«Ιδού πεδίον δόξης λαμπρόν» τονίζει αναφερόμενος στην έγκριση του νέου ΕΣΠΑ ο προέδρος ΕΒΕΠ & ΠΕΣΑ Βασίλης Κορκίδης.
Ολόκληρη η δήλωση του Βασίλη Κορκίδη
«Πριν από ένα χρόνο στις 21 Ιουλίου 2020, το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο συμφώνησε τον 7ετή προϋπολογισμό του ΠΔΠ της ΕΕ σε 1,074 τρις ευρώ και φέτος στις 29 Ιουλίου εγκρίθηκε η συμφωνία μεταξύ της ελληνικής κυβέρνησης και της ΕΕ για το νέο ΕΣΠΑ 2021-2027 συνολικού ύψους 26,2 δις ευρώ, από τα οποία, τα 20,9 δις θα είναι η ενωσιακή συμμετοχή και τα 5,3 δις ευρώ η εθνική συνεισφορά. Μετά τη πρωτιά της έγκρισης των ελληνικών προτάσεων, τα πρώτα κονδύλια μπορούν να φτάσουν στη χώρα μας το Φθινόπωρο, ενώ ο χρόνος είναι εξαιρετικά περιορισμένος για να συμβούν οι κατάλληλες προετοιμασίες της αξιοποίησης των κεφαλαίων και να ολοκληρωθούν όλες οι διαδικασίες με τις κοινοτικές αρχές, ώστε να αντληθούν το συντομότερο δυνατό. Το ΥΠΑΝ με δεδομένες τις διαχειριστικές ανεπάρκειες που έχουν εντοπιστεί κατά το παρελθόν, πολύ ορθά στο νέο ΕΣΠΑ έχει προβλέψει την ενίσχυση και αναβάθμιση του προγράμματος τεχνικής υποστήριξης µε συνολικούς πόρους 504 εκατ. ευρώ, για βοήθεια της θεσμικής και διαχειριστικής ικανότητας των δικαιούχων και των φορέων υλοποίησης. Το νέο ΕΣΠΑ μπορεί πλέον να ενεργοποιηθεί, µε τα 9 επιχειρησιακά και τα 13 περιφερειακά προγράμματα, τον Σεπτέμβριο και να αποτελέσει βασικό πυλώνα του αναπτυξιακού σχεδιασμού για την προσεχή 6ετία, προσαρμοσμένο στις ευρωπαϊκές κατευθύνσεις και στο εθνικό πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων. Ο σχεδιασμός του προγράμματος περιέχει πέντε στόχους πολιτικής και δύο ειδικούς στόχους για «Δίκαιη Μετάβαση» και «Τεχνική Βοήθεια». Το στοίχημα πάντως για την Ελλάδα δεν είναι μόνο να μπορέσει να απορροφήσει το ευρωπαϊκό πακέτο, του ΕΣΠΑ, αλλά να το αξιοποιήσει κατάλληλα σύμφωνα με τις ανάγκες που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Να θυμίσω ότι στο παρελθόν κονδύλια της ΕΕ για τις συνδυασμένες μεταφορές, λιμενικές και μεταφορικές υποδομές αξιοποιήθηκαν πλημμελώς, εν αντιθέσει με άλλες χώρες μέλη της ΕΕ που σήμερα στηρίζουν την περαιτέρω ανάπτυξη των οικονομιών τους στις βάσεις που τέθηκαν τότε με την κατάλληλη αξιοποίηση τους προβάλλοντας ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα. Μιας και μιλάμε για ΕΣΠΑ αξίζει να σημειώσω ότι η προσαρμογή του αρχικού σχεδιασμού των προγραμμάτων, σύμφωνα με τις νέες ανάγκες των επιχειρήσεων, που έχουν ήδη αναδυθεί και θα αναδυθούν την επόμενη εξαετία είναι «πεδίον δόξης λαμπρόν» για τη βέλτιστη αξιοποίηση των αναπτυξιακών κονδυλίων από τη πολιτεία, τη κοινωνία και την επιχειρηματικότητα».
Subscribe to Updates
Get the latest creative news from FooBar about art, design and business.
«Πεδίον δόξης λαμπρόν» λέει για την έγκριση του νέου ΕΣΠΑ ο Κορκίδης
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και της Ιταλίας, ΑΔΜΗΕ και Terna. Πρόκειται για τον πρώτο διαγωνισμό που διενεργείται στο πλαίσιο της νέας υποβρύχιας διασύνδεσης, με αντικείμενο τη συλλογή, ανάλυση και αξιολόγηση δεδομένων σχετικά με τις γεωλογικές, γεωτεχνικές και μορφολογικές συνθήκες του θαλάσσιου πυθμένα μεταξύ της Ελλάδας και της Ιταλίας. Στόχος των ερευνών είναι ο καθορισμός της βέλτιστης υποθαλάσσιας όδευσης των καλωδίων και η διασφάλιση της μέγιστης τεχνικής αξιοπιστίας των υποβρυχίων εργασιών εγκατάστασης. Ο προϋπολογισμός για την εκπόνηση των ερευνών ανέρχεται σε 20,79 εκατ. ευρώ και η ανάθεση του έργου θα γίνει με κριτήριο την πλέον συμφέρουσα προσφορά, από οικονομική και τεχνική άποψη. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, η διάρκεια για την ολοκλήρωση των εργασιών έχει οριστεί σε 24 μήνες από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Το έργο GRITA 2, αποσκοπεί στην ενίσχυση της διασυνδεσιμότητας των δικτύων Ελλάδας και Ιταλίας με μία νέα υποθαλάσσια διασύνδεση υψηλής τάσης συνεχούς ρεύματος (HVDC) ισχύος 1.000 MW, αμφίδρομης ροής και εκτιμώμενου συνολικού μήκους 240 χλμ. Η νέα διασύνδεση θα τριπλασιάσει τα σημερινά περιθώρια ανταλλαγών ηλεκτρικής ενέργειας μεταξύ των δύο χωρών, λειτουργώντας συμπληρωματικά προς την υφιστάμενη γραμμή των 500 MW (GRITA) που λειτουργεί από το 2000. Υπενθυμίζεται ότι η συνεργασία των δύο πλευρών για την ωρίμανση του ενεργειακού έργου, έχει επισφραγιστεί με την υπογραφή Μνημονίου Κατανόησης τον περασμένο Μάιο, παρουσία των Πρωθυπουργών Ελλάδας και Ιταλίας, Κ. Μητσοτάκη και Τζ. Μελόνι. Μέχρι σήμερα έχουν επίσης ολοκληρωθεί οι μελέτες σκοπιμότητας του έργου, το οποίο έχει ενταχθεί στο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης του ENTSO-E (TYNDP 2024) και είναι ενταγμένο στη 2η λίστα Έργων Κοινού και Αμοιβαίου Ενδιαφέροντος (Projects of Common Interest and Projects of Mutual Interest) της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Πέραν των ερευνών βυθού, ο ΑΔΜΗΕ και η Terna έχουν αναθέσει όλες τις μελέτες για τις αναγκαίες περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Μετά την ολοκλήρωση όλων των απαιτούμενων προπαρασκευαστικών διαδικασιών, θα ακολουθήσει η σύνταξη των τεχνικών προδιαγραφών και των εμπορικών απαιτήσεων του έργου, με σκοπό την προκήρυξη των κύριων διαγωνισμών για την κατασκευή των Σταθμών Μετατροπής και την προμήθεια των ηλεκτρικών καλωδίων.
αναρτηθηκε απο ΕΛΕΑΝΑ ΖΑΜΠΑΡΑ

