Οι εκλογές είναι προ των πυλών. Πρόωρες ή κανονικές σε έναν χρόνο και αυτοδιοικητικές σε ενάμιση χρόνο και λίγο παραπάνω.

«Των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν», λέει ο θυμόσοφος λαός. Οι επόμενοι μήνες είναι μήνες προεκλογικοί και προβλέπονται να είναι αρκετά ενδιαφέροντες.

Μεγάλες εκπλήξεις και ανατροπές είναι πιθανές, σε δημοσκοπήσεις, υποψηφιότητες, μετακινήσεις υποψήφιων πολιτικών, λάσπη στον ανεμιστήρα και χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Οι πολίτες ετοιμάζονται να «εκτελέσουν» όσους πολιτικούς τούς έχουν καθίσει στο στομάχι, με τις συμπεριφορές τους. Από σήμερα, ο κάθε εν δυνάμει υποψήφιος θα πρέπει να χτίσει, να βελτιώσει το προφίλ του, να πείσει τους πολίτες πως μπορούν να τον εμπιστευτούν. Ξεκινήστε άμεσα, τώρα, για να μην ισχύσει και για εσάς η γνωστή ρήση «ανθ’ ημών Γουλιμής»!

Η πολιτική επικοινωνία δεν είναι υπόθεση μόνο μερικών εβδομάδων πριν από τις εκλογές. Όποιος θέλει να εκμεταλλευτεί τα οφέλη της πολιτικής επικοινωνίας, θα πρέπει να ξεκινήσει αρκετά νωρίς την προσπάθεια και, στον «νεκρό» για τους αντιπάλους του χρόνο, να κάνει κινήσεις που θα αυξήσουν την αναγνωρισιμότητά του, θα βελτιώσουν την εικόνα του και θα πείσουν τους πολίτες-ψηφοφόρους για τις ικανότητές του και για την σίγουρη επιλογή τους. Η πεμπτουσία μιας προεκλογικής εκστρατείας είναι η επιλογή της στρατηγικής. Στρατηγική, με απλά λόγια, είναι η θέση που επιλέγει ο κάθε υποψήφιος να πάρει στο πλαίσιο του ανταγωνισμού που έχει, καθώς και η κατεύθυνση, η προσαρμογή του λόγου του, του προγράμματος του και των μηνυμάτων του.

Όσο περισσότερος χρόνος υπάρχει, τόσο καλύτερα μπορούμε να διαμορφώσουμε χαρακτηριστικά της στρατηγικής, να πετύχουμε καλύτερη στόχευση και να πετύχουμε και τους αντίστοιχους πρώτους στόχους. Όπως αναγνωρισιμότητα, εικόνα υποψηφίου, πολιτική χαρτογράφηση της περιοχής και μελέτη των προβλημάτων και των πιθανών ανταγωνιστών. Και επειδή στο μυαλό των ψηφοφόρων η ανανέωση πολιτικών ξεπερνά κάθε φορά το 50%, είναι λογικό να αναρωτιέστε ποιοι θα είναι οι αντίπαλοί σας και πώς θα τους αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά.

Πολλοί φιλόδοξοι νέοι πολιτικοί βλέπουν την πρώτη θητεία τους στην Τοπική Αυτοδιοίκηση εφαλτήριο πολιτικής ανέλιξης σε μεγαλύτερα αξιώματα.

Πολλοί πολιτευτές ή πολιτικοί, μετά από αποτυχημένες προσπάθειες να βρεθούν στα ψηφοδέλτια των κομμάτων ή στη Βουλή, στρέφονται προς την Αυτοδιοίκηση για να «κλείσουν» την πολιτική τους καριέρα. Μια θέση περιφερειάρχη ή δημάρχου δημιουργεί ελπίδες για μια καλύτερη νέα αρχή.

Γι’ αυτό και απαραίτητη προϋπόθεση για να κατοχυρώσετε τη θέση που στοχεύετε είναι να ξεκινήσετε άμεσα, να ξεδιπλώσετε τη στρατηγική σας σε ανύποπτο χρόνο, εκεί όπου δεν σας περιμένουν.

Με σειρά επικοινωνιακών και προσωπικών ενεργειών, σιγά και μεθοδικά, λίγο καιρό πριν στηθούν οι κάλπες, θα είστε ήδη μπροστά, σε απόσταση ασφαλείας από τους αντίπαλους σας που θα βρίσκονται ακόμη στη γραμμή εκκίνησης!

Ο Κινέζος στρατηγός Σουν Τζου συστήνει, η έγκαιρη προετοιμασία είναι σίγουρη η νίκη!

 

του Θανάση Παπαμιχαήλ, επικοινωνιολόγου

Δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα Παρασκήνιο