Στην κυκλοφορία δόθηκε σήμερα, 22-7-22, η Παράκαμψη της Αμφιλοχίας, η οποία συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο-Αμβρακία με την Ιόνια Οδό. Ο δρόμος ολοκληρώθηκε πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση.

Ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης, στην τοποθέτησή του αναφέρθηκε στο δύσκολο παρελθόν του οδικού άξονα, τονίζοντας τα οφέλη για τους πολίτες:

«Το έργο του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία, συνολικού μήκους 49 χιλιομέτρων, ξεκίνησε το 2009 και ταλαιπωρήθηκε επί σειρά ετών με διάλυση εργολαβιών και επαναδημοπρατήσεις. Η χώρα κινδύνευε με δημοσιονομική διόρθωση για τα χρήματα που είχε πάρει κατά τα προηγούμενα έτη.

Έτσι αφού ξεμπλέξαμε με τις ατέρμονες δικαστικές διεκδικήσεις, τον Νοέμβριο του 2020 υπογράψαμε τη σύμβαση με τον ανάδοχο. 19 μήνες μετά, με σχέδιο, επιμονή και πολλή δουλειά παραδίδουμε, όπως ακριβώς υποσχεθήκαμε στους Έλληνες πολίτες, τα πρώτα 17 χιλιόμετρα του έργου και μάλιστα 5 μήνες πριν από το αναμενόμενο».

Ειδικότερα για το τμήμα που δόθηκε σε χρήση, εξήγησε: «Η παράδοση σε κυκλοφορία του τμήματος που παρακάμπτει την πόλη της Αμφιλοχίας αποτελεί σημαντικό γεγονός και για τον Ν. Αιτωλοακαρνανίας αλλά και ευρύτερα για τη Δυτική Ελλάδα. Πρόκειται για το ανατολικότερο τμήμα του άξονα που αναβαθμίζει πραγματικά τα επίπεδα συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης αφού συνδέεται άμεσα με την Ιόνια Οδό δημιουργώντας συνέργειες που θα λειτουργήσουν ευεργετικά για όλη τη περιοχή».

Τα οφέλη για τους πολίτες:

-Εξοικονομούνται περίπου 25 λεπτά μετακίνησης κατά την κύρια διεύθυνση της παράκαμψης Αμφιλοχίας, δηλαδή από Ιόνια οδό έως Λουτράκι.
-Επιτυγχάνεται η μείωση της σημερινής απόστασης κατά 7 χιλιόμετρα με προφανή οφέλη για την κατανάλωση καυσίμων και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των μετακινήσεων.
-Βελτιώνεται η ελκυστικότητα της περιοχής, ώστε να πραγματοποιηθούν παραγωγικές επενδύσεις και να αναβαθμιστούν οι αναπτυξιακές προοπτικές στη ζώνη επιρροής του έργου.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Καραγιάννης στην ασφάλεια, καθώς πλέον η βαριά κυκλοφορία μεταφέρεται εκτός των ημιαστικών περιοχών.

Όπως επισήμανε ο υφυπουργός Υποδομών, «ο άξονας έχει βεβαρημένο ιστορικό σημαντικών ατυχημάτων. Έτσι, πέρα από τις νέες θέσεις εργασίας και τον θετικό αντίκτυπο στην οικονομία και την απασχόληση, τα έργα αυτά πετυχαίνουν και κάτι ακόμα… Οι πολίτες νιώθουν ότι κάποιος πραγματικά ενδιαφέρεται, ότι καταλαβαίνει τα προβλήματά τους και κάνει αυτό που πρέπει για να βοηθήσει».

Συνολικά, η Αμβρακία Οδός θα παραδοθεί εντός του 2023, όπως εξήγησε, υπενθυμίζοντας τη σχετική δέσμευση.

«Με την ολοκλήρωσή της, οι νομοί Πρέβεζας, Λευκάδας και Αιτωλοακαρνανίας θα συνδέονται πλέον με το διευρωπαϊκό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων, ενώ και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, που τα έργα του συνεχίζονται, αναβαθμίζεται στην πράξη, δίνοντας στη Δυτική Ελλάδα μια αξιόπιστη και ανταγωνιστική πύλη εισόδου στη χώρα»,τόνισε ο κ. Καραγιάννης, ενώ έκανε αναφορά στο σύνολο των έργων που υλοποιούνται στη Δυτική Ελλάδα.

«Αρχές φθινόπωρου θα παραδώσουμε το πρώτο τμήμα από το Άκτιο ως τον Άγιο Νικόλαο, μήκους 5 χιλιομέτρων, την ίδια στιγμή, στο τέλος του 2022 τελειώνει το Αγρίνιο – Άγιος Βλάσης ενώ οι μελέτες για τη σύνδεση της πόλης του Αγρινίου με την Ιόνια Οδό, μια προεκλογική δέσμευση μας, έχουν ανατεθεί και προχωρούν. Ακόμα, προχωράμε άμεσα τη κατασκευή δικτύου άρδευσης και αποστράγγισης για την εξυπηρέτηση αγροτικής περιοχής συνολικής έκτασης 38.000 στρεμμάτων σε Αμβρακία, Αμφιλοχία και Βάλτο. Συνολικά, γύρω από την Ιόνια Οδό θα κατασκευαστούν περί τα 80 εκατομμύρια ευρώ αντιπλημμυρικά έργα τα περισσότερα από τα οποία είναι εδώ, στο Νομό Αιτωλοακαρνανίας».

Ο κ. Καραγιάννης έστειλε αισιόδοξο μήνυμα ότι «σήμερα είναι μια στιγμή από τις πολλές που θα έρθουν στο άμεσο μέλλον και τα επόμενα χρόνια. Η δουλειά που έχει γίνει τα τρία τελευταία χρόνια Έχει πια απτό θετικό αντίκτυπο στη ζωή των ανθρώπων».

Όπως επεσήμανε «το τρίπτυχο που εξασφαλίζει αυτή την επιτυχία είναι η πολιτική βούληση, ο σωστός σχεδιασμός και η οργανωμένη επίβλεψη».

«Η ιδιαιτερότητα της δουλειάς ξέρετε όσων ασχολούνται με τα μεγάλα έργα υποδομών είναι πως για χρόνια μπορεί να δουλεύεις μεθοδικά και συστηματικά αλλά τα αποτελέσματα της δουλειάς σου να είναι δυσδιάκριτα για έναν εξωτερικό παρατηρητή αφού τα έργα έχουν συνήθως μεγαλύτερο κατασκευαστικό χρόνο από τον συνήθη πολιτικό κύκλο. Όλοι όμως πρέπει να αναγνωρίζουμε ότι τα έργα υποδομής γίνονται για τις επόμενες γενιές και όχι για τις επόμενες εκλογές και σε αυτόν τον σκοπό οφείλουμε να είμαστε ταγμένοι», εξήγησε ο κ. Καραγιάννης.

Tα στοιχεία του έργου:

Το οδικό έργο Άκτιο-Αμβρακία έχει μήκος 49 χλμ. και προϋπολογισμό 160,5 εκατομμύρια ευρώ. Περιλαμβάνει την κατασκευή των υπολειπόμενων εργασιών του οδικού δικτύου Άκτιο-Αμβρακία και του έργου προαίρεσης για τη σύνδεση αυτού του οδικού δικτύου με την Ιόνια Οδό.

Ο αυτοκινητόδρομος Άκτιο-Αμβρακία κατασκευάζεται με χαρακτηριστικά κλειστού αυτοκινητόδρομου, 2+2 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας και ανισόπεδους κόμβους.

Επιπλέον, περιλαμβάνεται ως έργο προαίρεσης, που έχει ενεργοποιηθεί, η απευθείας σύνδεση της απόληξης του οδικού άξονα Άκτιο-Αμβρακία με την Ιόνια Οδό στον ανισόπεδο κόμβο Ριβίου.

Το πρώτο ορόσημο του έργου, η Παράκαμψη της πόλης της Αμφιλοχίας. Συγκεκριμένα, το τμήμα των 17 χλμ. που παραδόθηκε στην κυκλοφορία θα αλλάξει συνολικά τις οδικές μεταφορές από την Ιόνια Οδό και δυτικά της περιοχής της Αμφιλοχίας.

Η πόλη δεχόταν όλα τα οχήματα από και προς τη δυτική ακτή και τα νησιά του Ιονίου, με συνέπεια το κυκλοφοριακό να αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ταυτόχρονα, το ασφαλές και αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο, συνδυαστικά με την αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας στην πόλη της Αμφιλοχίας θα προάγουν την ασφάλεια στους δρόμους της περιοχής και θα οδηγήσουν στη μείωση των πολλαπλών ατυχημάτων και δυστυχημάτων που σημειώνονταν κάθε χρόνο μέχρι σήμερα.

Με τη λειτουργία της Παράκαμψης της Αμφιλοχίας μειώνεται ο χρόνος ταξιδιού οδικώς από την Αθήνα έως την Πρέβεζα και τη Λευκάδα.