Ο δήμος Θεσσαλονίκης, προχωράει στη δημιουργία 610 νέων θέσεων στάθμευσης για δίκυκλα τις επόμενες ημέρες ώστε οι μοτοσικλετιστές να βρίσκουν να παρκάρουν χωρίς να κινδυνεύουν με κλήσεις και χωρίς να καταλαμβάνουν τον ελεύθερο χώρο στα πεζοδρόμια και τα πλακόστρωτα.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ της karfitsas.gr πρόκειται για ένα αίτημα των δικυκλιστών προς τη διοίκηση Αγγελούδη, καθώς οι ήδη υπάρχουσες θέσεις παρκαρίσματος στο ιστορικό κέντρο δεν επαρκούσαν. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα αρκετοί να ανεβάζουν τα μηχανάκια τους είτε σε πεζοδρόμια, εμποδίζοντας έτσι τη διέλευση των πεζών και των ατόμων με αναπηρία, είτε να παρκάρουν ανάμεσα σε Ι.Χ. αυτοκίνητα, σε θέσεις ελεγχόμενης στάθμευσης και να «τρώνε» άπειρες κλήσεις.
‘Αλλωστε, σύμφωνα με τις μελέτες που έγιναν στην πόλη ένα 20% των μετακινήσεων γίνεται με δίτροχα, τα οποία εκτιμάται πως ξεπερνούν τα 140.000 στη Θεσσαλονίκη καθώς προσφέρουν γρήγορη και οικονομική μετακίνηση, αλλά και πιο εύκολη στάθμευση συγκριτικά με τα επιβατικά οχήματα, αφού καταλαμβάνουν λιγότερο χώρο.
Την ανακοίνωση των 610 νέων θέσεων στάθμευσης για τα δίκυκλα είχε κάνει πριν από λίγο καιρό από το βήμα του Δημοτικού Συμβουλίου ο ίδιος ο δήμαρχος, Στέλιος Αγγελούδης, υποσχόμενος πως μέχρι το τέλος του έτους θα «τρέξουν» οι διαδικασίες ώστε να προστεθούν τα καινούργια σημεία που θα δώσουν «ανάσες» στους μηχανόβιους.
Αυτή τη στιγμή στο κέντρο υπάρχουν χωροθετημένες 794 θέσεις για την αποκλειστική στάθμευση δικύκλων, αριθμός που ωστόσο αποδεικνύεται ανεπαρκής για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών. Η αρμόδια υπηρεσία Βιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων προχώρησε σε πλήρη καταγραφή, όρισε τις καινούργιες θέσεις με βάση τις ανάγκες και μετά το «πράσινο φως» από την Δημοτική Επιτροπή του δήμου Θεσσαλονίκης, θα περάσει το θέμα από το Δημοτικό Συμβούλιο ώστε να ξεκινήσει άμεσα η διαμόρφωση τους.
Επισημαίνεται πως για κάθε 5 θέσεις στάθμευσης δικύκλων επαρκεί μόνο μία θέση στάθμευσης Ι.Χ. επιβατικού αυτοκινήτου, ενώ σε όλα τα παραπάνω εκτιμήθηκε πως με την έναρξη της βασικής γραμμής του Μετρό και την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών θα είναι λιγότερα τα αυτοκίνητα που θα αναζητούν θέση παρκαρίσματος στην Α’ δημοτική κοινότητα. Ειδικότερα, για τις 610 θέσεις δικύκλων, οι 500 από αυτές θα γίνουν σε 100 θέσεις στάθμευσης επισκεπτών με το Σύστημα Ελεγχόμενης Στάθμευσης, οι 20 σε τέσσερις θέσεις στάθμευσης κατοίκων και οι 90 σε 18 ελεύθερες θέσεις στάθμευσης ΙΧ.
Με τη συγκεκριμένη πρόταση η προσφορά θέσεων αποκλειστικής στάθμευσης των δικύκλων στο κέντρο θα αυξηθεί από τι

