Τι γίνεται με τις παρασύρσεις πεζών
«Κακή» πρωτιά για τους 50 ετών και άνω στη Θεσσαλονίκη, όσον αφορά τα τροχαία δυστυχήματα, ενώ δεν εντοπίζεται από την Τροχαία κάποιο συγκεκριμένο σημείο «παγίδα» όπου γίνονται αδιάκοπα συγκρούσεις μεταξύ οχημάτων.
Με 19 νεκρούς από θανατηφόρα τροχαία ολοκληρώθηκε σύμφωνα με αστυνομικές πηγές της «Κarfitsa» το Α’ εξάμηνο του 2024, στη Θεσσαλονίκη, και ταυτόχρονα, άλλα εφτά άτομα τραυματίστηκαν βαριά, με τα περισσότερα να λαμβάνουν χώρα από μέθη, απόσπαση προσοχής και κίνηση στο αντίθετο ρεύμα. Μάλιστα, το Α’ εξάμηνο του 2024, στη Θεσσαλονίκη υπήρξαν και 1.016 ελαφριά τροχαία.
Με ποσοστό 47,37% βρίσκονται οι 50 ετών και άνω ανάμεσα στα θύματα των τροχαίων δυστυχημάτων ενώ ακολουθούν οι 40-50 ετών σε ποσοστό 26,32%. Την σκυτάλη παίρνει η ηλικιακή ομάδα 20-30 ετών όπου σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ» το ποσοστό των νεκρών στις συγκεκριμένες ηλικίες από τα τροχαία δυστυχήματα αντιστοιχεί στο 15,79% ενώ τους λιγότερους θανάτους τους βλέπουμε στις ηλικίες 30-40 ετών.
Από την στατιστική ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων που έχουν λάβει χώρα στην Θεσσαλονίκη προέκυψε πως ευθύνεται η μέθη, η απόσπαση προσοχής και η κίνηση στο αντίθετο ρεύμα. Στο πλαίσιο της πρόληψης υπάρχει μια εξαιρετικά υψηλή αύξηση όσον αφορά τις επικίνδυνες παραβάσεις, όπως η ταχύτητα, η παραβίαση ερυθρού σήματος, η μη χρήση ζώνης, η χρήση κινητού τηλεφώνου, η μέθη και η απουσία κράνους. Στο ίδιο ποσοστό εξαιρετικά υψηλή είναι και οι παραβάσεις που βεβαιώνονται για τις παράνομες σταθμεύσεις. Στην μεγαλύτερη πλειοψηφία όταν υπάρχει μια παρασύρση πεζού αυτό σημαίνει ότι ο πεζός έχει επιχείρηση να περάσει είτε από σημεία της οδού που δεν υπάρχουν οι διαβάσεις είτε έχει αγνοήσει τον φωτεινό σηματοδοτεί.
Όσον αφορά τα περισσότερα τροχαία στην πόλη της Θεσσαλονίκης, δεν σημειώνονται σε συγκεκριμένα σημεία, ούτε υπάρχουν μέρη «παγίδες». Κατά κύριο λόγο εκεί που γίνονται τα τροχαία ατυχήματα, είναι όπου οι οδηγοί των οχημάτων έχουν παραβιάσει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

