Στο μεγάλο, εμβληματικό έργο της Περιφέρειας Αττικής, αυτό της ανάπλασης του Φαληρικού Δέλτα, αναφέρθηκε μεταξύ άλλων, μιλώντας στο «Π», η εντεταλμένη σύμβουλος Τεχνικών Έργων Ευρώπη Κοσμίδη. Η κα Κοσμίδη μίλησε, επίσης, για τους βασικούς πυλώνες και όλα τα έργα που προγραμματίζονται ή υλοποιούνται από την Περιφέρεια Αττικής.

Σε μικρό χρονικό διάστημα ολοκληρώνονται τα δύο πρώτα χρόνια της περιφερειακής θητείας. Ποια βήματα έχουν γίνει για την καλυτέρευση της ζωής των πολιτών της Αττικής;

Το διάστημα των δύο αυτών ετών, παρά την πανδημία και τις δυσκολίες που δημιούργησε, καταφέραμε να φέρουμε εις πέρας ένα πρώτο βασικό κομμάτι των προεκλογικών μας εξαγγελιών. Θα σταθώ ιδιαίτερα στο κομμάτι που μου έχει αναθέσει ο περιφερειάρχης Γιώργος Πατούλης, τα τεχνικά έργα. Το διάστημα αυτό έχουν γίνει εκατοντάδες παρεμβάσεις σε έργα υποδομής. Τα οποία, όπως ξέρετε, δεν είναι πάντα ορατά, καθώς είναι σε ρέματα και σε πρανή, αλλά είναι ίσως το πιο κομβικό κομμάτι για την υλοποίηση αυτού που είχαμε πει προεκλογικά: της ασφάλειας της Αττικής. Προς την ίδια κατεύθυνση έχουν γίνει παρεμβάσεις σε σηματοδότες και δρόμους, όπως το μεγάλο έργο στη λεγόμενη «τρύπα Καραμανλή», που ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες εξυπηρετεί έναν τεράστιο όγκο πολιτών και τουριστών. Θα σας έλεγα πως αυτό που κάνουμε είναι η προετοιμασία κομμάτι κομμάτι, ώστε στο τέλος να δούμε το παζλ να συμπληρώνεται και να έχουμε μια διαφορετική Αττική από αυτήν που παραλάβαμε.

Θα σταθώ σε τρεις σημαντικούς πυλώνες που είχε θέσει η περιφερειακή αρχή του Γιώργου Πατούλη. Πρώτος πυλώνας: οδική ασφάλεια. Είμαστε σε καλύτερο επίπεδο από τα προηγούμενα χρόνια. Ποια σημαντικά έργα έχουν γίνει;

Ήδη σας ανέφερα ένα ενδεικτικό αλλά εμβληματικό έργο που έγινε στην «τρύπα Καραμανλή». Αλλά δεν είναι το μόνο. Αρχές του χρόνου υπεγράφη από τον περιφερειάρχη Αττικής Γιώργο Πατούλη η σύμβαση για την υλοποίηση του έργου επισκευής και αντικατάστασης κατεστραμμένων αρμών γεφυρών στο αστικό οδικό δίκτυο αρμοδιότητας, ένα έργο συνολικού προϋπολογισμού 1 εκατ. ευρώ. Για να γίνω πιο σαφής, το έργο προβλέπει την τακτική συντήρηση, την επισκευή αλλά και την αντικατάσταση των αρμών διαστολής οι οποίοι υπάρχουν στις γέφυρες όλης της Αττικής, κάτι ιδιαίτερα επικίνδυνο με το πέρασμα των ετών. Άλλη παρέμβαση είναι η ενεργοποίηση τριών οχημάτων τύπου βαν για τον έλεγχο της οδικής ασφάλειας στη λεωφόρο Κηφισού, αλλά και η προώθηση ανέπαφων διαβάσεων πεζών. Έχουμε πολλά να κάνουμε ακόμα, καθώς είμαστε μόνο στα μέσα της θητείας μας.

Δεύτερος πυλώνας: αντιπλημμυρικά έργα. Ποια έχουν γίνει και τι έχει προγραμματιστεί;

Τα αντιπλημμυρικά έργα εδράζονται στο τρίπτυχο: σαρωτικός έλεγχος, επιτάχυνση των ρυθμών, ολοκλήρωση εντός των προσδιορισμένων χρονοδιαγραμμάτων. Τώρα που είναι καλοκαίρι, ετοιμαζόμαστε για τον χειμώνα. Έχουν ήδη εκπονηθεί μελέτες και προχωρούν για την κατασκευή δικτύου ομβρίων και χυτών αγωγών όπου χρειάζεται, όπως για παράδειγμα στην περιοχή μου, τις Αχαρνές, που ήταν για χρόνια μια περιοχή εντελώς εκτεθειμένη σε έκτακτα καιρικά φαινόμενα. Το ίδιο κάνουμε σε ολόκληρη την Αττική. Δίνουμε έμφαση στον καθαρισμό και αποκατάσταση ρεμάτων όπως για παράδειγμα στην περιοχή της Κινέτας, ενώ στην περιοχή Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης πραγματοποιούνται αντιπλημμυρικά έργα με τη χρηματοδότηση της Περιφέρειας Αττικής συνολικού προϋπολογισμού 11,6 εκατ. ευρώ.

Τρίτος πυλώνας: ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα. Σε τι σημείο βρισκόμαστε σε σχέση με αυτό το εμβληματικό έργο;

Αυτή τη στιγμή σχεδιάζουμε ήδη τη δεύτερη φάση, καθώς η πρώτη, προϋπολογισμού 150 εκατ., ευελπιστούμε πως θα έχει ολοκληρωθεί περί τα τέλη Σεπτεμβρίου. Η πρώτη φάση, όπως μπορεί να δει και όποιος περνά από την περιοχή, περιλαμβάνει μεταξύ άλλων συγκοινωνιακά, οδικά, τεχνικά έργα, έργα αποστράγγισης οδοστρωμάτων, αντιπλημμυρικά έργα, έργα αποχέτευσης ομβρίων, έργα αποκατάστασης και μετακίνησης δικτύων ΟΚΩ (αγωγοί φυσικού αερίου, ύδρευσης κ.λπ.), καθώς και ορισμένα υδραυλικά έργα εκτός περιοχής, όπως αντλιοστάσια και αγωγούς για τη μόχλευση των νερών του Κηφισού ποταμού, το Κέντρο Ανάκτησης Νερού στον Ελαιώνα για την άρδευση του μελλοντικού πάρκου. Αμέσως μετά την ολοκλήρωση της πρώτης φάσης θα ξεκινήσει η δεύτερη. Στόχος, όταν παραδοθεί το έργο, να δουν οι πολίτες ένα εντελώς νέο Φαληρικό Δέλτα.

Όταν αναφερόμαστε σε έργα υποδομής και δη σε μεγάλα εμβληματικά έργα, δυστυχώς αυτομάτως τα συνδέουμε με γραφειοκρατία και καθυστερήσεις. Τι δυσκολίες έχετε συναντήσει και πώς τις ξεπεράσατε;

Αυτό που λέτε είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα και μαζί το μεγαλύτερο μάθημα για όλους. Η γραφειοκρατία, την οποία ακούμε εδώ και δεκαετίες, αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στον δικό μου τομέα και όχι μόνο. Θα σας πω το πιο απλό: ένας δρόμος που δεν ξέρουμε σε ποια δικαιοδοσία ανήκει. Το θέμα ξεπερνά κατά πολύ την Περιφέρεια και γενικά τον πρώτο βαθμό αυτοδιοίκησης και φτάνει σε κεντρικό επίπεδο. Και εδώ πρέπει να σας θυμίσω πως ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει δεσμευτεί για το ξεκαθάρισμα των αρμοδιοτήτων. Είναι κάτι που το έχουμε ανάγκη και θα λύσει πολλά προβλήματα.

Στο τέλος αυτής της περιφερειακής θητείας πώς οραματίζεστε την Περιφέρεια Αττικής στο επίπεδο των έργων;

Να έχουμε κάνει όσα έχουμε υποσχεθεί και όσα δεν τα κάναμε να έχουμε προσπαθήσει! Προεκλογικά έλεγα στους πολίτες που συναντούσα πως δεν υπόσχομαι ότι θα λύσουμε όλα τα προβλήματα, αλλά υπόσχομαι πως θα προσπαθήσουμε για τα πάντα. Αυτό κάνουμε. Και αυτό θα κάνουμε. Πρέπει να σας πω ότι είμαστε σε καλό δρόμο και θα τα καταφέρουμε, καθώς ο κ. Πατούλης δεν αφήνει τίποτα χωρίς να ασχολείται προσωπικά και να επιδιώκει απτά και γρήγορα αποτελέσματα.

Συνέντευξη στον Γιώργο Λαιμό

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο