Ο ηγέτης της Οργάνωσης, Ναΐμ Κάσεμ κάνει λόγο για «ταπείνωση» και παραβίαση κόκκινων γραμμών
Σφοδρή επίθεση στη συμφωνία-πλαίσιο που υπέγραψαν Ισραήλ και Λίβανος στην Ουάσιγκτον εξαπέλυσε ο ηγέτης της Χεζμπολάχ, Ναΐμ Κάσεμ, απορρίπτοντάς την ως «άκυρη» και κατηγορώντας τη λιβανική κυβέρνηση ότι οδηγεί τη χώρα σε απώλεια της εθνικής της κυριαρχίας.
Σε σημερινές δηλώσεις του, ο επικεφαλής της σιιτικής οργάνωσης χαρακτήρισε τη συμφωνία «ταπεινωτική» για τον Λίβανο, υποστηρίζοντας ότι παραδίδει κυριαρχικά δικαιώματα στο Ισραήλ και δεν μπορεί να αποτελέσει βάση για τη μελλοντική ασφάλεια της χώρας.
Ο Κάσεμ υποστήριξε ότι η συμφωνία θα πρέπει να αντικατασταθεί από το μνημόνιο συνεργασίας που έχει συναφθεί μεταξύ Ιράν και Ηνωμένων Πολιτειών, το οποίο -όπως είπε- προσφέρει διαφορετικό πλαίσιο για τη σταθερότητα στην περιοχή.
«Ο αφοπλισμός της Χεζμπολάχ είναι κόκκινη γραμμή»
Ο ηγέτης της Χεζμπολάχ προειδοποίησε ακόμη ότι οποιαδήποτε προσπάθεια να συνδεθεί η πλήρης αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων από τον νότιο Λίβανο με τον αφοπλισμό της οργάνωσης αποτελεί «παραβίαση κόκκινων γραμμών».
Η δήλωσή του έρχεται λίγες ώρες μετά την υπογραφή της συμφωνίας στην Ουάσιγκτον, η οποία προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία ζωνών ασφαλείας στα σύνορα, την αποχώρηση των ισραηλινών δυνάμεων από τον νότιο Λίβανο υπό προϋποθέσεις και την ενίσχυση του ρόλου του λιβανικού στρατού στην περιοχή.
Η κυβέρνηση του Λιβάνου υποστηρίζει ότι η συμφωνία μπορεί να αποτελέσει το πρώτο βήμα για την αποκλιμάκωση της έντασης στα σύνορα, ενώ το Ισραήλ έχει ξεκαθαρίσει πως βασική προϋπόθεση για τη διατήρηση της ασφάλειας είναι να μην επανέλθει η Χεζμπολάχ στις παραμεθόριες περιοχές.
Οι δηλώσεις Κάσεμ καταδεικνύουν ότι η οργάνωση δεν προτίθεται να αποδεχθεί τους όρους της συμφωνίας, γεγονός που εντείνει την αβεβαιότητα για την εφαρμογή της και διατηρεί ανοιχτό το ενδεχόμενο νέας πολιτικής αλλά και στρατιωτικής έντασης στον Λίβανο.

