Κόσμος

Το Facebook παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία – Υποστηρίζει αρμόδιος βελγικός φορέας

Facebook

To Facebook λειτουργεί κατά παράβαση της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, υποστηρίζει αναφορά που συντάχθηκε από βελγικό φορέα για θέματα ιδιωτικότητας.

Σύμφωνα με την αναφορά του Κέντρου Διεπιστημονικής Νομοθεσίας και ICT (ICRI/CIR) του Πανεπιστημίου του Λόιβεν του Βελγίου η αλλαγή των πολιτικών της δημοφιλούς σελίδας κοινωνικής δικτύωσης περί ιδιωτικότητας, απλά επεκτείνει παλαιότερες πολιτικές και πρακτικές, παραβιάζοντας τη νομοθεσία περί προστασίας καταναλωτών.

Πιο συγκεκριμένα, στην αναφορά σημειώνεται πως το κείμενο πολιτικής του Facebook αναγράφει ότι έχει την άδεια να ανιχνεύει τους χρήστες του ανά ιστοσελίδες και συσκευές, να χρησιμοποιεί τις φωτογραφίες προφίλ για εμπορικούς και μη εμπορικούς σκοπούς και να συλλέγει πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητες των χρηστών του.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα του Guardian, υπήρξε συνάντηση μεταξύ στελεχών του Facebook και του αρμόδιου Βέλγου υπουργού, Μπαρτ Τόμελεϊν, για τη συζήτηση του ζητήματος. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι δεν υφίσταται παράβαση των βελγικών νόμων προστασίας δεδομένων.

«To Facebook ανακοίνωσε τις αλλαγές πάνω από ένα μήνα νωρίτερα, αλλά η επιλογή για το ένα δισεκατομμύριο χρήστες και άνω παρέμενε η ίδια: συμφωνήστε ή φύγετε από το Facebook. Για να είμαστε ξεκάθαροι: οι αλλαγές που έγιναν το 2015 δεν είναι και πολύ δραστικές.

Οι περισσότερες “νέες” πολιτικές του Facebook και οι όροι χρήσης είναι απλά παλιές πρακτικές που έγιναν πιο σαφείς. Η ανάλυση μας υποδεικνύει, ωστόσο, ότι το Facebook παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Πρώτον, θέτει μεγάλο βάρος στους χρήστες του.

Οι χρήστες αναμένεται να πλοηγηθούν μέσα σε ένα πολύπλοκο δίκτυο ρυθμίσεων αναζητώντας πιθανά opt-outs. Οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις που σχετίζονται με το συμπεριφορικό profiling ή τις Social Ads, για παράδειγμα, είναι ιδιαίτερα προβληματικές. Ακόμα περισσότερο, στους χρήστες δεν προσφέρεται επιλογή όσον αφορά στην εμφάνιση τους στις “Sponsored Stories” ή στον διαμοιρασμό δεδομένων τοποθεσίας. Δεύτερον, οι χρήστες δεν λαμβάνουν επαρκείς πληροφορίες. Για παράδειγμα, δεν είναι πάντα ξεκάθαρο το σημαίνει χρήση εικόνων “για διαφημιστικούς σκοπούς”. Θα χρησιμοποιούνται οι εικόνες μόνο στις “Sponsored Stories” και τις “Social Adverts” ή θα πάνε πέρα από αυτές;

Ποιες είναι οι “τρίτες εταιρείες”, οι “πάροχοι υπηρεσιών” και οι “άλλοι συνεργάτες” που αναφέρονται στην πολιτική χρήσης δεδομένων του Facebook; Ποιες είναι οι ακριβείς συνέπειες της εκτεταμένης συλλογής δεδομένων μέσω τρίτων ιστοσελίδων, εφαρμογών για φορητές συσκευές, καθώς και εταιρείες που αγοράστηκαν πρόσφατα, όπως το WhatsApp και το Instagram;», αναφέρει, με σχετική ανάρτηση του, ο βελγικός φορέας.

Σχολιάστε ...

Εφημερίδες

Διαβάστε όλες τις εφημερίδες online

ΑΡΧΕΙΟ

NEWSLETTER

 

 



 

 

 

Karfitsa