Στο πένθος βύθισε τη χώρα η τραγωδία με την συντριβή του πυροσβεστικού αεροπλάνου την ώρα που συμμετείχε στην κατάσβεση της μεγάλης φωτιάς στην Κάρυστο, με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους ο 34 ετων κυβερνήτης, Σμηναγός Χρήστος Μουλάς και ο 27χρονος συγκυβερνήτης, Ανθυποσμηναγός Περικλής Στεφανίδης.

Ηταν 2:52 το μεσημέρι, όταν σε βίντεο-ντοκουμέντο που κατέγραψε ο εικονολήπτης της ΕΡΤ Γιώργος Αγνίδης, το Canadair με τους δύο Ιπτάμενους της 355 Μοίρας Τακτικών Μεταφορών της 112 Πτέρυγας Μάχης βυθίστηκε σε χαμηλό ύψος πάνω απο τις πύρινες γλώσσες, για να τις δαμάσει με τόνους νερού, παίρνει δεξιά στροφή και χτυπά σε κλαδί δένδρου, χάνοντας τον πλωτήρα από το δεξί φτερό, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους, που 5 δευτερόλεπτα αργότερα προσέκρουσε στο έδαφος.

Το Canadair CL-215 έκανε ρίψεις μαζί με ακόμη ένα Canadair στη συγκεκριμένη εστία φωτιάς. Είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο, πέρασαν πάνω από τη Χαλκίδα και έφτασαν στην Κάρυστο, για να επιχειρήσουν στο συγκεκριμένο σημείο. Από την πρώτη στιγμή απογειώθηκαν απο τον Βόλο, την Χίο και το Κοτρώνι Μαραθώνα ελικόπτερα έρευνας και διάσωσης για τον άμεσο εντοπισμό των δυο ιπταμένων. Λίγη ώρα αργότερα είχαν φτάσει στο σημείο της συντριβής. Ελικόπτερο από την ομάδα διάσωσης που επιχειρούσε, αποβίβασε από αέρος με γάντζο διασώστη ανάμεσα στα διασκορπισμένα κομμάτια του Canadair. Μαζί με τα πυροσβεστικά οχήματα, έσπευσαν και ασθενοφόρα του ΕΚΑΒ.

Ομάδα εμπειρογνωμόνων θα εξετάσει καρέ – καρέ το οπτικό υλικό της ΕΡΤ

Σύμφωνα με τους ειδικούς αναλυτές, κανένα αεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας δεν απογειώνεται, αν δεν γίνει εξονυχιστικός έλεγχος από τους μηχανικούς. Το οπτικό υλικό από την ΕΡΤ είναι ένα μόνο κομμάτι, το οποίο θα εξεταστεί καρέ-καρέ από την ομάδα των εμπειρογνωμόνων της Πολεμικής Αεροπορίας για τα ακριβή αίτια της πτώσης. Υπάρχουν πολλοί άλλοι παράγοντες, οι οποίοι θα συνυπολογιστούν στο τελικό πόρισμα, για το τι έχει φταίξει για την πτώση του μοιραίου Canadair.

Ανάμεσα σε αυτούς, το ανάγλυφο της περιοχής, η φορά των ανέμων, το μικροκλίμα που δημιουργεί η φωτιά, αν τυχόν αναφέρθηκε κάτι στην ενδοεπικοινωνία, είτε με το ζευγάρι του στον αέρα, είτε με το κέντρο επιχειρήσεων. Για την 355 Μοίρα Τακτικών Μεταφορών, δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το να συντηρηθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της νύχτας τα πυροσβεστικά αεροσκάφη στην βάση της Ελευσίνας ή απ’ όπου αλλού επιχειρούν. Και πριν το πρώτο φως της ημέρας, οι ιπτάμενοι να βρίσκονται στα πιλοτήρια των Canadair, να εκκινήσουν τους κινητήρες, να απογειωθούν ώστε ν’ αντιμετωπίσουν τα πύρινα μέτωπα που για πολλές ημέρες καίνε τον δασικό πλούτο της χώρας.