Πουθενά στον κόσμο, το ζήτημα του τρόπου λειτουργίας των εκκλησιών στη διάρκεια της πανδημίας δεν έγινε θέμα αντιπαράθεσης μεταξύ των κομμάτων. Πουθενά αρχηγός κόμματος, την ώρα που έρευνες δείχνουν ότι η πανδημία ενισχύει παντού στον κόσμο το θρησκευτικό συναίσθημα, δεν χάρισε τους πιστούς στους πολιτικούς του αντιπάλους. Πουθενά το κράτος, ούτε το κομμουνιστικό καθεστώς της Κούβας ούτε στη Νικαράγουα, δεν διανοήθηκαν να λάβουν μονομερώς μέτρα για τον τρόπο λειτουργίας των εκκλησιών και δεν προχώρησαν σε νομοθετικές ρυθμίσεις για την Εκκλησία.

Κυβερνήσεις και αντιπολιτεύσεις σε όλον τον κόσμο απέφυγαν να συγκρουστούν με τις εκκλησιαστικές αρχές, προσπαθώντας να έλθουν σε συνεννόηση μαζί τους, ώστε οι ίδιες οι εκκλησιαστικές αρχές να λάβουν τις αποφάσεις για τους τόπους λατρείας. Όπως ακριβώς έκανε και η ελληνική κυβέρνηση.

Το μόνο κόμμα που με αφορμή την πανδημία θέλησε να αναμετρηθεί με την Εκκλησία και τους πιστούς της, φθάνοντας στο σημείο να καταθέσει τροπολογία για επιβολή μέτρων, είναι ο ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος κατάφερε, για μια ακόμη αφορά, μια υπόθεση που απαιτούσε λεπτούς χειρισμούς και συναινέσεις να την μετατρέψει σε αντικείμενο πολιτικών διενέξεων. Και η «τροπολογία» του για την εξομοίωση των ιερών ναών με τα κομμωτήρια είναι αριστούργημα λαϊκισμού.

Τι μας λέει ο κ. Τσίπρας; Να επιβάλλεται και στους ανεμβολίαστους πιστούς rapid test πριν μπουν στην εκκλησία, για να ασκήσουν τη θρησκευτική λατρεία τους, όπως στο λιανικό εμπόριο, τους χώρους διασκέδασης, τα κομμωτήρια κ.λπ. Και εντάξει, στο πρώτο άκουσμα σκέφτεσαι: «Σωστά τα λέει. Γιατί να εξαιρούνται οι πιστοί;». Σε μια δεύτερη, ουσιώδη σκέψη όμως, οφείλεις να παρατηρήσεις:

Η Πολιτεία (κυβέρνηση και επιστήμονες) εξαίρεσε από τα περιοριστικά μέτρα που αφορούν τους ανεμβολίαστους τρεις δράσεις πολιτών που θεωρεί «πρώτης ανάγκης» και που δεν μπορούσε να επιβάλει 48ωρη προετοιμασία με τεστ και για ουσιαστικούς και για πρακτικούς λόγους:

·      Τα σούπερ-μάρκετ (για τις ανάγκες προμηθειών σίτισης της οικογένειας).

·      Τα φαρμακεία (για τις ανάγκες φαρμακευτικής περίθαλψης της οικογένειας).

·      Τις εκκλησίες (για όσους συμπολίτες μας έχουν ανάγκη πνευματικής στήριξης και θρησκευτικής λατρείας).

Η τροπολογία του κ. Τσίπρα «περνάει ντούκου» τα σούπερ-μάρκετ και τα φαρμακεία και εντοπίζει στις εκκλησίες. Και αυτό, αγνοώντας ότι σε καμία ευρωπαϊκή χώρα, αλλά ακόμη και σε «σοσιαλιστικές» χώρες, όπως στην Κούβα και τη Νικαράγουα, δεν έχουν θεσπιστεί περιοριστικοί κανόνες στην προσέλευση των πιστών στις εκκλησίες.

Είναι άραγε ασήμαντος ή μικρότερος ο συνωστισμός στα σούπερ-μάρκετ από τις εκκλησίες; Ή ο ΣΥΡΙΖΑ μετράει διαφορετικά την ανάγκη τροφής από την πνευματική ανάγκη ενός πιστού; Τίποτα από αυτά δεν έλαβε υπόψη ο κ. Τσίπρας. Προφανώς βγήκε υποκριτικά να ασκήσει –άλλη μια φορά– ψηφοθηρική αντιπολίτευση. Και μάλιστα εμφανίστηκε (ο αθεόφοβος) να κατηγορεί τον Μητσοτάκη ότι «μαζεύει ψήφους» από τους θρησκευόμενους (ο οποίος, αν θυμάστε, τους έκοψε το Πάσχα και έκλεισε τις εκκλησίες όταν έπρεπε να κλείσουν – την εποχή που δεν υπήρχαν μαζικός εμβολιασμός και τα αντίστοιχα θεσμοθετημένα μέτρα προστασίας).

Η τροπολογία του κ. Τσίπρα δεν απευθύνεται στην κοινωνία. Και δεν έχει ειλικρινείς στόχους κοινωνικής προστασίας. Επιχειρεί απλώς να αγγίξει και να συσπειρώσει τον πυρήνα του αριστερού κόμματός του, που ενδεχομένως σπάνια περνάει μπροστά από εκκλησία. Οπότε, τι είχε τι έχασε.

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο