Δημοτικές - Περιφερειακές Εκλογές 2014

Σπηλιωτόπουλος: Αυτούς του δρόμους θα πεζοδρομήσω αν βγω δήμαρχος

Δήμαρχος Αθηνών

Τις προτεραιότητές του για τον δήμο της Αθήνας παρουσίασε, μέσω άρθρου του σε γνωστή ιστοσελίδα ο υποψήφιος δήμαρχος Άρης Σπηλιωτόπουλος.

Ο «εκλεκτός» της ΝΔ για την πρωτεύουσα στο άρθρο του στο «koolnews.gr» τονίζει πως «τα προβλήματα τα αντιμετωπίζω πρωτίστως ως πολίτης αυτής της πόλης. Προσπαθώ να μπω στην ψυχολογία του πολίτη που θέλει να έχει ελεύθερους χώρους, χώρους καθαρούς, με επαρκή φωτισμό, πράσινο και κυρίως χώρους ελεύθερους από παράνομη στάθμευση και παραεμπόριο. Η Πλατεία της Αγίας Ειρήνης δυστυχώς τείνει στο να καταστεί χώρος μαζικής στάθμευσης οχημάτων με αποτέλεσμα να χάνει και την ιδιότητα της ως πολιτισμένος χώρος που κάποιος μπορεί να αξιοποιήσει τον ελεύθερο του χρόνο».

Επίσης στο άρθρο του παραθέτει τους δρόμους που θα θελήσει να πεζοδρομήσει αν βγει δήμαρχος, μετά τις εκλογές του Μάιου. Συγκεκριμένα αναφέρει: «Προτείνω κάτι πολύ συγκεκριμένο, κάτι που θα έπρεπε εδώ και χρόνια να είχε συμβεί. Την πεζοδρόμηση των παρακείμενων της Πλατείας οδών, και συγκεκριμένα της οδού Αθηναίδος που ξεκινά από το Σύνταγμα (ως Καραγιώργη Σερβίας) και καταλήγει στην Οδό Αθηνάς και της Οδού Κολοκοτρώνη, μετά από συγκεκριμένο σχέδιο και φυσικά υπό την επίβλεψη συγκοινωνιολόγων. Μιλώ ουσιαστικά για μια πεζοδρόμηση του συνόλου της περιοχής μεταξύ Αθηναίδος και Κολοκοτρώνη και ενσωμάτωσης του στο ήδη υπάρχον σύστημα πεζοδρομήσεων που έχει αναπτυχθεί εκεί».

Παραθέτουμε ολόκληρο το άρθρο του υποψηφίου δημάρχου Αθηναίων

Η Πλατεία Αγίας Ειρήνης, στην καρδιά του ιστορικού και εμπορικού κέντρου της Αθήνας, αποτελεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο σημείο της πόλης. Σημείο που οι Αθηναίοι προτιμούν για την βόλτα τους, τις συναντήσεις τους, τον καφέ τους, την διασκέδαση τους.

Είναι ένα σημείο της πόλης όπου ιστορικά μαγαζιά συνδυάζονται με νέες επιχειρήσεις, καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας, όπου με την αισθητική και την ζωντάνια των θαμώνων τους δίνουν έναν τόνο πραγματικής ανανέωσης στο κέντρο της πόλης.

Η Πλατεία Αγίας Ειρήνης ουσιαστικά αποτελεί έναν υπό συνεχή διαμόρφωση πόλο ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Ένα σημείο με μεγάλες προοπτικές ποιοτικής ανάπτυξης με έμφαση στον Πολιτισμό και την ψυχαγωγία. Ωστόσο, εξαιτίας της τεράστιας ανάπτυξης της τα τελευταία χρόνια, ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες περνούν από το σημείο και σταθμεύουν τις περισσότερες των περιπτώσεων άναρχα και πάνω στα πεζοδρόμια εμποδίζοντας τον πεζό ακόμα και να περπατήσει. Ειδικά τα Σαββατοκύριακα, η κατάσταση είναι απωθητική και καθιστά επικίνδυνη ακόμα και την διέλευση των πεζών από την περιοχή. Επιπλέον, η αισθητική και ηχητική όχληση από τα δεκάδες αυτοκίνητα που διασχίζουν τους κάθετους άξονες είναι ιδιαίτερα επιβαρυντική για την γενικότερη εικόνα της Πλατείας και δεν συνάδει με την εικόνα μιας σύγχρονης, πολιτισμένης γειτονιάς που δίνει προτεραιότητα στον πεζό και όχι στο όχημα.

Μπορεί να είμαι υποψήφιος Δήμαρχος της Αθήνας, όμως τα προβλήματα τα αντιμετωπίζω πρωτίστως ως πολίτης αυτής της πόλης. Προσπαθώ να μπω στην ψυχολογία του πολίτη που θέλει να έχει ελεύθερους χώρους, χώρους καθαρούς, με επαρκή φωτισμό, πράσινο και κυρίως χώρους ελεύθερους από παράνομη στάθμευση και παραεμπόριο. Η Πλατεία της Αγίας Ειρήνης δυστυχώς τείνει στο να καταστεί χώρος μαζικής στάθμευσης οχημάτων με αποτέλεσμα να χάνει και την ιδιότητα της ως πολιτισμένος χώρος που κάποιος μπορεί να αξιοποιήσει τον ελεύθερο του χρόνο.

Για όλους αυτούς τους λόγους προτείνω κάτι πολύ συγκεκριμένο, κάτι που θα έπρεπε εδώ και χρόνια να είχε συμβεί. Την πεζοδρόμηση των παρακείμενων της Πλατείας οδών, και συγκεκριμένα της οδού Αθηναίδος που ξεκινά από το Σύνταγμα (ως Καραγιώργη Σερβίας) και καταλήγει στην Οδό Αθηνάς και της Οδού Κολοκοτρώνη, μετά από συγκεκριμένο σχέδιο και φυσικά υπό την επίβλεψη συγκοινωνιολόγων. Μιλώ ουσιαστικά για μια πεζοδρόμηση του συνόλου της περιοχής μεταξύ Αθηναίδος και Κολοκοτρώνη και ενσωμάτωσης του στο ήδη υπάρχον σύστημα πεζοδρομήσεων που έχει αναπτυχθεί εκεί.

Την ίδια στιγμή όμως, πέραν τον πεζοδρομήσεων, θα πρέπει να διασφαλιστεί και η μη παραβίαση τους από τα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες. Θα πρέπει να υπάρξει σοβαρή και καθημερινή αστυνόμευση, μέσα από συντονισμό του Δήμου και του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, που θα αποτρέπει όχι μόνο την παράνομη στάθμευση αλλά και άλλες μορφές παρανομίας, όπως το παραεμπόριο, το άναρχο tagging σε τοίχους και δημόσια περιουσία, τις φθορές στον πεζόδρομο της Αιόλου κλπ. Ταυτόχρονα, θα μπορούσε εντός του δικτύου πεζοδρομήσεων να δημιουργηθεί ένα μικρό δίκτυο ποδηλατόδρομων που θα συνδέει το Σύνταγμα με το Μοναστηράκι. Τι πιο ωραίο από το να παίρνεις το ποδήλατο σου από το κέντρο της Αθήνας στην Πλατεία Συντάγματος και να φτάνεις μέχρι το Μοναστηράκι χωρίς να φοβάσαι ότι θα συγκρουστείς με κανένα διερχόμενο αυτοκίνητο;

Τα χρήματα για την πεζοδρόμηση αυτών των μικρών οδών μπορούμε να τα βρούμε από κοινοτικούς πόρους και με χρηστή διαχείριση των οικονομικών του Δήμου. Τα οφέλη θα είναι γρήγορα και πολλαπλάσια για τον Δήμο και τους πολίτες της. Τα ποσά από τα δημοτικά τέλη θα αυξηθούν γιατί πολύ απλά πολύ περισσότερα καταστήματα θα ανοίξουν και η συνολική εικόνα της περιοχής θα αναβαθμιστεί. Ταυτόχρονα θα δοθεί ένα σαφές μήνυμα στους πολίτες της Αθήνας ότι θα πρέπει να αφήσουν το αυτοκίνητο στο γκαράζ και να επιλέξουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς ή το ποδήλατο τους για τις μετακινήσεις τους.

Με αυτό το δίκτυο πεζοδρομήσεων μετατρέπουμε το ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης σε έναν σύγχρονο περίπατο πολιτισμού, ψυχαγωγίας και διασκέδασης. Δίνουμε επιπλέον ελεύθερο δημόσιο χώρο στους πολίτες, αυξάνουμε τα έσοδα του Δήμου, μειώνουμε την όχληση στο κέντρο, καταργούμε τις άσκοπες διελεύσεις της περιοχής με αυτοκίνητο, επιτρέπουμε σε περισσότερους ανθρώπους να χρησιμοποιήσουν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους. Δίνουμε ζωή, χρώμα και ζωντάνια στην περιοχή και ειδικά σε μια γειτονιά που ζητά να την βοηθήσουμε για να εκτιναχθεί, γιατί έχει τις προδιαγραφές για να το κάνει. Με δυο λόγια, κάνουμε την Αθήνα όμορφη ξανά.

Σχολιάστε ...

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER

 

 



 

 

 

Karfitsa