Το γιγάντιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given, το οποίο είχε ακινητοποιηθεί στις 23 Μαρτίου αποκλείοντας επί 6 ημέρες την νευραλγικής σημασίας Διώρυγα του Σουέζ, από την οποία διέρχεται το 10% το παγκόσμιου εμπορίου, και στην συνέχεια κρατήθηκε από τις αιγυπτιακές αρχές για 100 ημέρες μέχρι την ολοκλήρωση των διαπραγματεύσεων ανάμεσα στην πλοιοκτήτρια εταιρεία και την Αίγυπτο, σήκωσε τις άγκυρες, όπως προβλέπει η συμφωνία στην οποία κατέληξαν οι δύο πλευρές.

Το πλοίο μήκους 400 μέτρων και βάρους 200.000 τόνων βγήκε από την Μεγάλη Πικρή Λίμνη στην οποία παρέμεινε τους τελευταίους μήνες και εισήλθε στο βόρειο τμήμα της Διώρυγας του Σουέζ κατευθυνόμενο προς την Μεσόγειο.

Η επίτευξη συμφωνίας για την καταβολή αποζημίωσης προς τις αιγυπτιακές αρχές για τον αποκλεισμό της Διώρυγας ανακοινώθηκε την Κυριακή, όμως οι αιγυπτιακές αρχές δεν αποκάλυψαν το ύψος της αποζημίωσης επί της οποίας συμφώνησαν οι δύο πλευρές.

Σύμφωνα με την Αρχή της Διώρυγας, κατά τις έξι ημέρες κατά τις οποίες παρέμεινε κλειστό το θαλάσσιο πέρασμα, η Αίγυπτος απώλεσε 12 έως 15 εκατομμύρια δολάρια ημερησίως.

Στις αρχές του Ιουνίου η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε την επίτευξη «αρχικής» συμφωνίας για την καταβολή αποζημίωσης ανάμεσα στον πλοιοκτήτη και την Αίγυπτο έπειτα από εντατικές διαπραγματεύσεις στις οποίες συμμετείχαν και οι ασφαλιστικές εταιρείες του πλοίου.

Η βασική διαφορά ανάμεσα στην Αίγυπτο και την πλοιοκτήτρια ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen αφορούσε το ύψος της αποζημίωσης.

Αρχικά, το Κάιρο διεκδίκησε 916 εκατομμύρια δολάρια, πριν μειώσει το ποσόν στα 600 εκατομμύρια και στην συνέχεια στα 550 εκατομμύρια.

Συνολικά, 422 πλοία που μετέφεραν εμπορεύματα 26 εκατομμυρίων τόνων είχαν αποκλεισθεί τον Μάρτιο στην Διώρυγα του Σουέζ.

Σύμφωνα με την ασφαλιστική Allianz, οι απώλειες για το παγκόσμιο θαλάσσιο εμπόριο αποτιμήθηκαν σε 6 έως 10 δισεκατομμύρια δολάρια ημερησίως.