Για κατάρρευση προ των πυλών στην αλυσίδα εφοδιασμού της αγοράς, προειδοποιούν οι μεταφορικές εταιρίες της Γερμανίας και τονίζουν ότι η έγκαιρη προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών δεν είναι πλέον ασφαλής.

Σύμφωνα με τη Handelsblatt, σε επιστολή τους προς τον (υπηρεσιακό) υπουργό Οικονομίας Πέτερ Αλτμάιερ, η Ομοσπονδιακή Ένωση Εμπορευματικών Μεταφορών και Logistics (BGL) και η Ομοσπονδιακή Ένωση Επιχειρηματιών Omnibus αναλύουν την κατάσταση, την οποία αποδίδουν στη μεγάλη αύξηση της τιμής του καθαριστικού καυσαερίων AdBlue που χρησιμοποιείται στα φορτηγά, η οποία με τη σειρά της οφείλεται στην έκρηξη των τιμών της ενέργειας.

Στην επιστολή τους οι επιχειρήσεις μεταφορών επισημαίνουν ακόμη ότι «πολλές εταιρίες σταματούν ήδη τις παραδόσεις» και τονίζουν, ότι πιθανή ανεπάρκεια του διαλύματος το οποίο φροντίζει για τον περιορισμό των εκλυόμενων ρύπων, θα επηρέαζε το 90% των μεταφορών με φορτηγά. «Η αλυσίδα εφοδιασμού θα κινδύνευε σοβαρά και η προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών στον πληθυσμό δε θα ήταν πλέον ασφαλής», αναφέρεται στην ίδια επιστολή.

Τα φορτηγά και τα λεωφορεία με κινητήρες Euro 6, εξαρτώνται από το βοηθητικό αυτό υλικό. Σε πολλά οχήματα ο κινητήρας δεν επιτρέπει την επανεκκίνηση, εάν το δοχείο AdBlue είναι άδειο, οπότε το όχημα μένει ακινητοποιημένο. Η παραγωγή του AdBlue σχετίζεται με το μεθάνιο, η εκτίναξη της τιμής του οποίου έχει οδηγήσει πολλές εταιρίες να διακόψουν την παραγωγή τους. Οι κατασκευαστές πρέπει κατόπιν να αποκτήσουν πιστοποιητικό CO2. Η τιμή του AdBlue αυξάνεται επειδή ανεβαίνουν οι τιμές των πρώτων υλών και επιπλέον, επειδή πολλοί κατασκευαστές, λόγω των πιστοποιητικών CO2, περιόρισαν την παραγωγή τους. Την ίδια στιγμή, οι «αγορές πανικού» επιδεινώνουν την κατάσταση.

Ο υπουργός Μεταφορών Αντρέας Σόιερ δήλωσε σήμερα ότι λαμβάνει «πολύ σοβαρά» υπ’ όψιν την προειδοποίηση του κλάδου των μεταφορών και τόνισε ότι κορυφαία προτεραιότητα αποτελεί η διατήρηση της ομαλής λειτουργίας της αλυσίδας εφοδιασμού.