Ο ίδιος, τόνισε, πως ο σημαντικά αυξημένος ρυθμός επενδύσεων της Ελλάδας, που καταγράφεται, ήδη, συγκριτικά με τα άλλα ευρωπαϊκά κράτη, οφείλεται στην αλλαγή πολιτικής, που σημειώθηκε τα τελευταία 3,5 χρόνια στη χώρα.
Ο κ. Σκυλακάκης ανέφερε: «Η πολιτική μας πέτυχε, διότι – κατά βάση – ενδιαφερθήκαμε για τα κίνητρα στην οικονομία. Το λάθος που έκανε η προηγούμενη κυβέρνηση ήταν ότι θεωρούσε πως η οικονομία δουλεύει με εντολές. Η οικονομία, όμως, δουλεύει με κίνητρα. Όταν έχεις τα σωστά κίνητρα δουλεύεις, αποδίδεις φορολογία, επενδύεις. Όταν έχεις τα λάθος κίνητρα, όταν αισθάνεσαι ότι σε υπερφορολογούν και σε καταδιώκουν, κρύβεις τζίρο, κέρδη, εργασία και δεν επενδύεις».
Ακόμη, χαρακτήρισε «κλειδί» για τη θετική προοπτική της ελληνικής οικονομίας τους πόρους του ΤΑΑ. «Είναι μπροστά μας να δαπανηθεί το 85%-90% των κονδυλίων που αφορούν στις επιδοτήσεις του Ταμείου», σημείωσε, κάνοντας λόγο, ενδεικτικά, για προγράμματα που ενισχύουν μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, όπως αυτό της «Έξυπνης μεταποίησης», τα αγροδιατροφικά, το «Εξοικονομώ Επιχειρώντας», τον «Ψηφιακό μετασχηματισμό» κ.λπ. Ακόμη ανέφερε πως το REPowerEU, από τα μέσα του επόμενου χρόνου, μέσω εξειδικευμένου επιδοτούμενου εργαλείου, θα δημιουργήσει χώρο για επενδύσεις παραγωγής και εξοικονόμησης ενέργειας.
Το πρώτο τρίμηνο του 2023, θα τεθεί σε ισχύ ακόμη ένα καινούριο εργαλείο του Ταμείου Ανάκαμψης, όπου 2,5 δισ. ευρώ δανειακοί πόροι θα διοχετευτούν, αποκλειστικά, στις ΜμΕ, μέσω του InvestEU.
Από τα βασικότερα πλεονεκτήματα που παρέθεσε για τα δάνεια του ΤΑΑ, είναι ότι περιλαμβάνεται στο επενδυτικό σχέδιο ο ΦΠΑ. Επιπλέον, το κεφάλαιο κίνησης και οι δαπάνες προώθησης και επικοινωνίας (marketing) μπορούν να αφορούν, αθροιστικά, έως 30% των επιλέξιμων δαπανών του επενδυτικού σχεδίου, πρόβλεψη που δεν υπήρχε σε κανένα άλλο επενδυτικό εργαλείο του παρελθόντος.
Ο αναπληρωτής υπουργός, έκανε λόγο για μία ιδιαιτερότητα που υπάρχει στο πρόγραμμα των δανείων: «Καμία τράπεζα δεν έχει εξασφαλισμένο μερίδιο από το “Ελλάδα 2.0”. Τα πιστωτικά ιδρύματα έλαβαν ένα αρχικό ποσό και για να πάρουν το επόμενο πρέπει να ξοδέψουν το προηγούμενο. Κάθε τράπεζα, λοιπόν, για να προχωράει στο Πρόγραμμα πρέπει, συνεχώς, να δίνει δάνεια, αλλιώς θα χάσει από το μερίδιο. Έχουμε δημιουργήσει, κατ’ αυτό τον τρόπο, ισχυρό ανταγωνισμό μεταξύ των τραπεζών».
Ταυτόχρονα, αναφέρθηκε στην αξία των συνεργασιών. «Δίνουμε πολύ σοβαρά κίνητρα για συνεργασίες (ν.4935/2022). Όποιοι αγρότες συνεργάζονται, με οποιονδήποτε τρόπο, για παράδειγμα, είτε είναι είτε θα γίνουν μέλη συνεταιρισμών είτε έκαναν είτε θα κάνουν ομάδες παραγωγών είτε είναι είτε θα είναι σε συμβολαιακή γεωργία, τους μειώνουμε τον φόρο εισοδήματος κατά 50%. Τεράστιο όφελος για κάποιον που θέλει να κάνει οργανωμένη αγροτική παραγωγή», δήλωσε. Τόνισε, μάλιστα, πως «οι συνεργασίες δεν αφορούν μόνον αγρότες. Αφορούν, προπαντός, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις. Στις συγχωνεύσεις υπάρχει το πλεονέκτημα για μείωση του φόρου κατά 30%, για μέχρι 9 χρόνια, όταν γίνεται συγχώνευση, με μέγιστο φορολογικό όφελος ύψους 500.000 ευρώ. Αυτό είναι πολύ ισχυρό κίνητρο για συγχωνεύσεις. Και δίνουμε αντίστοιχο κίνητρο για συνεργασία, εάν πολλές μικρές επιχειρήσεις συστήσουν νομικό πρόσωπο, από κοινού, για να κάνουν π.χ. κοινή αγορά αγαθών, κοινές αποθήκες, κοινά logistics, κοινό marketing κ.ο.κ.».