Τη συρρίκνωση του δικτύου του Προαστιακού Σιδηροδρόμου για πάνω από δύο εβδομάδες και την ταλαιπωρία του επιβατικού κοινού, το οποίο μέσα στην πανδημίας θα πρέπει να βρει άλλο τρόπο μετακίνησης, δημιουργεί η απόφαση του ΟΣΕ να ξεκινήσει εργασίες αντικατάστασης κλειδιού στο σημείο «0», οι οποίες όμως, θα μπορούσαν να πραγματοποιηθούν σε περιόδους με μικρότερη κίνηση και καλύτερη επιδημιολογική εικόνα.

Η απόφαση του ΟΣΕ, η οποία ακόμη δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα στο επιβατικό κοινό και αναμένεται να μπει σε εφαρμογή από τις 29 Νοεμβρίου και για 17 ημέρες, ο Προαστιακός μένει αποκομμένος με Πειραιά και Αθήνα, ενώ οι εργαζόμενοι και οι φοιτητές που μετακινούνται με αυτόν από το Κιάτο, δε θα έχουν τη δυνατότητα να μετεπιβιβαστούν απ΄αυτόν στην γραμμή προς Αεροδρόμιο.

Ουσιαστικά οι αλλαγές αυτές θα επηρεάζουν ως εξής:

  1. Χιλιάδες επιβάτες από το Αεροδρόμιο και ενδιάμεσους σταθμούς (Κορωπί – Κάντζα – Παλλήνη – Δουκίσης Πλακεντίας – Πεντέλης – Νερατζιώτισα – Ηράκλειο – Μεταμόρφωση) δε θα έχουν απευθείας σύνδεση με το κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά καθώς τα δρομολόγια θα καταλήγουν στο Ηράκλειο και τη Μεταμόρφωση. Αντίστοιχα οι επιβάτες από τον Πειραιά ή την Αθήνα θα πρέπει να αναζητήσουν εναλλακτικό τρόπο μετακίνησης για την μετάβασή τους στους παραπάνω σταθμούς.
  2.  Χιλιάδες επιβάτες που χρησιμοποιούν τον Προαστιακό από την γραμμή από το Κιάτο δεν θα μπορούν να μετεπιβιβαστούν στην γραμμή προς Αεροδρόμιο με κανένα τρόπο και για 17 ολόκληρες ημέρες.

Για μια «ακατανόητη απόφαση των ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ να εκκινήσουν εργασίες στη γραμμή του προαστιακού εν μέσω του τέταρτου κύματος της πανδημίας» θέτοντας σε απίστευτη ταλαιπωρία χιλιάδες επιβάτες και οδηγώντας το μέσο σε περαιτέρω απαξίωση, δήλωσαν από κοινού, οι τομεάρχες Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς και Χρήστος Γιαννούλης.

«Τα έργα θα έπρεπε να έχουν ολοκληρωθεί εδώ και δύο χρόνια και ίσως μέσα στο πρώτο ολικό lockdown της άνοιξης του 2020. Ή έστω σε κάποια θερινή περίοδο», επισημαίνουν με νόημα.

Επιπροσθέτως δήλωσαν ότι καμία από τις λύσεις που σχεδιάζονται, όπως η δρομολόγηση λεωφορείων, δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τους εκατοντάδες επιβάτες κάθε συρμού: «Καμία προστασία της δημόσιας υγείας δεν θα επιτευχθεί με τους νέους συνωστισμούς και το μπάχαλο στις αστικές συγκοινωνίες. Οι πολίτες βιώνουν τα αποτελέσματα της αδράνειας Καραμανλή στα μεγάλα έργα και της αβελτηρίας του στη στήριξη στα ΜΜΜ», καταλήγουν στην κοινή του δήλωση.