Υγεία

Μερικοί ακόμη λόγοι για να τρώμε ψάρια πιο συχνά

Ψάρι με μπαλσάμικο

Ως την καλύτερη πηγή υγιεινών πολυακόρεστων λιπαρών χαρακτηρίζει η Ακαδημία Διατροφής και Διατροφολογίας τα ψάρια.

Δύο τύποι Ω-3 λιπαρών οξέων (εικοσαπενταενοϊκό και εικοσιδυαεξαενοϊκό οξύ) δεν παράγονται από τον οργανισμό με φυσικό τρόπο κι έτσι πρέπει να λαμβάνονται από τη διατροφή. Τα Ω-3 λιπαρά οξέα υπάρχουν και σε φυτικές τροφές όπως οι ξηροί καρποί, όμως μόνο ένα μέρος αυτών των καλών λιπαρών (άλφα λινελαϊκό οξύ) μετατρέπεται στα παραπάνω χρήσιμα οξέα.

Γιατί πρέπει να καταναλώνουμε συστηματικά ψάρι

1. Προστατεύουμε τα μάτια μας
Μελέτη που πραγματοποιήθηκε στη Γαλλία έδειξε ότι μια διατροφή πλούσια σε λιπαρά οξέα σχετίζεται άμεσα με τον μειωμένο κίνδυνο εκφύλισης της ωχράς κηλίδας. Αυτή η πάθηση των ματιών οδηγεί σε εκτεταμένες βλάβες του αμφιβληστροειδούς χιτώνα και αποτελεί τη βασική αιτία απώλειας της όρασης στους ηλικιωμένους.

2. Προστατεύουμε την καρδιά μας
Η καρδιοπάθεια αποτελεί τη βασική αιτία θανάτου για τον πληθυσμό των ΗΠΑ, όμως τα λιπαρά ψάρια μειώνουν σημαντικά τον κίνδυνο. Επισκόπηση που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ και περιελάμβανε μεγάλο αριθμό εμπειρικών και κλινικών μελετών έδειξε ότι η κατανάλωση λιπαρών ψαριών μία ή δύο φορές την εβδομάδα (συνολική πρόσληψη Ω-3 λιπαρών οξέων 2 γραμμάρια), μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακά νοσήματα κατά 36%.

3. Προστατεύουμε το μυαλό μας
Μελέτη που δημοσιεύεται στο επίσημο περιοδικό της Δημόσιας Βιβλιοθήκης Επιστημών PLOS One δείχνει ότι το ιδανικό γεύμα πριν από μια σημαντική παρουσίαση ή εξέταση είναι το ψάρι. Οι ερευνητές χορήγησαν συμπλήρωμα Ω-3 λιπαρών οξέων σε μια ομάδα ανδρών και γυναικών ηλικίας 18-25 ετών. Για περίοδο έξι μηνών, πραγματοποιήθηκε μια σειρά από τεστ και δοκιμές που αφορούσαν στη λειτουργική μνήμη. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η επιδόσεις των συμμετεχόντων είχαν ανοδική πορεία όσο συνεχιζόταν η χορήγηση του συμπληρώματος.

4. Προστατεύουμε τις αρθρώσεις μας
Η ρευματοειδής αρθρίτιδα είναι μία από τις συνηθέστερες μορφές αρθρίτιδας και χαρακτηρίζεται από χρόνιο οίδημα, φλεγμονή και πόνο στις αρθρώσεις. Για τις γυναίκες, μόλις μία μερίδα λιπαρού ψαριού μειώνει κατά 50% τον κίνδυνο εκδήλωσης της αυτοάνοσης πάθησης, αναφέρουν ερευνητές από το σουηδικό ινστιτούτο Karolinska.

5. Προστατεύουμε το δέρμα μας
Ένα συστατικό των λιπαρών ψαριών (εικοσαπενταενοϊκό οξύ) έχει σημαντικά οφέλη για το δέρμα, καθώς ρυθμίζει την έκκριση λιπαρών ουσιών που ενυδατώνουν την επιδερμίδα. Παράλληλα, μελέτη που δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Health δείχνει ότι τα λιπαρά ψάρια προστατεύουν τα κύτταρα από τις ελεύθερες ρίζες. Έτσι, διατηρείται το κολλαγόνο του δέρματος και προλαμβάνεται η χαλάρωση και η εμφάνιση ρυτίδων.

Σχολιάστε ...

ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ

Κάντε κλικ στο εξώφυλλο και διαβάστε την τελευταία έκδοση της Εφημερίδας «Παρασκήνιο» σε μορφή PDF

NEWSLETTER

Focus-On


Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

Karfitsa