Ο Κωνσταντίνος Σταφυλίδης μιλά για την παράσταση «Πάμε Όπερα»
«Τη μια μας παίζουν ροκ, την άλλη τσιφτετέλι», τραγούδησε το 1993 στη σκηνή της Γιουροβίζιον η Καίτη Γαρμπή και 31 χρόνια μετά φαίνεται πως τα γούστα βρίσκονται στο ίδιο μήκος κύματος. Ιδιαίτερα δε στη Θεσσαλονίκη, που αγαπά τη λαϊκή μουσική, τα ποπ ακούσματα μέχρι και την τραπ και τη χιπ χοπ. Στην εξίσωση δεν βρίσκεται τόσο όμως η κλασική μουσική και η όπερα. Πώς είναι για έναν νεαρό τραγουδιστή της όπερας η ζωή και η δράση στη συμπρωτεύουσα;
Ο Κωνσταντίνος Σταφυλίδης είναι ένας 22χρονος βαρύτονος τραγουδιστής από τη Θεσσαλονίκη, που συμμετέχει στην παράσταση «Πάμε Όπερα» του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας. Σπουδάζει λυρικό τραγούδι στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης, ενώ ολοκληρώνει το δίπλωμα σύνθεσης στο τμήμα Μουσικών Σπουδών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Με την κλασική μουσική ασχολείται από τα 18 του (στα σχολικά χρόνια εξέτισε τη «θητεία» του ως χεβιμεταλάς) και με το οπερατικό τραγούδι ασχολείται τον τελευταίο ενάμιση χρόνο. Πρόκειται για ένα είδος που τον μαγεύει.
«Έπρεπε να με πείσει το κόνσεπτ, όμως τώρα που το έζησα πιστεύω πως καταφέρνει 100% τον στόχο του να φέρει πιο κοντά στο κοινό όλων των ηλικιών την όπερα. Όσον αφορά τη δράση, κατά βάση είναι μουσική παράσταση. Έχει ένα εκτενές θεατρικό μέρος με highlights τα μουσικά μέρη, τα οποία είναι πραγματικά υψηλού επιπέδου», αναφέρει στην Karfitsa σχετικά με την παράσταση «Πάμε Όπερα».
Και προσθέτει: «Τα συναισθήματα της ομάδας είναι πολλά και έντονα. Είμαι πολύ ενθουσιασμένος. Τώρα που το βλέπω να ζωντανεύει μπροστά μου πραγματικά νιώθω ότι είναι κάτι που δεν έχει ξαναπαιχτεί, κάτι που δεν έχει ξαναϊδωθεί, ένα κόνσεπτ πρωτόγνωρο και όχι μόνο για τη Θεσσαλονίκη. Δεν έχω δει ούτε ακούσει να γίνεται κάτι τέτοιο, όσον αφορά δηλαδή το πάντρεμα του θεάτρου με το gala όπερας. Πόσο κατανοητή μου φαίνεται η πλοκή για μικρούς και μεγάλους που δεν είναι γνώστες του ιδιώματος. Πιστεύω πως θα πάει πολύ καλά».
Μιλώντας για την εμπειρία του ως καλλιτέχνης της κλασικής μουσικής στη Θεσσαλονίκη εξηγεί πως η πόλη μας «υστερεί σε τρομακτικό βαθμό όσον αφορά τον πολιτισμό», ενώ και οι ευκαιρίες προς τον καλλιτεχνικό κόσμο είναι λίγες, όπως επισημαίνει. «Εργάζομαι ως ένας 22χρονος τραγουδιστής όπερας στη Θεσσαλονίκη, στην πόλη μου. Αυτό είναι πολύ σπάνιο δυστυχώς, αλλά αποδεικνύει ότι μπορούν να ανέβουν τέτοιες παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη».
Η σκέψη του εξωτερικού είναι συχνή ανάμεσα στους συμφοιτητές του και φυσικά όχι πολύ αισιόδοξη για το φιλόμουσο κοινό της Θεσσαλονίκης που βλέπει το νέο καλλιτεχνικό της «αίμα» να φυλλορροεί. Για να έρθουν οι ευκαιρίες, όπως εξηγεί ο νεαρός βαρύτονος τραγουδιστής στην Karfitsa, χρειάζεται τύχη, συνάμα όμως δουλειά και προσπάθεια. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο ίδιος γνώρισε τον σκηνοθέτη, Αθανάσιο Κολαλά στην πρεμιέρα της παράστασης του Φεστιβάλ Επταπυργίου, «I Pagliacci».
«Η τύχη ευνοεί όσους είναι έτοιμοι να τη δεχτούν. Μπορεί να είσαι τυχερός αλλά αν δεν έχεις καθίσει να διαβάσεις, να προετοιμαστείς και να είσαι έτοιμος για ό,τι σου συμβεί, ίσως έρθει μια ευκαιρία αλλά να μη μπορείς να την αξιοποιήσεις» λέει χαρακτηριστικά.

