«Εγώ ζήτησα την παραίτησή της», απαντά ο πρόεδρος των Δημοκρατών στην νωρίτερη ανακοίνωση κόλαφο της Θεοδώρας
Μπορεί να ήταν Κυριακή, όμως η πολιτική αντιπαράθεση δεν έκανε διάλειμμα. Λίγες ώρες μετά την ηχηρή αποχώρηση της Θεοδώρας Τζάκρη από τους Δημοκράτες, ο Στέφανος Κασσελάκης πέρασε στην αντεπίθεση, υποστηρίζοντας ότι ήταν ο ίδιος που της ζήτησε να παραιτηθεί από τη θέση της αντιπροέδρου του κόμματος.
Με ανάρτησή του, ο πρόεδρος των Δημοκρατών επιχείρησε να δώσει το δικό του στίγμα στις εξελίξεις, τονίζοντας ότι το κόμμα εισέρχεται σε μια νέα πολιτική φάση, τοποθετώντας τον εαυτό του στον χώρο του φιλελεύθερου κέντρου, με επίκεντρο –όπως ανέφερε– την αλληλεγγύη, την ισότητα και τον ανθρωπισμό.
Παράλληλα, έστειλε σαφές μήνυμα προς το εσωτερικό του κόμματος, υπογραμμίζοντας ότι στη νέα πορεία «δεν χωρούν προσωπικές φιλοδοξίες ούτε αναχρονιστικές αντιλήψεις πολιτικής επιβίωσης», ενώ ευχαρίστησε τη Θεοδώρα Τζάκρη για τη μέχρι σήμερα στήριξή της και γνωστοποίησε ότι η αποχώρησή της έγινε έπειτα από δικό του αίτημα.
Η απάντηση του Στέφανου Κασσελάκη ήρθε λίγες ώρες μετά την αιχμηρή ανακοίνωση παραίτησης της Θεοδώρας Τζάκρη, η οποία κατηγόρησε τον πρώην πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ ότι οδηγεί το κόμμα σε ιδεολογική μετατόπιση προς τη δεξιά και τον νεοφιλελευθερισμό.
Δείτε την ανάρτηση Κασσελάκη:
Σήμερα ζήτησα την παραίτηση της Θεοδώρας Τζάκρη από την θέση της Αντιπροέδρου των Δημοκρατών και του Ευρωπαϊκού Δημοκρατικού Κόμματος.
Είμαι ευγνώμων για την στήριξη της Θεοδώρας από την προκριματική διαδικασία του ΣΥΡΙΖΑ το 2023 και έκτοτε.
Οι Δημοκράτες περνάνε σε μία νέα…
— Stefanos Kasselakis – Στέφανος Κασσελάκης (@skasselakis) June 28, 2026
Η πρώην αντιπρόεδρος των Δημοκρατών υποστήριξε ότι δεν μπορεί να συμπορευτεί με μια πολιτική πορεία που –όπως είπε– αλλοιώνει τις ιδρυτικές αρχές του κόμματος και απομακρύνεται από τις αξίες του πατριωτικού σοσιαλισμού, αφήνοντας σαφείς αιχμές για τις τελευταίες πολιτικές επιλογές του Στέφανου Κασσελάκη.
Η ανακοίνωση της Θεοδώρας Τζάκρη:
«Στην πολιτική ζωή του τόπου έχουν διαμορφωθεί συνθήκες που θολώνουν την πολιτική διαδρομή, τις πολιτικές αποφάσεις και πράξεις πάρα πολλών πολιτικών προσώπων.
Στη δική μου περίπτωση ο κανόνας αυτός δεν μπορεί να ισχύσει διότι για περισσότερο από 30 χρόνια υπηρετώ ακριβώς τις ίδιες αρχές και αξίες και αντιμάχομαι οτιδήποτε ακροδεξιό, δεξιό και νεοφιλελεύθερο στη δημόσια ζωή.
Όταν διαφωνούσα ή όταν συμφωνούσα με πολιτικές επιλογές η προσωπική μου πυξίδα έδειχνε πάντα προς την κατεύθυνση του πατριωτικού σοσιαλισμού.
Αυτός είναι και ο λόγος που επί 23 χρόνια ο λαός της Πέλλας με τιμά εκλέγοντάς με κοινοβουλευτική του εκπρόσωπο.
Όταν αποφασίσαμε με τον Στέφανο Κασσελάκη, συναδέλφους βουλευτές και χιλιάδες μέλη και στελέχη από όλη τη χώρα να προχωρήσουμε στη δημιουργία ενός Κινήματος που θα διασώσει την τιμή και την υπόληψη των προοδευτικών δυνάμεων από αδιέξοδες και ανήθικες κομματικές πρακτικές, δεν θυμάμαι να συμφωνήσαμε ότι αυτή η κινηματική προσπάθεια θα εξελισσόταν σε ένα αρχηγικό κόμμα που θα χωρούσε στο κάδρο των συνομιλητών του ό,τι πιο ακροδεξιό και ακρονεοφιλελεύθερο έχει γνωρίσει η μεταπολιτευτική Ελλάδα και αυτό δεν είναι άλλο από το καθεστώς Μητσοτάκη και τους πρόθυμους υπηρέτες του.
Επιχείρησα επί μακρόν να συμβάλλω εσωκομματικά ώστε να διατηρούνται η συνοχή και οι ηθικοί πολιτικοί δεσμοί μεταξύ των μελών του Κινήματος Δημοκρατίας, το οποίο στη συνέχεια μετονομάστηκε με εισήγηση του προέδρου του σε «ΔΗΜΟΚΡΑΤΕΣ-ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ».
Σε όλα όμως υπάρχει ένα όριο.
Υπάρχουν κόκκινες γραμμές, τις οποίες, αν συναινέσουμε να προσπεράσουμε, τότε γινόμαστε συμμέτοχοι σε μια πράξη αλλοίωσης, τόσο της ιδρυτικής μας διακήρυξης, όσο και της προσωπικής πολιτικής διαδρομής καθενός και καθεμιάς.
Σκέφτηκα πολύ πριν αποφασίσω ότι δεν μπορώ να συμπορεύομαι με τον Στέφανο Κασσελάκη, όσο κι αν θέλω να συμπορεύομαι με τα χιλιάδες μέλη και φίλους του Κινήματος που ιδρύσαμε.
Όπως η πολιτική μου εμπειρία μου επιτρέπει και τα γεγονότα μου αποδεικνύουν έχω φτάσει στο σημείο να πιστεύω ότι ο Στέφανος Κασσελάκης νομιμοποιεί μία προφανή δεξιά απόκλιση, κάτι που με υποχρεώνει άμεσα να παραιτηθώ από Αντιπρόεδρος και μέλος των «ΔΗΜΟΚΡΑΤΩΝ» και να υπερασπιστώ τη δομημένη επί δεκαετίες σοσιαλιστική αντιδεξιά μου ταυτότητα.
Θέλω να ευχηθώ τα καλύτερα στα χιλιάδες μέλη και φίλους του κόμματος, με τα οποία μοιραστήκαμε εύκολες και δύσκολες στιγμές.
Η απόφασή μου έχει να κάνει με το κοινωνικό αίτημα για πλήρη διαύγεια θέσεων και απόψεων από τα πολιτικά πρόσωπα, όπως το εκπέμπει η κοινωνία και όχι όπως το υπαγορεύουν κάθε λογής συμφέροντα.
Θα συνεχίσω να υπηρετώ με πείσμα τα δίκαια του λαού της Πέλλας και το εθνικό συμφέρον που είναι η συνολική απόρριψη του μοντέλου διακυβέρνησης Μητσοτάκη και των οποιοδήποτε καιροσκοπικών μεταλλάξεών του.
Καλώ όλες και όλους να αντιληφθούμε τι εννοούσε ο Μάνος Χατζιδάκις όταν έλεγε «όταν συνηθίζεις το τέρας αρχίζεις να του μοιάζεις» και να λάβουν καθαρή απόφαση μέσα τους ποιον αγώνα πρέπει να δώσουμε ως προοδευτικός κόσμος, μέσα από ένα μεγάλο προοδευτικό «ΕΜΕΙΣ».
Επειδή, τέλος, πολλά θα δούμε να γίνονται και θα ακούσουμε να λέγονται καταθέτω δημόσια τη δική μου αλήθεια και τη δική μου στράτευση υπέρ των αιτημάτων της κοινωνίας».
Το βαθύ ρήγμα που τους χώρισε
Η δημόσια αντιπαράθεση των δύο πλευρών επιβεβαιώνει το βαθύ ρήγμα που έχει δημιουργηθεί στο εσωτερικό των Δημοκρατών, με τις εξελίξεις να αναμένονται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον τις επόμενες ημέρες.

