Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, απαντώντας σε επίκαιρες ερωτήσεις στην Βουλή αναφέρθηκε στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Θράκης και στη δημιουργία Μουσείου της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Για το σιδηροδρομικό δίκτυο της Θράκης, ο κ. Καραμανλής καταρχάς υπενθύμισε ότι: «Επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έγινε μια απόπειρα συντήρησης του δικτύου από τον Σεπτέμβριο του 2016 μέχρι τον Αύγουστο του 2017. Μια συντήρηση, όμως, που αντί να μειώσει το χρόνο των δρομολογίων, τον αύξησε. Από τις έξι ώρες και 29 λεπτά που ήταν τον Μάιο του 2014, σε οκτώ ώρες και 13 λεπτά τον Μάιο του 2019».

Επιπλέον, ανέφερε ότι στον πίνακα δρομολογίων για το 2022, δόθηκε ένα δρομολόγιο λεωφορείου από τη Δράμα προς την Αλεξανδρούπολη και δημιουργήθηκαν νέα τοπικά δρομολόγια από τη Θεσσαλονίκη στη Δράμα, από την Αλεξανδρούπολη στην Κομοτηνή, από τη Δράμα στην Ξάνθη, από την Αλεξανδρούπολη στο Ορμένιο και στην Ορεστιάδα.

Ο κ. Καραμανλής, απευθυνόμενος στο ΣΥΡΙΖΑ, υπενθύμισε ότι: «Αυτή η σύμβαση προβλέπει μία διαδικασία ετήσιου προγραμματισμού των δρομολογίων. Όχι σαν τη δική σας σύμβαση, που έδινε λεφτά για τις άγονες γραμμές, χωρίς να εξετάζει αν εκτελούνται ή όχι». Υπενθύμισε, επιπλέον, ότι με την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της Hellenic Train, ο ΣΥΡΙΖΑ κατάφερε να ξεπουλήσει την εταιρεία έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ, δηλαδή 5 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα από τα λεφτά που δίνει το Ελληνικό Δημόσιο για τις άγονες γραμμές.

«Πόσες προσλήψεις έκανε στο σιδηρόδρομο η δική σας παράταξη και η δική σας Κυβέρνηση; 25 προσλήψεις. Η Νέα Δημοκρατία έκανε 121 προσλήψεις, δηλαδή 484% πάνω».

«Ο κ. Τσίπρας επειδή φοβόταν το πολιτικό κόστος, δεν είχε την πολιτική ανδρεία να μας πει από πού θα περάσει ο σιδηρόδρομος ανατολικά. Αυτή η Κυβέρνηση πήρε την απόφαση για την πεδινή χάραξη. Αυτή η Κυβέρνηση βρήκε χρηματοδότηση. Γιατί εμείς βλέπετε τα μεγάλα λόγια χωρίς αντίκρισμα τα αφήνουμε στη ριζοσπαστική αριστερά, όπως τα μεγάλα λόγια που ακούγαμε περί σχισίματος των μνημονίων. Θα τα θυμάστε αυτά, δεν τα θυμάστε;», πρόσθεσε ο υπουργός.

«Όταν τα τρένα είναι άδεια όσο και να τα επιδοτήσεις -επειδή εγώ δεν πιστεύω στην επιδοματική πολιτική – δεν θα βρεις άκρη. Επομένως πρέπει πρώτα να συντηρήσεις το δίκτυο, πρέπει πρώτα να κάνεις το τρένο ανταγωνιστικό μέσο», ανέφερε ακόμη ο υπουργός και τόνισε προς τον ΣΥΡΙΖΑ: «Και εν πάση περιπτώσει το να έρχεστε και να μας εγκαλείτε ότι στην ουσία δεν γίνεται ένα δρομολόγιο, που δεν γινόταν από το 2011, το θεωρώ κάπως υπερβολικό».

Στο νέο οργανόγραμμα της ΥΠΑ θα προβλέπεται η σύσταση Μουσείου που θα στεγάζεται στον Ασύρματο, δήλωσε ο κ. Καραμανλής.

Καταλόγισε απραξία και αδράνεια στην προηγούμενη Κυβέρνηση, υπογραμμίζοντας πως «εμείς έχουμε αποδείξει έμπρακτα πως ενδιαφερόμαστε τόσο για την ΥΠΑ όσο και για την διατήρηση της ιστορικής μνήμης».

Τον Αύγουστο του 2020, ο νέος Διοικητής της ΥΠΑ ενημέρωσε τη Δημοτική Αρχή για το ενδιαφέρον της δημιουργίας Μουσείου στον Ασύρματο και μάλιστα επισκέφτηκε ο ίδιος τον χώρο, ενώ παράλληλα ορίστηκε από την ΥΠΑ «Συντονιστής» της όλης διαδικασίας, προκειμένου να υπάρξει επίσπευση της υλοποίησης του έργου. Η ΥΠΑ έχει μάλιστα ζητήσει την συνδρομή της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου και έχει αποσταλεί λεπτομερής επιστολή προς τον Δήμαρχο για το «όραμα» του Μουσείου. Όπως ανέφερε ο κ. Καραμανλής, λόγω κορονοϊού η διαδικασία είχε καθυστερήσει, αλλά πλέον υπάρχει η σχετική αλληλογραφία με ημερομηνία 26 Οκτωβρίου 2022 για να καθοριστούν οι λεπτομέρειες υλοποίησης του σχεδιασμού για το Μουσείο.

«Νομίζω ότι από τη στιγμή που υπάρχει αγαστή συνεργασία μεταξύ του Δήμου και της Διοίκησης της ΥΠΑ, το εν λόγω Μουσείο θα γίνει πραγματικότητα σύντομα», εκτίμησε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.