Η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας ανοίγει το θέμα
Τις προδιαγραφές ασφαλείας και κατά πόσο αυτές πληρούνταν από το τοίχος που ήταν τοποθετημένο στο αεροδρόμιο της Νότιας Κορέας εξετάζει τώρα η κυβέρνηση της χώρας. Είχαν προηγηθεί ωστόσο δεκάδες ειδικοί της αεροπλοΐας ανά τον κόσμο που εκτιμούσαν πως ο τοίχος ίσως ευθύνεται για τον θάνατο 179 ανθρώπων.
Νοτιοκορεάτες αξιωματούχοι δήλωσαν πως το τοιχίο αυτό είχε κατασκευαστεί στα πρότυπα μεγάλων ευρωπαϊκών και αμερικανικών αεροδρομίων, ωστόσο υπάρχουν ερωτήματα που χρειάζονται απάντηση.
Ο Δρ. Ίαν Ντάγκλας, ειδικός αεροπλοΐας στο Πανεπιστήμιο Νιου Σάουθ της Ουαλίας, είπε στον Guardian ότι αυτές οι προδιαγραφές έχουν υιοθετηθεί από μεγάλα αεροδρόμια που έχουν συστηματικά επιθεωρούνται από τον Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας των Ηνωμένων Εθνών.
«Αυτό που συνέβη ήταν προφανώς το χειρότερο σενάριο. Κάποια αεροπλάνα απλά κολλάνε στη λάσπη», είπε, τονίζοντας ότι ο σχεδιασμός των ορίων των αεροδιαδρόμων ποικίλει από αεροδρόμιο σε αεροδρόμιο, ανάλογα με τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντα χώρου.
Σε περίπτωση που δεν ήταν τσιμεντένιος ο τοίχος;
Αν η απόσταση 250 μέτρων του τοίχου από το τέλος του αεροδιαδρόμου δεν θεωρηθεί τελικά πρόβλημα, η προσοχή μάλλον θα στραφεί στο υλικό κατασκευής παρόμοιων τοιχίων, που θα υποχωρούν χωρίς να προκαλούν σημαντικές φθορές σε περίπτωση που πέσει πάνω τους κάποιο αεροπλάνο.
Διότι, ενώ η απάντηση στο γιατί το αεροπλάνο προσγειώθηκε με την «κοιλιά» ενώ φαινόταν ικανό να συνεχίσει την πτήση μοιάζει αρκετά σύνθετη ώστε να βρεθεί, ο λόγος που τελικά 179 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ίσως αποδειχθεί η ύπαρξη αυτού του τοίχου και ειδικά το γεγονός ότι ήταν φτιαγμένος από τσιμέντο, καθιστώντας την σύγκρουση ισχυρότατη και τις συνέπειες του δυστυχήματος τραγικές.

