τον κόσμογια την προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών, «κάτι που έγινε μετά από σκληρή δουλειά», σημειώνει ο κ. Θεοδωράκης.
Τεχνογνωσία στην υγραεριοκίνηση
Η εταιρεία του Αστέριου Καραβασίλη, Autogas Karavasilis δραστηριοποιείται στο χώρο τυ αυτοκινήτου από το 1990 και ειδικεύεται στην τοποθέτηση συστημάτων υγραεριοκίνησης. Όπως εξηγεί ο κ. Καραβασίλης, το βασικότερο που πρέπει να προσέξουν οι ιδιοκτήτες ΙΧ που θέλουν να τοποθετήσουν σύστημα υγραεριοκίνησης στο αυτοκίνητο τους είναι αυτός που θα πραγματοποιήσει την τοποθέτηση. «Ο κόσμος δεν πρέπει να εμπιστεύεται αυτούς που αναφέρουν ότι κάνουν τοποθετήσεις και δεν έχουν καν άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Υπάρχουν περιπτώσεις που τοποθετήσεις γίνονται σε σπίτια και σε πυλωτές και είναι κάτι που πρέπει να προσέχουν όσοι ενδιαφέρονται να τοποθετήσουν σύστημα υγραεριοκίνησης».
Σύμφωνα με τον ίδιο έχει παρατηρηθεί ακόμα και το φαινόμενο να γίνεται αγορά συστημάτων υγραεριοκίνησης από πιστοποιημένα καταστήματα και στη συνέχεια αυτά να τα περνούν άνθρωποι μη πιστοποιημένοι απλά επειδή έχουν κάποιες εμπειρικές γνώσεις στο αντικείμενο.  Οι μηχανικοί της Autogas Karavasilis είναι άριστα εκπαιδευμένοι με την απαραίτητη τεχνογνωσία για την  εγκατάσταση ενός συστήματος υγραεριοκίνησης. Ανά τακτά χρονικά διαστήματα  επιμορφώνονται και παρακολουθούν στο σεμινάρια ως προς τις εξελίξεις της τεχνολογίας.
Όσο για τα πλεονεκτήματα της υγραεριοκίνησης, πέρα από την οικονομία στα καύσιμα που αγγίζει το 50%, προστατεύει και από τη φθορά του κινητήρα λόγω της τέλειας καύσης, ενώ το αυτοκίνητο δεν χρειάζεται τόσο συχνά service.  Όσο για την ασφάλεια, επίσημα Crash Test έχουν αποδείξει πως σε οποιαδήποτε περίπτωση σύγκρουσης, φωτιάς ή ανατροπής του οχήματος, η εγκατάσταση του υγραερίου παραμένει ανέπαφη, διασφαλίζοντας το υγραέριο.
Ντουζ στους… τέσσερις τροχούς
Για πολλούς είναι μια διαδικασία που αμελούν αφού τη θεωρούν περιττή ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης. Όπως εξηγεί όμως ο Γιώργος Μπόζογλου, ιδιοκτήτης του πλυντηρίου αυτοκινήτων Car Artwork, «το ΙΧ και το αυτοκίνητο γενικότερα είναι σαν ένα ρούχο που το φορά κάποιος για να πάει στη δουλειά του ή οπουδήποτε αλλού. Σαφώς και δεν μπορούμε να φοράμε ένα λερωμένο ρούχο. Κάπως έτσι είναι και το αυτοκίνητο, που το περιβάλλον του πρέπει να είναι καθαρό και όπως αρμόζει σε έναν άνθρωπο». Σύμφωνα με τον ίδιο, ένα επαγγελματικό πλυντήριο αυτοκινήτων αναφέρεται στους ανθρώπους που ενδιαφέρονται να έχουν μια περιποίηση του οχήματος τους με όλες τις προδιαγραφές. «Αυτό σημαίνει ότι είναι διαφορετικό να εμπιστεύονται έναν ερασιτέχνη και άλλο έναν επαγγελματία», επισημαίνει ο κ. Μπόζογλου.
Το πλύσιμο τους αυτοκινήτου μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. Είτε με αυτόματα μηχανήματα, είτε rollover ή τούνελ, το κλασσικό  πλύσιμο στο χέρι, ενώ υπάρχει και το πλύσιμο όπου δεν έρχεται καν σε επαφή το αυτοκίνητο με σφουγγάρι. Όσον αφορά την εσωτερική περιποίηση του αυτοκινήτου, που είναι αρκετά σημαντική αφού στην καμπίνα ο οδηγός περνά αρκετή ώρα, ο καθαρισμός ξεκινά από την απομάκρυνση των λεκέδων μέχρι και τον ολοκληρωμένο βιολογικό καθαρισμό, την απολύμανση και τον καθαρισμό του air condition. Υπάρχουν βέβαια και  πιο εξειδικευμένες εργασίες, όπως οι αδιαβροχοποιήσεις των αυτοκινήτων κάμπριο, ο καθαρισμός των κινητήρων χωρίς νερό για να αποφεύγονται κίνδυνοι, αλλά και το κέρωμα συντήρησης ή η επαναφορά χρώματος.
Σύμφωνα με τον Γιώργο Μπόζογλου, στον τομέα του καθαρισμού του αυτοκινήτου υπάρχουν πλέον αρκετά καινοτόμα προϊόντα, που παρέχουν μέχρι και πολυετή προστασία στο αυτοκίνητο. «Υπάρχουν επίσης αξιόλογα προϊόντα ελληνικής κατασκευής. Αυτό που πρέπει να γνωρίζει περισσότερο ο καταναλωτής είναι ότι πρέπει να αγοράζει το προϊόν που είναι κατάλληλο για το αυτοκίνητο του χωρίς αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να είναι κάτι πολύ ακριβό», επισημαίνει ο ιδιοκτήτης του Car Artwork.
Ασφάλεια για τον αναβάτη
Όταν κάποιος βρίσκεται τους δύο τροχούς, η ασφάλεια είναι ένα από τα σημαντικότερα δεδομένα που πρέπει να λαμβάνει υπ’ όψη. Ο Λάζαρος Ζελελίδης της  ZPL Moto που ειδικεύεται στην εμπορία εξαρτημάτων που αφορούν το φρένο (δισκόπλακα και τακάκι) και την κίνηση (γρανάζια και αλυσίδα), επισημαίνει ότι «πρέπει να δίνεται προτεραιότητα σε ανταλλακτικά ζωτικής σημασίας και είναι τρία: το ελαστικό, η ανάρτηση και το φρένο.
Η οικονομική κατάσταση είναι δύσκολη, αλλά στην ασφάλεια πρέπει να υπάρχει προτεραιότητα». Όπως λέει ο ίδιος είναι προτιμότερο να γίνει μια αλλαγή σε τακάκια, παρά σε μια σέλα που έχει σκιστεί. «Οι τιμές των ανταλλακτικών είναι για όλα τα βαλάντια, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι υπάρχει ζήτημα με την ασφάλεια. Η τιμή έχει να κάνει περισσότερο με το χρόνο ζωής ενός εξαρτήματος». Όσο για τα ελαστικά και εκεί πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί, αφού πολλοί ιδιοκτήτες μηχανών θεωρούν ότι εάν προσαρμόσουν αγωνιστικά ελαστικά στο δίτροχο τους θα έχουν καλύτερη απόδοση. «Δεν πρέπει να προσαρμόζουμε εξαρτήματα τα οποία δεν είναι συμβατά με δίτροχα μας, αφού για παράδειγμα ένα αγωνιστικό ελαστικό για να αποδώσει πρέπει να ζεσταθεί και σε ένα δίτροχο στην πόλη αυτό δεν γίνεται εύκολα».
Η κεφαλή του… οχήματος
Για τους περισσότερους ιδιοκτήτες ΙΧ είναι ένα εξάρτημα άγνωστο ή γνωστό… εξ ακοής. Ο λόγος για την κυλινδροκεφαλή του κινητήρα που αποτελεί ένα από τα άγνωστα μεν, αλλά πολύ σημαντικά μέρη του αυτοκινήτου μας. Ο Τριάντάφυλλος Μασούρας είναι ιδιοκτήτης ενός από τα ιστορικότερα μηχανουργεία της Θεσσαλονίκης που ειδικεύονται στη συγκόλληση και εμπορεία κυλινδροκεφαλών. Όπως λέει ο ίδιος, ο μεγαλύτερος εχθρός της κυλινδροκεφαλής είναι οι υψηλές θερμοκρασίες, κάτι που πρέπει οι οδηγοί να προσέχουν τη θερινή περίοδο. «Είναι πολλές οι φορές που ο κόσμος δεν ελέγχει το αντιψυκτικό υγρό, γνωστό και ως παραφλού, μες αποτέλεσμα να έχουμε σπάσιμο της κυλινδροκεφαλής λόγω της υψηλής θερμοκρασίας. Πρέπει να δείχνουμε προσοχή στη θερμοκρασία που προτείνει ο κατασκευαστής», αναφέρει χαρακτηριστικά.
Του Λευτέρη Ζαβλιάρη
Αναδημοσίευση από την εφημερίδα KARFITSA
Σχολιάστε ...

NEWSLETTER



Focus-On

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa