Προ ημερών, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για τον σχεδιασμό του οδικού άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά, μήκους περίπου 70 χιλιομέτρων, ο οποίος προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί εντός του 2022. Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε, επίσης, στα έργα της Γραμμής 4 του Μετρό, που ήδη ξεκίνησαν.

Τον περασμένο Ιούλιο δόθηκαν στην κυκλοφορία τα 14,3 πρώτα χιλιόμετρα του Ε-65, για τον οποίο διασφαλίσαμε τη χρηματοδότηση της κατασκευής του βόρειου τμήματός του, που μέχρι πρότινος ανήκε στα «όνειρα θερινής νυκτός». Η επέκταση του φυσικού αερίου ξεκίνησε να υλοποιείται στην ελληνική περιφέρεια, τα έργα στο Ελληνικό προχωρούν, ο ΒΟΑΚ μπήκε επιτέλους στην τελική ευθεία, για να ακολουθήσουν το Μετρό Θεσσαλονίκης και η Εθνική Οδός Πάτρας-Πύργου.

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα σπουδαία και βαρυσήμαντα έργα υποδομής που φέρνουν νέα αναπτυξιακή πνοή στην ελληνική οικονομία και δημιουργούν ποιοτικές θέσεις εργασίας.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας κατορθώνει να υλοποιεί το προεκλογικό της πρόγραμμα ακόμη και κάτω από εξαιρετικά δύσκολες και ασταθείς συνθήκες, όπως αυτές που διαμόρφωσε και εξακολουθεί να τροποποιεί η πανδημία της Covid-19.

Με συγκροτημένο σχέδιο, ώριμες μελέτες και εξασφαλισμένες χρηματοδοτήσεις 13 και πλέον δισεκατομμυρίων ευρώ, προερχόμενων κυρίως από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία, η χώρα κατασκευάζει σήμερα τις υποδομές τού αύριο.

Η διασφάλιση των κεφαλαίων του Ταμείου Ανάκαμψης και των αυξημένων πόρων του νέου ΕΣΠΑ αποτελεί μοναδική ευκαιρία για ενίσχυση και αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου της χώρας μας, που διέρχεται μέσα από την κατασκευή δημόσιων υποδομών τέτοιου βεληνεκούς.

Πέραν του συγκοινωνιακού τομέα, που ορθά έχουμε τοποθετήσει ως κυβέρνηση σε πρώτο πλάνο, ο πρωτογενής τομέας και ο τουρισμός καταγράφουν μεγάλες ανάγκες εκσυγχρονισμού, αναδιοργάνωσης και αναδιαμόρφωσης.

Ο ελληνικός αγροτικός τομέας στενάζει κάτω από τις αλλεπάλληλες ανατιμήσεις των προϊόντων και τις απαρχαιωμένες μεθόδους παραγωγής που επικρατούν στη χώρα. Η λύση στο σύνθετο αυτό ζήτημα προϋποθέτει τη μείωση του κόστους παραγωγής. Είναι το στοιχείο αυτό που θα δώσει ανάσα ζωής στους αγρότες και μπορεί να κάνει πιο ανταγωνιστικά τα ελληνικά προϊόντα στις διεθνείς αγορές. Αυτό με τη σειρά του απαιτεί έργα υποδομής, όπως λιμνοδεξαμενές, ταμιευτήρες, μικρά φράγματα, κλειστά αρδευτικά δίκτυα και ολοκλήρωση αναδασμών, έργα τα οποία έχουν τη δυναμική να ανανεώσουν και να ενδυναμώσουν όσο τίποτα άλλο την αγροτική επιχειρηματικότητα.

Κρίσιμες απαιτήσεις ενίσχυσης παρουσιάζουν όμως και οι τουριστικές μας υποδομές. Ο στόχος της επέκτασης της τουριστικής περιόδου και στους 12 μήνες, καθώς και της συμπλήρωσης του παραδοσιακού τουριστικού προϊόντος «ήλιος και θάλασσα» με εναλλακτικές μορφές τουρισμού όπως ο ιαματικός και ο ορεινός τουρισμός, είναι μονόδρομος, ιδιαίτερα στη μετα-Covid εποχή.

Η υλοποίηση έργων υποδομής όπως είναι οι τουριστικοί λιμένες, η αναμόρφωση των παραλιακών μετώπων, ο εκσυγχρονισμός και η προσβασιμότητα των ιαματικών πηγών και των εγκαταστάσεων γύρω από αυτές προκρίνονται ως αναγκαίες συνθήκες, ώστε η Ελλάδα να αναδειχθεί κορυφαία τουριστική επιλογή και στη μετα-Covid εποχή, η οποία θα χαρακτηρίζεται από υψηλές προδιαγραφές, με την ευεξία, την αποκατάσταση και την ψυχική υγεία να πρωταγωνιστούν.

 

του Θέμη Χειμάρα

Βουλευτής Φθιώτιδας της ΝΔ

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο